Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 07:05

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Beste tweakers,

een kennis van me heeft een Starbox Sata MSI schijf. Deze heeft ze meteen geformatteerd toen ze hem uit de doos haalde en aansloot. Ze sluit hem overigens aan met 2 USB kabels.

De schijf heeft het een tijd goed gedaan, alle bestanden van haar opgeslagen (en ook kunnen openen vanaf de schijf). Alleen nu, je raadt het al, doet hij niet veel meer.
Als ze hem aansluit herkent hij de schijf wel, maar zodra ze dubbelklikt via 'Deze Computer' komt er een melding die aangeeft dat ze de schijf moet formatteren. Ook als ze rechtermuisknop doet op de schijf en dan 'Eigenschappen', dan zegt de schijf dat hij geen bestandssysteem heeft. Dus geen FAT32, of NFTS.

Ze wil nog wel graag bij haar bestanden geraken om ze op haar laptop te zetten en daarna de schijf te formatteren, maar mij lijkt het hopeloos omdat er opeens geen bestandssysteem op haar schijf staat.

Kan iemand mij meer vertellen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
Ik weet hier niet zo veel vanaf maar je zou eens kunnen proberen de schijf te benaderen met een live cd.

[ Voor 38% gewijzigd door MuisM4t op 18-02-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
MuisM4t schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:11:
Ik weet hier niet zo veel vanaf maar je zou eens kunnen proberen de schijf te benaderen met een live cd.
De enige CD die erbij zit is software voor Windows 98 (voor de bejaarde computergebruikers dus). Omdat die windows versie de schijf niet vanzelfsprekend ondersteunt.
Of heb je het over een andere CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
Door een live cd te gebruiken kun je linux vanaf een cd draaien.

http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Het heeft met een draagbare harde schijf te maken he, géén normale schijf.
En hoe ga ik een meisje van 19 leren dit te doen, die hier ook nog niet in de buurt woont en niks van pc's afweet?

Ik vind het aardig dat je advies geeft, maar heeft het niks met het bestandssysteem te maken?

De schijf wordt overigens wel gezien bij Apparaat beheer en soms Deze Computer.
Ook blijft de melding opkomen: 'De schijf is niet geformatteerd'.

[ Voor 20% gewijzigd door Bartaz op 18-02-2009 22:18 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24
Wat gebeurt er als je een schijfcontrole uitvoert op de betreffende schijf?
Pagina: 1