• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn ouders hebben een ADSL abo van Solcon, wat loopt over KPN ADSL. Het abo is een 6000/1500 variant.

Als Modem router gebruiken ze een Linksys WAG200G. De standaard instellingen van Solcon (http://service.solcon.nl/...ellingen-voor-mijn-modem/) heb ik overgenomen.

Zodra ik begin met downloaden/uploaden, websites of bestanden, duurt het erg lang voordat hij begint, om vervolgens wel de volle bandbreedte te pakken. Ik heb gekeken naar de ping, en die blijkt op ruim 800ms seconden te staan. Ik heb alle settings doorlopen, maar kan geen gekke dingen vinden. Ik heb het zowel op een Vista als een OSX bak geprobeerd. Enig idee hoe ik een dermate hoge ping moet behandelen?

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:48
ADSL.... Hoe ver zit je van de centrale???

Google even naar ADSL wijk centrale's, want hoe verder weg, des te meer verlies je lijdt...

Je kunt zeker in de linksys modem/router niet zien hoeveel bandbreedte hij heeft?

• PWM
  • Niet online
peak schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:55:
ADSL.... Hoe ver zit je van de centrale???

Google even naar ADSL wijk centrale's, want hoe verder weg, des te meer verlies je lijdt...

Je kunt zeker in de linksys modem/router niet zien hoeveel bandbreedte hij heeft?
Nope, dat laat hij niet zien. Maar zoals gezegd, als hij eenmaal begint met downloaden, trekt hij wel de volle bandbreedte.

Afstand tot centrale: 1174 meter

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:48
Ok,

Dat kan het probleem dan niet zijn.

Kun je even googlen naar wireshark. Dit is een netwerk analyzer.
Sluit even al je verbindingen af. ( msn, outlook en open webbrowser afsluiten)
Start het monitoren en ga naar een site waar je wat wilt downloaden.( ik neem aan dat het probleem zich voordoet bij meerdere websites?)
Zodra je op een download link klikt, dan zie je die actie in wireshark en kijk dan naar de pakketjes die verzonden/ontvangen worden.

Als er veel errors op de lijn zitten, dan kan dat een hoge ping verklaren.

• PWM
  • Niet online
peak schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:25:
Ok,

Dat kan het probleem dan niet zijn.

Kun je even googlen naar wireshark. Dit is een netwerk analyzer.
Sluit even al je verbindingen af. ( msn, outlook en open webbrowser afsluiten)
Start het monitoren en ga naar een site waar je wat wilt downloaden.( ik neem aan dat het probleem zich voordoet bij meerdere websites?)
Zodra je op een download link klikt, dan zie je die actie in wireshark en kijk dan naar de pakketjes die verzonden/ontvangen worden.

Als er veel errors op de lijn zitten, dan kan dat een hoge ping verklaren.
Ik ga vanavond even bij ze langs : Het is inderdaad bij alle websites.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

PWM schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:06:
[...]

Nope, dat laat hij niet zien. Maar zoals gezegd, als hij eenmaal begint met downloaden, trekt hij wel de volle bandbreedte.
Tuurlijk wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.mtds.com/files/u11/speedlin.jpg.

Is waarschijnlijk wel interessant om te weten wat voor stats je ADSL lijn heeft.

• PWM
  • Niet online
Sorry voor de trage reply, maar ik ben niet elke avond bij mijn ouders :)

Dit zijn de stats:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ypYRtQnZdNBXr9LO3Rs8iMzo/thumb.jpg

Speedtest (andere sites geven vergelijkbaar resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XElSvdWN1gd26r6v4qd5Uyof/thumb.jpg

Heb het ook nog even gedraaid geprobeerd, zelfde resultaat.

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 03-03-2009 21:52 ]

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 07:33
Heb je modem > router of Modem+router in 1? als het eerste het is probeer de router los te koppelen en direct aan te sluiten

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Als je last hebt van een hoge ping, dan heeft dat weinig met de snelheid van je lijn te maken. Ook de afstand tot de centrale zal hier weinig op uit maken.
Een tracert zal je meer info geven over waar het probleem precies ligt.
Post die voor de gein eens.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1