• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Hi guyz, na een week stoeien maak ik toch maar een topic aan..

Ik heb een pc waar deze week het 3e moederbord in is gezet omdat ik dacht dat deze defect was.. Nu werkt mijn pc nog steeds niet.

specs:
Thermaltake 460W ATX2 voeding
Asus P5N32-SLI SE Deluxe moederbord
Intel E6600 processor
2x 1gb OCZ DDR2 800 geheugen
Western Digital Raptor X harddisk
Geforce 7900 GTO videokaart

Probleem is dat hij wel aan gaat, maar niet piept of geen beeld geeft. Na 20x uit/aanzetten geeft ie af en toe wel beeld en dan krijg ik 9 van de 10x de volgende melding te zien

"Boot Block Compatible version"

De enige optie die hij geeft is het opnieuw laden van de bios vanaf floppy of cd. Ik kan dus ook niet bij de bios komen, hij post dus helemaal niet.

Een andere keer, zoals nu, start ie ineens wel op en krijg ik de melding "Intel CPU ucode loading error" Press F1 to continue". Ik druk F1 en de pc start prima op.. Ik heb net nog 2 uur achter elkaar Far Cry 2 zitten spelen zonder problemen.
Ik heb de nieuwste biosupdate erop staan ( 0910 ) en deze lost het probleem niet op. ALLE onderdelen zijn al getest in een ander systeem en alle onderdelen lijken dus prima te werken..

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Andere videokaart/voeding/geheugen e.d. heb ik al geprobeerd in deze pc maar dat maakt op dat moment geen verschil. Wonderbaarlijk genoeg zit ik er nu gewoon op te werken zonder enig probleem.... Todat ik mijn pc uitzet, daarna wil hij weer niet aan...

UPDATE: Ik heb zojuist als test eens de oudste bios erop gezet nu hij toch ineens wel aan ging.. dit is de eerste biosupdate die is uitgebracht die ondersteuning bied aan de E6600.. Tot nu toe lijkt dit wonderbaarlijk genoeg te werken... Hij start op zo te zien.. Ik ga het nog een paar keer proberen. :/

[ Voor 9% gewijzigd door metallicelmo op 18-02-2009 21:54 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Is het iedere keer hetzelfde mobo wat je erin hebt geduwd? of heb je naast de P5N32 nog andere gebruikt?

• metallicelmo
De foutmelding over de processor is verdwenen na de bios update (oudste versie teruggezet). Nadat de pc een tijd uitstaat lijkt ie het niet meer te doen, ik begin nu toch de voeding te verdenken al hoewel ik ook al een andere voeding in m'n pc heb geprobeerd. Wellicht was die toevallig ook defect..

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:46

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heb je de pc geaard?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

metallicelmo schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:39:
UPDATE: Ik heb zojuist als test eens de oudste bios erop gezet nu hij toch ineens wel aan ging.. dit is de eerste biosupdate die is uitgebracht die ondersteuning bied aan de E6600.. Tot nu toe lijkt dit wonderbaarlijk genoeg te werken... Hij start op zo te zien.. Ik ga het nog een paar keer proberen. :/
Nu de update (dus niet de downgrade) alles weer als default ingesteld in het bios?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dr zijn een aantal posts op internet die wijzen op dodgy/incompatible RAM. Heb je al eens een nachtje memtest gedraaid?

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 14:53
Installeer eens een monitor progje zoals mbm o.i.d.

Als de spanningen van de 5V en de 3.3V rails sterk afwijken van de gewenste waarden, dan trekt meestal de voeding het niet meer...en is het dus verstandig er een nieuwe in te zetten.

Dit komt meestal met opstarten naar voren, omdat er dan hogere/sterkere stromen lopen (te vergelijken met een startende auto).

[ Voor 21% gewijzigd door Kosh66 op 20-02-2009 13:23 ]

• metallicelmo
Uiteindelijk bleek dus toch het geheugen defect te zijn :) Problem solved
Pagina: 1