Toon posts:

[Macbook] Dvd komt er niet uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn macbook (2.4ghz white superdrive) zit een dvd vast. Deze komt er niet uit. Ik heb al geprobeerd:

- via het eject knopje
- muisknop bij opstarten
- alt bij opstarten
- c bij opstarten
- drive tegen houden + muis bij opstarten
- tik tegen onderkant macbook
- dvd aantikken met andere dvd

tijdens de opstart trukje hoor ik de drive spinnen maar de drive wordt NIET herkent in os X, de disc verschijnt niet en ook in systeem profiel is de drive onvindbaar. Dvd speler kweekt een error dat er een drive mist net zoals vlc.

De laptop is net terug van reparatie en ik vermoed dat de kans bestaat dat er een fout gemaakt is? zal een niet correct aangeloten drive wel de drive doen opspinnen tijden het starten?

graag help

Sven van de Scheur

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Het klinkt in elk geval alsof de power van je dvd drive wel is aangesloten, maar de datakabel niet. Dan zal de dvd ook nooit eruit komen. Als de dvd drive inderdaad ook niet in je systeem profiel terug te vinden is, vermoed ik dat het een screw-up is van de reparatieafdeling ;) wat helaas betekent dat je ermee terug mag :o

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Topicstarter
Digistorm schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:34:
Het klinkt in elk geval alsof de power van je dvd drive wel is aangesloten, maar de datakabel niet. Dan zal de dvd ook nooit eruit komen. Als de dvd drive inderdaad ook niet in je systeem profiel terug te vinden is, vermoed ik dat het een screw-up is van de reparatieafdeling ;) wat helaas betekent dat je ermee terug mag :o
in dat geval wordt ik er behoorlijk moe van, eerst al de webcam, nu de dvd drive.... ZUCHT!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:13

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Gast, je geeft al in 1 van je andere 3 topics aan dat je nog garantie hebt.

Gebruik die dan ook!

If it aint fixed, it's broken.

Verwijderd

Topicstarter
Bakkert schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:43:
Gast, je geeft al in 1 van je andere 3 topics aan dat je nog garantie hebt.

Gebruik die dan ook!
ook geef ik aan dat ik het liever zelf oplos....

verder vind ik het vreemd, al zat de data kabel er niet in, hoe kan het dan dattie reageert bij het opstarten door de drive op te spinnen op commando?

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:44:
[...]

ook geef ik aan dat ik het liever zelf oplos....

verder vind ik het vreemd, al zat de data kabel er niet in, hoe kan het dan dattie reageert bij het opstarten door de drive op te spinnen op commando?
omdat zo'n ding ook gewoon stroom krijgt, maar verder geen data ;)

• Tjebakka

Tjebakka

DM.Aram schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:46:
Epic reply

Ik heb toevallig laatst nog een CD-Rom drive uit elkaar gehaald en gewoon op een voeding gezet, hij begon te spinnen als een gek :') .

offtopic:
Excuses voor deze zinloze reactie, I just felt like doing that.
Huiskamer heimwee? :+

@ Hieronder:
jij kan nog geen toegang krijgen zie ik net :+

Anyway, Sven, ik denk dat je echt even met je MB langs een Apple Store moet gaan. Zou je graag instructies willen geven mbt openen van je MB, maar dat gaat je waarschijnlijk niks helpen. Daarnaast zou je je garantie verliezen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Tjebakka op 18-02-2009 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
@dm Aram, ik heb inmiddels volledige toestemming voor dit topic dus je nutteloze gespam heeft geen enkel nut, zoals gezegt. huiskamer heimwee?

Wat ik mij afvraag hoe het kan dat de drive pas gaat spinnen als je er om vraagt (door de muisknop in te houden of op de c knop te drukken) dat terwijl in mac os x de drive niet herkent wordt, kan de datakabel dan wel loszitten?

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Excuses, dan had je dat volgens mij beter in je TS kunnen zetten.
Dit komt door de BIOS. Netzoiets als je Del indrukt.

See you in another life, brother.

Verwijderd

Topicstarter
DM.Aram schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:58:
Excuses, dan had je dat volgens mij beter in je TS kunnen zetten.
Dit komt door de BIOS. Netzoiets als je Del indrukt.
maar via een stroom kabel kun je toch geen drive opspinnen? bovendien doen mac's het zonder bios

ik heb het hier over op commando opspinnnen....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 22:15 ]

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:02:
[...]

maar via een data kabel kun je toch geen drive opspinnen? bovendien doen mac's het zonder bios
Spint je DVD Drive telkens bij opstarten? Ongeacht indrukken van een willekeurig knopje?

Verwijderd

Topicstarter
hij spint wel op maar ik heb het idee dat dit wel extra gebeurd wanneer je er om vraag bij het starten....

Verwijderd

Terug gaan voor garantie.

Zelf klote heeft geen enkele zin. Zal je zien, komt het euvel, als je garantie verlopen is, weer terug.. ;)

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 15:18

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:02:
maar via een stroom kabel kun je toch geen drive opspinnen?
Als er stroom op komt 'start de drive even op', en kijkt ie of er iets in zit, daarbij gaat ie spinnen ja.

Zit er eigenlijk wel een DVD in? :o
Voordat de TS een lege DVD-drive open probeert te rossen?

[ Voor 23% gewijzigd door een moderator op 21-02-2009 18:53 ]

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels terug gegaan naar de retailer en ze hebben het gelijk gefixed, screwup van de vorige keer kennelijk, kabeltje zat er niet lekker in....
Pagina: 1