Afgelopen week heb ik voor mijn computer verschillende nieuwe onderdelen gekocht voor een nieuwe PC. Na het installeren van Windows XP wat op zich vlekkeloos verliep ontstonden de problemen. Om te kunnen internetten had ik nog een PCI wireless LAN kaart liggen die ik in de nieuwe PC wilde plaatsen. Na deze geplaatst te hebben bleek Windows XP wel te begrijpen dat zich in PCI slot 1 een netwerkcontroller bevond, maar was het op geen enkele manier mogelijk de kaart aan de praat te krijgen. Via internet kon hij geen driver vinden, CD was niet meer beschikbaar en na het handmatig downloaden van de goede drivers wilde deze er ook niet voor zorgen dat de kaart ging werken. Na het handmatig toewijzen van de drivers aan de netwerkkaart bleek dat windows het apparaat niet kon starten. Na deze problemen heb ik geprobeerd een andere PCI Wireless LAN kaart te installeren. Hierbij trad exact hetzelfde probleem op. Ook een PCI geluidskaart gaf exact hetzelfde probleem. Bovendien kan ook de VIA firewire controller niet goed geinstalleerd worden. Het lijkt er dus sterk op dat er iets mis is met de PCI sloten. Na installatie van Windows Vista liep ik weer tegen exact hetzelfde probleem op.
Ook Googlen bracht niet de gewenste oplossing, ik kon simpelweg niemand vinden waarbij het onmogelijk was een PCI apparaat werkend te krijgen.
De configuratie van de computer is als volgt:
Processor: AMD Phenom II X4 940 BE
Moederbord: Foxconn A7DA-S
Geheugen: OCZ 2GB DDR2-1066
Draadloze netwerkkaart: Sitecom WL171
Harde schijf: WD2500AAKS
Ik ben op het moment mijn inspiratie voor de oplossing van dit probleem een beetje kwijt, hopelijk heeft iemand hier de oplossing voor mij. Ik wist niet goed waar dit probleem thuishoort, want het zou ook goed in CSL kunnen, maar heb hem toch maar hier geplaatst omdat ik toch twijfel of het een hardwareprobleem is.
Ook Googlen bracht niet de gewenste oplossing, ik kon simpelweg niemand vinden waarbij het onmogelijk was een PCI apparaat werkend te krijgen.
De configuratie van de computer is als volgt:
Processor: AMD Phenom II X4 940 BE
Moederbord: Foxconn A7DA-S
Geheugen: OCZ 2GB DDR2-1066
Draadloze netwerkkaart: Sitecom WL171
Harde schijf: WD2500AAKS
Ik ben op het moment mijn inspiratie voor de oplossing van dit probleem een beetje kwijt, hopelijk heeft iemand hier de oplossing voor mij. Ik wist niet goed waar dit probleem thuishoort, want het zou ook goed in CSL kunnen, maar heb hem toch maar hier geplaatst omdat ik toch twijfel of het een hardwareprobleem is.