Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP]Installatieproblemen PCI-apparaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week heb ik voor mijn computer verschillende nieuwe onderdelen gekocht voor een nieuwe PC. Na het installeren van Windows XP wat op zich vlekkeloos verliep ontstonden de problemen. Om te kunnen internetten had ik nog een PCI wireless LAN kaart liggen die ik in de nieuwe PC wilde plaatsen. Na deze geplaatst te hebben bleek Windows XP wel te begrijpen dat zich in PCI slot 1 een netwerkcontroller bevond, maar was het op geen enkele manier mogelijk de kaart aan de praat te krijgen. Via internet kon hij geen driver vinden, CD was niet meer beschikbaar en na het handmatig downloaden van de goede drivers wilde deze er ook niet voor zorgen dat de kaart ging werken. Na het handmatig toewijzen van de drivers aan de netwerkkaart bleek dat windows het apparaat niet kon starten. Na deze problemen heb ik geprobeerd een andere PCI Wireless LAN kaart te installeren. Hierbij trad exact hetzelfde probleem op. Ook een PCI geluidskaart gaf exact hetzelfde probleem. Bovendien kan ook de VIA firewire controller niet goed geinstalleerd worden. Het lijkt er dus sterk op dat er iets mis is met de PCI sloten. Na installatie van Windows Vista liep ik weer tegen exact hetzelfde probleem op.

Ook Googlen bracht niet de gewenste oplossing, ik kon simpelweg niemand vinden waarbij het onmogelijk was een PCI apparaat werkend te krijgen.

De configuratie van de computer is als volgt:

Processor: AMD Phenom II X4 940 BE
Moederbord: Foxconn A7DA-S
Geheugen: OCZ 2GB DDR2-1066
Draadloze netwerkkaart: Sitecom WL171
Harde schijf: WD2500AAKS

Ik ben op het moment mijn inspiratie voor de oplossing van dit probleem een beetje kwijt, hopelijk heeft iemand hier de oplossing voor mij. Ik wist niet goed waar dit probleem thuishoort, want het zou ook goed in CSL kunnen, maar heb hem toch maar hier geplaatst omdat ik toch twijfel of het een hardwareprobleem is.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:13
Wellicht een heel domme opmerking. Maar heb je de chipset drivers geinstalleerd? Ik kan me voorstellen dat die "helpen" met de aansturing van de de pci bussen.

Verder neem ik aan dat je de pci kaarten die je getest hebt werkend kent, en dat de pci sloten schoon zijn. Dus geen stof papiertjes ofzo erin.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 14:18

T.C

Netwerkkaarten zijn erg selectief met het accepteren van een PCI slot.
Mijn Linksys Wireless-N PCI Adapter wilde bij mij in het ene slot niet werken en in het andere wel.

Heb je al geprobeerd om een ander PCI slot te gebruiken? Het is een mogelijkheid die de moeite waard kan zijn.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 00:31
Ik heb de computer voor TS samengesteld en heb hem geholpen met het zoeken naar een oplossing voor het probleem, maar in eerste instantie hadden we de chipset drivers niet geinstalleerd, omdat deze niet op de bijgeleverde cd-rom stonden. Toen het niet werkte hebben we XP opnieuw geinstalleerd en wel de chipset drivers als eerste geinstalleerd. Ook in Vista hebben we eerst de chipset drivers geinstalleerd. Maar dat werkte dus allemaal niet. De kaarten hebben inderdaad in de oude PC gewoon gewerkt. Zover we konden zien geen stof in de sloten, en het probleem vertoont zich in beide sloten, met alle mogelijke kaarten.

[ Voor 8% gewijzigd door boaty op 18-02-2009 21:51 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:56

bloody

0.000 KB!!

wellicht in bios de ancient optie aanstaan om zelf irq's toe te wijzen aan sloten?

nope

• boaty
We hebben al naar zoiets zitten zoeken, maar we weten niet precies welke term we moeten zoeken en onder welke kop.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:56

bloody

0.000 KB!!

boaty schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:55:
We hebben al naar zoiets zitten zoeken, maar we weten niet precies welke term we moeten zoeken en onder welke kop.
zoiets: http://www.kabinet.cz/stu...uasar2_configurations.gif dergelijks

nope

• boaty
Uiteindelijk bleek dit dus toch een hardwarematig probleem te zijn. Direct na omruilen van het moederbord waren de problemen opgelost.

Pagina: 1