[mac] Batch search and replace programma in Franse taal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een search en replace programma om in word documenten, html documenten etc een bepaald woord te vervangen voor een ander woord.

Dat is op zich niet zo spannend, maar wel de specifieke eisen aan het programma:

Werkend op MacOS X, en in de Franse taal (OS wat ik niet gebruik en taal die ik niet machtig ben...)

Mijn hoop is op de Belgische gebruikers, die wellicht wat weten.

[ Voor 4% gewijzigd door php op 18-02-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273091

je kan in word toch gewoon find and replace doen?
Afbeeldingslocatie: http://www.easy-upload.nl/index.php/file/1499c79c84ab6c.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:50
Ik denk niet in 1 document, maar meerdere.. zou 't zo even door word niet weten..

|>

• php
  • Niet online
Dat was ik vergeten te vermelden: Het zijn 2800 bestanden welke gedaan moeten worden... Die ook nog eens in verschillende directories staan met daarin ook talloze fotos. anders had ik ze wel op een CD laten branden en me toe laten sturen.

[ Voor 46% gewijzigd door php op 19-02-2009 08:58 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:50
Hmm, ik denk dat dat zo ongeveer onmogelijk is, word docs zijn gesloten formaat, dus je zult ze echt in word moeten openen. En om alle .docs te zoeken waar dat woord in staat lijkt me rampzalig. Is het een gewijzigde bedrijfsnaam ofzo?

|>

• php
  • Niet online
Als ik een Word document open in notepad (windows) dan krijg ik een hoop bagger, maar ook gewoon de tekst. Zo gesloten is het bestandsformaat niet.

Bovendien vind ik wel programmas, maar allemaal Engelstalig.

Het gaat idd om een gewijzigde naam. (internetnaam, geen bedrijfsnaam)

Anoniem: 131162

wellicht handig om te weten: bij osx zijn standaard meerdere talen geinstalleerd. Welke in het configuratie scherm met een klik zijn te wisselen. (wel een herstart nodig). kan wellicht je zoektocht vergemakkelijken.

daarnaast is het wellicht mogenlijk om via automater iets in elkaar te klussen (zit in osx) en de teksteditor kan word doc. openen. (zover ik weet).

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 131162 op 19-02-2009 11:06 ]

• php
  • Niet online
Maar ik heb geen Mac!

Ik had wat gevonden, http://www.search-replace.fr.tc/ maar die schijnt hyperlinks niet te herkennen (het te vervangen deel zit in een hyperlink, van www.builder.com/site/blabla naar www.register.com/site/blabla)

Iemand die dat voor me kan bevestigen / ontkennen? (de Fransman is geen computertechneut...)

[ Voor 16% gewijzigd door php op 19-02-2009 16:52 ]

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:30
Maar je zegt een OSX programma te zoeken! Dan is het toch logisch dat wij ervan uitgaan dat je een Mac hebt. Maar ik snap niet precies wat je dan wilt: een programma voor Windows of voor Mac OS X (dan zit je hier namelijk verkeerd)?

[ Voor 8% gewijzigd door Japsuh op 19-02-2009 17:49 ]

Pagina: 1