Hallo,
De titel legt niet alles goed uit, maar goed.
Ik heb sinds vandaag een asus p5ql-e met een intel e7400
De rest van het systeem is identiek gebleven.
Ik heb dus mobo en cpu vervangen.
Nu had ik gelijk bij de eerste opstart al dat expres gate een foutmelding gaf, namelijk dat hij niet geinstalleerd was, heb verder ook geen idee wat dit is.
Dan start hij nog wel op, zelfs totdat ik mijn os kan kiezen (vista, windows 7), bij alle 2 kom ik niet verder dan het laad gedeelte, want dan volgt er een bsod.
De bios herkend de harde schijven wel, en ook alles daar klopt.
Maar ga ik vervolgens via de ubuntu cd proberen te installeren dan kan de ubuntu cd GEEN partities of zelfs harde schijven vinden.
De enige manier om dit wel te kunnen zien is door de xp cd erbij te pakken, maar installeer ik dan zoals het altijd gaat dan zegt hij na het opstarten dat het besturingsysteem niet geladen kon worden.
Wat ik heb uitgesloten:
Harde schijf fout (hij doet het wel in andere computers)
kabelfouten (xp cd herkend wel alles)
Warmte (30 graden)
Cpu doet het gewoon goed, ook de temp daar is goed.
geheugen, memtest toont geen fouten.
Ik ben hier nu al de hele dag mee bezig, en kom er maar niet uit.
Wat mij lijkt is dat op de 1 of andere manier mijn moederbord geen partities kan zien, en pas als het via een apart programma (xp cd) gaat dat hij het dan ziet.
Ook heb ik trouwens alle mogelijke bios instellingen zowat geprobeerd, ik word er gek van...
ps. zelf op een NIEUWE harde schijf, die wel geformateerd is kan xp alles opzetten, maar na de restart kan hij het besturingsysteem niet laden.
Graag hulp
De titel legt niet alles goed uit, maar goed.
Ik heb sinds vandaag een asus p5ql-e met een intel e7400
De rest van het systeem is identiek gebleven.
Ik heb dus mobo en cpu vervangen.
Nu had ik gelijk bij de eerste opstart al dat expres gate een foutmelding gaf, namelijk dat hij niet geinstalleerd was, heb verder ook geen idee wat dit is.
Dan start hij nog wel op, zelfs totdat ik mijn os kan kiezen (vista, windows 7), bij alle 2 kom ik niet verder dan het laad gedeelte, want dan volgt er een bsod.
De bios herkend de harde schijven wel, en ook alles daar klopt.
Maar ga ik vervolgens via de ubuntu cd proberen te installeren dan kan de ubuntu cd GEEN partities of zelfs harde schijven vinden.
De enige manier om dit wel te kunnen zien is door de xp cd erbij te pakken, maar installeer ik dan zoals het altijd gaat dan zegt hij na het opstarten dat het besturingsysteem niet geladen kon worden.
Wat ik heb uitgesloten:
Harde schijf fout (hij doet het wel in andere computers)
kabelfouten (xp cd herkend wel alles)
Warmte (30 graden)
Cpu doet het gewoon goed, ook de temp daar is goed.
geheugen, memtest toont geen fouten.
Ik ben hier nu al de hele dag mee bezig, en kom er maar niet uit.
Wat mij lijkt is dat op de 1 of andere manier mijn moederbord geen partities kan zien, en pas als het via een apart programma (xp cd) gaat dat hij het dan ziet.
Ook heb ik trouwens alle mogelijke bios instellingen zowat geprobeerd, ik word er gek van...
ps. zelf op een NIEUWE harde schijf, die wel geformateerd is kan xp alles opzetten, maar na de restart kan hij het besturingsysteem niet laden.
Graag hulp