Toon posts:

PC boot niet meer na installatie VT6421a controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aan een PC (specs onderaan) is onlangs het volgende toegevoegd:

1. Een VIA VT6421a PCI controller.
2. Een WD SE16 500GB harde schijf (jumper om SATA I te forceren is gesloten)

De al aanwezige schijven zijn verwijderd ivm slijtage.

Foutomschrijving:
- De PC start niet meer op van CD / DVD, zowel de installatie van windows als een linux live CD (Ubuntu 8.10) leveren niks op behalve een knipperende cursor linksbovenin het scherm.
- Toen de HDD nog op SATA II mode stond bootte de PC wel, maar werd de schijf niet herkend.
- Boot volgorde in de BIOS staat goed.

Verdere specs:
- Athlon XP 2500+
- Asus A7N8X
- 512MB Corsair DDR400

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is mogelijk dat de onboard Silicon Image Sil 3112A RAID Controller en de extra VIA VT6421a PCI controller conflicteren. Je zou kunnen proberen de PCI kaart in een ander PCI slot te plaatsen, zodat mogelijk andere recources worden gebruikt o.a. IRQ en geheugen adressen.

Je zou eventueel ook de onboard RAID controller eens uitschakelen en kijken wat er dan gebeurd. Zo kun je achterhalen of de beide controllers elkaar inderdaad in de weg zitten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Met de kaart in een ander PCI slot doet de PC in ieder geval wel *iets* maar zowel windows als linux herkennen geen harde schijven. Bovendien begint de moed me steeds meer in de schoenen te zinken naarmate ik meer google op "vt6421" en ik vermoed dat het ding gewoon defect is.