DVD brander wil wel branden maar niet kopieeren

Pagina: 1
Acties:

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Mijn DVD brander in mijn laptop wil wel cd's branden maar geen cd's kopiëren.

Zodra ik vanuit Nero op CD kopie klik dan voer ik eerst de originele CD in, hier wordt dan een image van gemaakt. Zodra Nero hier mee klaar is wordt de originele CD uitgeworpen en loopt de computer vast. Na een paar minuten wachten vraagt de computer om een lege CD. Wat voor lege CD ik ook in voer, Nero herkent hem niet. Nero geeft aan dat het type schijf in het station onbekend is.

Wanneer ik vervolgens het proces anuleer en in het systeem logboek ga kijken krijg ik de volgende informaite:
Gebeurtenis 12, PlugPlayManager
Het apparaat TSSTcorp CDDVDW TS-L633A (IDE\CdRomTSSTcorp_CDDVDW_TS-L633A________________SC05____\4&2a75c234&0&0.1.0) is uit het systeem verdwenen zonder dat de
verwijdering is voorbereid.

Op veel verschillende websites wordt aangegeven dat deze melding niet erg is en genegeerd mag worden, echter is bij mij toch echt de DVD branden uit elk overzicht verdwenen, ook uit het apparaatbeheer. Na een reboot is hij weer terug.

Door mij uitgevoerde acties:
- Windows Vista volledig geupdate
- De drivers van de laptop geupdate
- De firmware van de DVD brander geupdate van versie sc03 naar versie sc05
- Nero geupdate naar versie 7.10 naar versie 7.11.10.0
- Geprobeerd de CD te kopiëren met Nero 9
- Andere CD geprobeerd te kopiëren
- Andere CD-R geprobeerd
- Ander merk CD-R's geprobeerd
- Bios geprobeerd te updaten, deze is al de laatste versie
- DVD brander opnieuw geinstalleerd

Na het posten van dit topic kwam ik nog op het idee om met andere software te testen. Ik heb het freeware programma Express Burn geinstalleerd, hiermee duurt het kopieëren iets langer maar lukt het wel. De foutmeldingen in de logboeken blijven weg.

Omdat een ander programma wel wil kopieeren is het dus een Nero probleem opzich.

Mijn systeem:
Samsung R510 FA09NL
Windows Vista Home Premium SP1
TSSTCORP TS-L633A

Ik weet het niet meer, hopelijk ziet iemand van jullie een oplossing.

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door lgeraeds op 19-02-2009 00:02 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je toevallig CD of DVD emulerende software geinstalleerd zoals bijvoorbeeld Alcohol 52% / 120% of Deamontools? Als dit het geval is deinstalleer deze eens en installeer hierna Nero eventueel nogmaals opnieuw.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• lgeraeds
Nee dat heb ik niet geïnstalleerd.

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Bestaat je image nog?
Probeer eens of je een image kunt maken zonder dat hij de schijf uitwerpt.

Het ziet er naar uit dat hij op het moment dat je computer de schijf uitwerpt de computer ook je dvd brander er uitwerpt. De brander wordt dus gezien als een removable device.

Gebeurt het ook als je een schijf brandt vanuit je computer. Dus geen copy.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• lgeraeds
Die image bestaat nog en kan ik zonder problemen branden.
Wanneer ik via Express Burn een cd kopieër dan werpt hij de cd lade na het maken van de image er ook gewoon uit, als ik de lege CD er dan in stop brand hij de CD gewoon zonder problemen en is het station nog gewoon te vinden.

• hybride67
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo Lars,

Heb onlangs een Samsung R710 met dezelfde dvd/cd unit gekocht en liep tegen hetzelfde probleem aan. Heb je inmiddels de oplossing gevonden?

Samsung Nederland heb ik ook een vraag hierover gesteld, als ik daar reactie op heb gekregen zet ik die ook even hier neer.

Gr, Erwin

• hybride67
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Het mysterie is onlangs opgelost. Bleek dat Nero versie 9 niet geheel gevrijwaard was van bugs. Nero versie 8 bracht uitkomst.....
Pagina: 1