Toon posts:

(Partitie) uitbreid probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb mijn schijf met behulp van Vista's interface bij schijfbeheer gebruikt om volume van de ene schijf af te halen en aan de andere toe te voegen. Nu is het afhalen gelukt, alleen kan ik die onbeheerde ruimte niet toevoegen aan mijn C: schijf. Als je rechtsklikt op dat volume dan is uitbreiden, licht en onbedrukt (non clickable)

Iemand enig idee wat ik hierhaan kan doen?

Mvg Doeperke

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft niets met PMG te maken, dus een kickje richting OM.

Verder, wat heb je zelf al gedaan? En geef eens precies aan hoe je schijfindeling er nu uitziet.

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een schijf van 100 Gb die ik had verdeeld in de twee partities C: en Q: van respectievelijk 44 Gb en 54 Gb. Nu wilde ik ongeveer 3 Gb van schijf Q naar schijf C krijgen, zodat er wat meer werk ruimte was voor Windows aangezien er nog maar 800 Mb vrij was op C. Nu heb ik eerst bij Q: 3,5 Gb verwijderd, oftwel via systeem Q: verkleind. Daarna wilde ik C: dan uitbreiden door de verkleinde ruimte aan C toe te voegen. Dit gaat dus niet want uitbreiden blijft onklikbaar.

Er staat dus nu:
C: met 44 Gb
Q: met 49 GB
Onbekend geheugen van 3,5 Gb

Maar hoe krijg ik die 3,5 terug op C of Q, maakt me nu ook niet meer uit als het maar terug komt^^

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu dat ik het wel aan Q: kan toevoegen. Ik doe dit allemaal via:

Rechtermuisklik Computer --> Beheren --> Schijfbeheer.
(Vista Home Premium)

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:14
Ik denk dat Windows geen wijzigingen kan aanbrengen aan de partitie die systeem op dat moment zelf in gebruik heeft (je C: schijf).

Misschien kun je het eens met een (Gparted) live cd proberen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op de manier waarom je het probeert te doen kan het volgens mij niet eens. Dit omdat een partitie een stuk op de disk moet hebben dat aan 1 stuk zit, en dat is in dit geval niet zo, omdat je er een 2e partitie tussen hebt zitten.
Je zou dan partities moeten gaan verplaatsen (maar zorg dan wel voor een backup!).

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:14
Als het lege stuk van 3.5 GB fysiek tussen je C: en Q: partitie staat zou het moeten kunnen. Als het lege stuk aan het eind van je schijf staat zou je je Q: partitie eerst moeten verplaatsen naar het einde van je schijf. Met Gparted kan het. Wel eerst een backup maken.

Verwijderd

Topicstarter
Oew das jammer, dan denk ik dat ik het maar zo laat. Toch bedankt allemaal. Ik vind dit iets teveel werk en ben bang dat ik alles overhoop gooi.

Toch bedankt^^
Pagina: 1