Mijn DVD brander in mijn laptop wil wel cd's branden maar geen cd's kopiëren.
Zodra ik vanuit Nero op CD kopie klik dan voer ik eerst de originele CD in, hier wordt dan een image van gemaakt. Zodra Nero hier mee klaar is wordt de originele CD uitgeworpen en loopt de computer vast. Na een paar minuten wachten vraagt de computer om een lege CD. Wat voor lege CD ik ook in voer, Nero herkent hem niet. Nero geeft aan dat het type schijf in het station onbekend is.
Wanneer ik vervolgens het proces anuleer en in het systeem logboek ga kijken krijg ik de volgende informaite:
Gebeurtenis 12, PlugPlayManager
Het apparaat TSSTcorp CDDVDW TS-L633A (IDE\CdRomTSSTcorp_CDDVDW_TS-L633A________________SC05____\4&2a75c234&0&0.1.0) is uit het systeem verdwenen zonder dat de
verwijdering is voorbereid.
Op veel verschillende websites wordt aangegeven dat deze melding niet erg is en genegeerd mag worden, echter is bij mij toch echt de DVD branden uit elk overzicht verdwenen, ook uit het apparaatbeheer. Na een reboot is hij weer terug.
Door mij uitgevoerde acties:
- Windows Vista volledig geupdate
- De drivers van de laptop geupdate
- De firmware van de DVD brander geupdate van versie sc03 naar versie sc05
- Nero geupdate naar versie 7.10 naar versie 7.11.10.0
- Geprobeerd de CD te kopiëren met Nero 9
- Andere CD geprobeerd te kopiëren
- Andere CD-R geprobeerd
- Ander merk CD-R's geprobeerd
- Bios geprobeerd te updaten, deze is al de laatste versie
- DVD brander opnieuw geinstalleerd
Na het posten van dit topic kwam ik nog op het idee om met andere software te testen. Ik heb het freeware programma Express Burn geinstalleerd, hiermee duurt het kopieëren iets langer maar lukt het wel. De foutmeldingen in de logboeken blijven weg.
Omdat een ander programma wel wil kopieeren is het dus een Nero probleem opzich.
Mijn systeem:
Samsung R510 FA09NL
Windows Vista Home Premium SP1
TSSTCORP TS-L633A
Ik weet het niet meer, hopelijk ziet iemand van jullie een oplossing.
Alvast bedankt.
Zodra ik vanuit Nero op CD kopie klik dan voer ik eerst de originele CD in, hier wordt dan een image van gemaakt. Zodra Nero hier mee klaar is wordt de originele CD uitgeworpen en loopt de computer vast. Na een paar minuten wachten vraagt de computer om een lege CD. Wat voor lege CD ik ook in voer, Nero herkent hem niet. Nero geeft aan dat het type schijf in het station onbekend is.
Wanneer ik vervolgens het proces anuleer en in het systeem logboek ga kijken krijg ik de volgende informaite:
Gebeurtenis 12, PlugPlayManager
Het apparaat TSSTcorp CDDVDW TS-L633A (IDE\CdRomTSSTcorp_CDDVDW_TS-L633A________________SC05____\4&2a75c234&0&0.1.0) is uit het systeem verdwenen zonder dat de
verwijdering is voorbereid.
Op veel verschillende websites wordt aangegeven dat deze melding niet erg is en genegeerd mag worden, echter is bij mij toch echt de DVD branden uit elk overzicht verdwenen, ook uit het apparaatbeheer. Na een reboot is hij weer terug.
Door mij uitgevoerde acties:
- Windows Vista volledig geupdate
- De drivers van de laptop geupdate
- De firmware van de DVD brander geupdate van versie sc03 naar versie sc05
- Nero geupdate naar versie 7.10 naar versie 7.11.10.0
- Geprobeerd de CD te kopiëren met Nero 9
- Andere CD geprobeerd te kopiëren
- Andere CD-R geprobeerd
- Ander merk CD-R's geprobeerd
- Bios geprobeerd te updaten, deze is al de laatste versie
- DVD brander opnieuw geinstalleerd
Na het posten van dit topic kwam ik nog op het idee om met andere software te testen. Ik heb het freeware programma Express Burn geinstalleerd, hiermee duurt het kopieëren iets langer maar lukt het wel. De foutmeldingen in de logboeken blijven weg.
Omdat een ander programma wel wil kopieeren is het dus een Nero probleem opzich.
Mijn systeem:
Samsung R510 FA09NL
Windows Vista Home Premium SP1
TSSTCORP TS-L633A
Ik weet het niet meer, hopelijk ziet iemand van jullie een oplossing.
Alvast bedankt.
[ Voor 9% gewijzigd door lgeraeds op 19-02-2009 00:02 ]