Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KVM switch en usb hub

Pagina: 1
Acties:

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 14:11
Goeieavond allemaal,
Ik heb zojuist een mooie 7 poorts usb hub hier geinstalleerd zodat al die usb apparaten (loopt toch snel op...) makkelijk met 1 stekkertje van me vaste computer naar me, laptop overgestoken kunnen worden :)

Sta echter nu eigenlijk ook op het punt om een KVM switch te gaan halen zodat ik me laptop (Macbook 13.3 inch) thuis ook makkelijker op me externe scherm aan kan sluiten zonder telkens me vaste pc los te moeten koppelen. Nu is mijn vraag, KVM switches die usb aansluitingen hebben voor muis en toetsenbord, ondersteunen deze het ook als een usb hub aangesloten word? Of vraag ik nou te veel :+

En wat voor merk moet ik naar kijken voor beetje degelijke KVM switches? (Niet te duur, blijf arme student.... 8)7 )

Eisen die ik heb aan de switch:
- Mac compatible (Voor me macbook, en me hackintosh vaste pc :X )
- Liefst ook met audio
- En liefst dat ook me usb hub dr op kan?

[ Voor 10% gewijzigd door raytje192 op 18-02-2009 20:24 . Reden: toevoeging ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

als het goed is doet een (unmanaged) KVM switch enkel een stel draden doorlinken van de ene uitgang naar de andere uitgang. Een USB hub zou dus in zijn geheel (incl. alle randapparatuur) herkend moeten worden.

-_-

• Coeluh
  • Laatst online: 03-10 18:06
Wlke 7 poorts usb hub als ik vragen mag?

• raytje192
Heb in de winkel waar ik werk een 7 poorts usb hub van Trust mee genomen, een extern gevoede uiteraard ;)

Heb echter wel een probleempje gevonden, met de hub aangesloten op me pc. Zodra ik me pc uitschakel blijft er een lampje aan de voorkant branden van me pc alsof ie aanstaat, en me externe harddisk schakelt niet uit :/

• M2M
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

raytje192 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:31:
Heb in de winkel waar ik werk een 7 poorts usb hub van Trust mee genomen, een extern gevoede uiteraard ;)

Heb echter wel een probleempje gevonden, met de hub aangesloten op me pc. Zodra ik me pc uitschakel blijft er een lampje aan de voorkant branden van me pc alsof ie aanstaat, en me externe harddisk schakelt niet uit :/
waarschijnlijk schakelt de externe harde schijf pas uit wanneer hij geen stroom meer ontvangt van de USB kabel, en aangezien je die extern gevoed hebt gaat het daar dus mis.

En gaat je PC nu wel of niet meer uit?

-_-

• raytje192
M2M schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:42:
[...]

waarschijnlijk schakelt de externe harde schijf pas uit wanneer hij geen stroom meer ontvangt van de USB kabel, en aangezien je die extern gevoed hebt gaat het daar dus mis.

En gaat je PC nu wel of niet meer uit?
PC schakelt wel uit, blijft echter aan de voorkant een lampje branden, komt blijkbaar van de spanning van de usb hub want ook als ik de spanning van me voeding af haal blijft het branden, zal wel aan me moederbord liggen ofzo :/

Van de hardeschijf had ik niet aan gedacht idd, zet zoals het een tweaker behoort wel gewoon zelf een schakelaar op de voeding van de hub ben ik ook klaar ;)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Of je koopt geen meuk van Trust O-).

Overigens moet het wel gewoon gaan werken, alleen zou ik persoonlijk twee USB hubs nemen, een dedicated (met twee poorten desnoods) voor toetsenbord en muis en de andere voor de rest van de randapparatuur. Vertrouw ik dan persoonlijk toch iets meer.

Let overigens ook wel op met Harde schijven en dergelijke, als je namelijk iets aan het lezen of schrijven bent van USB en je trekt zomaar de USB eruit (ik weet niet of het een 2,5" niet gevoede of 3,5" wel gevoede harde schijf is) of je wisselt deze in dit geval om, kan het zijn dat je verlies van data gaat krijgen. De kans dat dat gebeurt als je vaak wisselt is dan ook vrij aanwezig lijkt mij dan.

Dus misschien toch slimmer als je wat specifieke apparatuur dan op één computer aangesloten laat zitten. De harde schijf kun je namelijk ook delen via Windows/OSX.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:37
raytje192 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:23:
me vaste computer
me, laptop
me laptop
me externe scherm
me vaste pc

Nu is mijn vraag,
Vreemd. Voor 1/6 snap je wel wat een bezittelijk voornaamwoord doet.

Ontopic: het zou op zich moeten werken via een KVM switch.
En als op je pc een lampje blijft branden omdat er voeding blijft staan op het hele USB-gebeuren (als in: als dat de enige reden is), dan is die hub wel erg slecht. Hij zet dan namelijk ook stroom op de poort voor je pc en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Punctuality is the politeness of kings

• raytje192
dreamscape schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 00:01:
[...]

Vreemd. Voor 1/6 snap je wel wat een bezittelijk voornaamwoord doet.

Ontopic: het zou op zich moeten werken via een KVM switch.
En als op je pc een lampje blijft branden omdat er voeding blijft staan op het hele USB-gebeuren (als in: als dat de enige reden is), dan is die hub wel erg slecht. Hij zet dan namelijk ook stroom op de poort voor je pc en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Ja Nederlands is nooit mijn sterkste vak geweest :X
(Typ vaak te snel en als ik het dan later terug lees zie ik het zelf meestal ook wel 8)7 )

Ben normaal ook niet zo Trustachtig alleen ik dacht dat het voor een hubje wel mee zou vallen, echter laat de kwaliteit wel een beetje de wensen over, denk dat ie maar terug gaat....

EDIT:
Ok wat een troep van Trust (Zoals gewoonlijk.....), blijkt dus dat mijn PC niet helemaal uitschakelt, blijft spanning op het moederbord staan, probleem wat ik vervolgens krijg is dat ik mijn pc helemaal niet meer aan kan zetten totdat ik de usb kabel van de hub er uit trek en de voedingskabel van me pc er uit haal.....

Dus tip: koop nooit een gevoede usb hub van Trust.....

[ Voor 18% gewijzigd door raytje192 op 19-02-2009 13:00 . Reden: Toevoeging ]

Pagina: 1