Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Camera + microfoon in set-top box. Hoax?

Pagina: 1
Acties:

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
Ik kwam het volgende filmpje tegen op Youtube en vroeg mij af of iemand dit kan bevestigen of ontkrachten. (Geen idee of er Magnavox set-top boxen in NL gebruikt/verkocht worden)

http://www.youtube.com/watch?v=TQ4iIM8Eljc

Ik heb er wat meer over proberen te vinden en sommige mensen claimen dat er meer merken set-top boxen zijn welke een camera en microfoon bevatten.
Ik vroeg mij af of dit een hoax is of dat er daadwerkelijk een camera + microfoon in sommige set-top boxen te vinden zijn.

Edit/Update:
Comcast claimt dat ze een camera in hun set-top box willen gebruiken om te herkennen wie er in de kamer aanwezig is en hoeveel mensen er aanwezig zijn, zodat ze kunnen zien wie de reklames bekijkt die Comcast voorschotelt.

Zie: http://newteevee.com/2008...as-to-start-watching-you/

[ Voor 37% gewijzigd door Arcane Apex op 19-02-2009 00:10 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:53
Je moet niet alles geloven wat op internet staat ;) . Als jij bang bent dat er een camera in je settop-box zit, plak je toch een papiertje over de voorkant of zet je hem toch in een kast?

• Arcane Apex
Mr.Qips schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:45:
Je moet niet alles geloven wat op internet staat ;) . Als jij bang bent dat er een camera in je settop-box zit, plak je toch een papiertje over de voorkant of zet je hem toch in een kast?
Ik geloof het ook niet meteen, maar ik vroeg mij af of dit bevestigd of ontkracht kan worden door mensen die wel eens deze boxen openmaken.

[ Voor 5% gewijzigd door Arcane Apex op 18-02-2009 22:49 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:53
Nouja, een settop-box kan data terugsturen naar de kabelmaatschappij, dus in die zin 'mag' je bang zijn. Echter, wat zou een kabelmaatschappij met ENORME hoeveelheden video/audio van hun klanten moeten? Dat trekt alleen maar hun netwerk vol.

ALS er inderdaad een microfoon en/of camera op een settop-box zit, zal zijn voor applicaties bedoeld zijn. Bijvoorbeeld voor videochatten of eyetoy-achtige spelletjes. Maar voor die toepassingen zou het handiger zijn als de boel op af te stellen is (camera richten enzo).

Mijn conclusie is dus dat het niet waar is en er dus geen microfoon en/of camera in een settop-box zit.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:37
Arcane Apex schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:47:
[...]

Ik geloof het ook niet meteen, maar ik vroeg mij af of dit bevestigd of ontkracht kan worden door mensen die wel eens deze boxen openmaken.
Magnavox is in Nederland af en toe geleverd als een b-merk van Philips.
Ik heb een satelliettuner van Philips.
Ik heb 'm net even open geschroefd en er zit geen camera in.

Dus: ontkracht. :)

En iets serieuzer: wat de f*ck denk je zelf? Alsof de grote boze enge overheid ook maar enig belang heeft bij het bekijken van miljoenen stumpers die ongeïnteresseerd naar de zoveelste domme SBS6-show zitten te staren met een bak Aldi-chips op schoot... 8)7

Punctuality is the politeness of kings

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 09:53

EnnaN

Toys in the attic

Daarentegen als je je settop uiteindelijk geschikt wil maken voor internet toepassingen zoals webcam, voice chat, videochat etc is het toch niet zo heel raar?

sig

• Arcane Apex
dreamscape schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:56:
[...]

Magnavox is in Nederland af en toe geleverd als een b-merk van Philips.
Ik heb een satelliettuner van Philips.
Ik heb 'm net even open geschroefd en er zit geen camera in.

Dus: ontkracht. :)
Bedankt.
dreamscape schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:56:
[...]
En iets serieuzer: wat de f*ck denk je zelf? Alsof de grote boze enge overheid ook maar enig belang heeft bij het bekijken van miljoenen stumpers die ongeïnteresseerd naar de zoveelste domme SBS6-show zitten te staren met een bak Aldi-chips op schoot... 8)7
http://www.wired.com/science/discoveries/news/2006/05/70944
EnnaN schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:09:
Daarentegen als je je settop uiteindelijk geschikt wil maken voor internet toepassingen zoals webcam, voice chat, videochat etc is het toch niet zo heel raar?
Dat zou inderdaad een heel aannemelijke verklaring ervoor kunnen zijn. Alleen zou je de set-top box dan wel altijd goed moeten richten ivm de camera.

[ Voor 21% gewijzigd door Arcane Apex op 19-02-2009 00:17 ]

Pagina: 1