USB HDD met maximale throughput?!?

Pagina: 1
Acties:

• KoenAlberts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-01 22:21
Hallo allemaal,

Vriend van me heeft tijdje terug een USB HDD gekocht van Western Digital, Type: "My Passport WDME5000TE". Helaas heeft deze schijf een niet zo snelle throughput. Vermoedelijk dat de processor in de behuizing van de USB HDD, de bottleneck is.

USB-interfaces kunnen theoretisch 480 Mbit/s (60MB/s) halen, dit is in praktijk natuurlijk niet altijd te realiseren. Helaas haalt de zijne maar 20MB/s. Nu heeft hij de mogelijkheid deze nog te retourneren.

Weet iemand hier toevallig een USB HDD met een snellere througput, binnen een redelijk budget?

Zoja, welke USB HDD raden jullie aan (reviews/tests/benchmarks)

(Mogelijk ook losse behuizing, we kunnen de HDD zelf inbouwen).

Bedankt alvast :) , groetjes van deze handige harry's 8)7

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je vergeet dat die 480mbit gedeeld word. 240mbit voor upstream en de rest voor downstream.
En dan houd je nog maar 30MB/s die je maximaal kan halen. En dan mogen er verder ook niet al te veel andere apparaten op dezelfde USB controller worden aangesloten.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
20MB is normaal, veel hoger zul je niet halen.
Sluit maar eens aan op meerdere pc's, dan zie je dit.

Enigste wat sneller is esata externe hd, hier moet je wel een aansluiting voor hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door jan99999 op 19-02-2009 06:53 ]

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:53
Dat is nog een vrij nette prestatie voor een externe hdd hoor. Heb hier genoeg 3.5" externe schijven gehad die nauwelijks 15mb/s wilde doen :) Gelukkig heb ik nu een Freecom XXS 2.5" schijf die wel érg netjes 27 mb/s transfer doet. Persoonlijk denk ik dat het komt omdat het schijfje een native usb aansluiting heeft en dus zonder sata>usb chip werkt (en dus verder geen beperking heeft).

één is geen, twee is één

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wackoz schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 07:10:
Dat is nog een vrij nette prestatie voor een externe hdd hoor. Heb hier genoeg 3.5" externe schijven gehad die nauwelijks 15mb/s wilde doen :) Gelukkig heb ik nu een Freecom XXS 2.5" schijf die wel érg netjes 27 mb/s transfer doet. Persoonlijk denk ik dat het komt omdat het schijfje een native usb aansluiting heeft en dus zonder sata>usb chip werkt (en dus verder geen beperking heeft).
Hoe wil jij een "native" usb aansluiting (zoals jij dit noemt) op een hardeschijf hebben? Een hardeschijf zal altijd voorzien zijn van een geschikte interface zoals P-ATA of S-ATA om twee voorbeelden te noemen. Wil je de hardeschijf via USB aansluiten, dan ben je altijd een converter nodig.

Voor de zekerheid heb ik nog even bij Freecom op de site gekeken, maar er wordt niets gezegd over wat je hier aangeeft, aangezien dit vrij uniek zou zijn, zou dit toch wel bij de specificaties moeten staan. :/

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 19-02-2009 08:25 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:12
De Freecom XXS drives hebben wel degelijk een USB aansluiting op de schijf zelf. (Er zit alleen een rubberen beschermlaag om de schijf.) Of deze native is, is echter vraag 2. Het lijkt me waarschijnlijk dat er een extra bridge chip op de schijf zit voor deze toepassing.

• KoenAlberts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-01 22:21
Dus de freecom? Heeft iemand anders nog suggesties. Had er zelf niet aan gedacht de up- en de downstream.. Hoiii
Pagina: 1