Toon posts:

ATI Radeon 4870 X2 problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mannen/vrouwen.

Ik heb de best buy guide Jan 2009 high-end game system gekocht. (niet het scherm/luidsprekers etc) maar wel alle computer onderdelen. Nu heb ik alles draaien op Vista Ultimate 64bit maar als ik Cod4 speel krijg ik tot mijn schrik geen stabiele 250 fps met die achterlijk dure kaart in mn systeem :| ik speel met een yitch3 config en resolutie 1200/1024 (klein 17inch schermpje) dus die stabiele250 leek mij makkelijk gehaald te kunnen worden. Nu mijn vraag: Klopt het dat deze kaart geen stabiele 250 kan draaien in cod4? Kan die dat wel? Zo ja.. wat kan mijn probleem zijn? Moet ik iets veranderen in mijn settings? pllz help.

Mvg, Ben

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wat heeft het voor nut om 250fps op een scherm met een refreshrate van 60 of 75Hz te willen zien? Het is een leuke waarde, maar elke waarde hoger dan de refreshrate van je scherm zie je niet meer/wordt je beeld niet anders van.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Zal eerder aan de CPU liggen. Op zo'n lage resolutie heb je niks aan zo'n videokaart.
Wat zijn trouwens de instellingen van CCC en CoD4?
En voor de rest met hierboven. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 20:34 ]

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

CoD4 met een config levert bij mij gewoon 250fps, ik heb zelf een HD4870.
Probeer eens de config van Mark van Dignitas, moet je wel even de toetsen veranderen, werkt als een zonnetje!

See you in another life, brother.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik met een 24 inch scherm ga spelen met 1900/.... zal die beter draaien?

• DM.Aram

DM.Aram

DMTZ.i

Ik haal maximaal 250fps en minimaal 150fps met alles op de hoogste instelling @ 1440x900.
Met een config, als ik de FPS-cap weghaal, haal ik 1000fps, stabiel.

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-04 22:31
Wiethoofd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:31:
Wat heeft het voor nut om 250fps op een scherm met een refreshrate van 60 of 75Hz te willen zien? Het is een leuke waarde, maar elke waarde hoger dan de refreshrate van je scherm zie je niet meer/wordt je beeld niet anders van.
Maar is wel beter voor je gameplay.

MAXFPS in COD4 is everything, the whole engine is based around the framerate cap. It affects your movement, shooting, nade throw distance, you will get stuck in places if it's too low, and many jumps are impossible until you set your framerate cap to 125 or higher. The MAXPACKETS rate determines how much information you send to the server every second, the higher the better, this how the server knows what you are doing and everything especially hit reg depends on it. In the COD4 engine: MAXPACKETS = FRAMERATE x 1/n (where n is an integer), and it cannot be higher than 100. If your framerate is capped too low, your maxpackets rate goes down and it will constantly fluctuate with your framerate resulting in a jumpy connection. Everyone who plays COD4 seriously uses either maxfps 100 or 125, with cl_maxpackets 100 or 63, respectively, and sets up their graphics settings so they maintain this framerate 100% of the time. You can look this up on any serious competetion COD4 forum.

TS, misschien is je fps inderdaad gecapped? ;)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

DM.Aram schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:34:
CoD4 met een config levert bij mij gewoon 250fps, ik heb zelf een HD4870.
Dat is een aangegeven waarde, het aantal frames dat je daadwerkelijk 'ziet' is afhankelijk van je scherm. Samsung is nu bezig met het produceren van 100Hz schermen om zo dus een stabielere framerate uit je kickass dure grafische kaart te kunnen tonen.

Verder zou je als je per se die 250fps wilt halen je Anti-aliasing naar beneden kunnen schroeven en al je details op laag zetten :+

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

250FPS moet makkelijk lukken , heb zelf ook met 4870X2 gedraait

• DM.Aram

DM.Aram

DMTZ.i

Wiethoofd, het idee van een config is dat alle instelling op laag staan, zodat je meer ziet in competitive-CoD4. Vandaar dat ik twee profielen heb: Competitive en HQ. Competitive draait op een lage resolutie ed. AA uit!

[ Voor 32% gewijzigd door DM.Aram op 18-02-2009 20:40 ]

Pagina: 1