Groot probleem MBP... Storing en nu?

Pagina: 1
Acties:

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Topicstarter
Ik heb sinds 3 maanden de nieuwe MBP.
Ik had in een algemeen topic al vermeld dat het scherm soms een zwarte flits gaf, en dat op het extren scher, af en toe een seconde ruis zat. Na een tijdje heb ik met Apple gebeld maar ben belachelijk geholpen, en hun wisten het ook niet. Maar goed, ik wilde net mn tv eropzetten, gaf ie aan dat er geen verbinding of iets dergelijks was, dus ik proberen op mn externe scherm (dvi aangesloten net als tv) en begint verschrikkelijk te storen, kan alleen nog de taakbalk zien maar helemaal grijs en niks is te lezen. Opnieuw opgestart, hetzelfde verhaal, apple installatie dvd, hetzelfde verhaal. Het gewone scherm van de mbp doet het nog wel, maar zodra je een extern iets erop aansluit gaat aleen dat scherm helemaal grijs worden. En aangezien ik die elke dag gebruik is dat een groot probleem.

Dus goed, ik ben nu aan het stressen... wat is de oplossing?
Ik woon in Breda en heb m online besteld, dus de " premium reseller" hier in breda wil m niet innemen omdat ik m online heb gekocht. (dat zeiden ze vroioge keer toen ik voor iets anders kwam)
Dus als ik m naar een winkel terug zou willen brengen, dan moet ik als het goed is naar Eindhoven toe? daar zou 1 of andere winkel zitten die m wel inneemt, dat heb ik tenminste van een vriend gehoord.

Dus wie kan mij helpen... wat kan ik het beste doen? apple bellen en dan vragen wat ik het beste kan doen??? maar ik weet nu al dat ik weer zo'n sukkel van de tehcnische dienst krijgt die me allemaal onzin laat doen... maar goed. Iemand enig idee hoe dit kan?

Ook las ik op de apple site het volgnde over hun ondersteunende dienst:
Technische ondersteuning

Bezoek de supportpagina van Apple voor antwoorden op veelgestelde vragen, oplossingen voor problemen, discussieforums, handleidingen en technische informatie.

Voor technische ondersteuning per telefoon neem je contact op met 0900 7777 703. Als je recht hebt op aanvullende ondersteuning (tot 90 dagen na aankoop) of als het product wordt gedekt door een AppleCare Protection Plan, worden voor de ondersteuning geen kosten in rekening gebracht. In alle andere gevallen wordt per geval 49 euro incl. BTW in rekening gebracht.

49 euro?????? klopt dit echt... wanbt ik wil gewoon weten waarom mijn erg dure laptop niet werkt?

Ik ben echt aan het stressen dus zou het waarderen als iemand advie sheeft over wat ik het beste kan doen.
Met dank

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ThePupD schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:06:
Ik woon in Breda en heb m online besteld, dus de " premium reseller" hier in breda wil m niet innemen omdat ik m online heb gekocht. (dat zeiden ze vroioge keer toen ik voor iets anders kwam)
Ik weet niet welke reseller dat is, maar de gemiddelde reseller doet ook gewoon garantie voor Apple hoor.
Dus als ik m naar een winkel terug zou willen brengen, dan moet ik als het goed is naar Eindhoven toe? daar zou 1 of andere winkel zitten die m wel inneemt, dat heb ik tenminste van een vriend gehoord.
Daar zit er idd sowieso een.
Voor technische ondersteuning per telefoon neem je contact op met 0900 7777 703. Als je recht hebt op aanvullende ondersteuning (tot 90 dagen na aankoop) of als het product wordt gedekt door een AppleCare Protection Plan, worden voor de ondersteuning geen kosten in rekening gebracht. In alle andere gevallen wordt per geval 49 euro incl. BTW in rekening gebracht.

49 euro?????? klopt dit echt... wanbt ik wil gewoon weten waarom mijn 2400 euro dure laptop niet werkt?
Die 49 euro geldt voor als je geen Applecare hebt en geen garantie meer. Jij mag ze gewoon bellen want garantie.
Ik ben echt aan het stressen dus zou het waarderen als iemand advie sheeft over wat ik het beste kan doen.
Met dank
Stop iig alvast met stressen want dat is nergens voor nodig :P

Ga gewoon naar een fatsoenlijke AASP toe en geef aan wat het probleem is. Zij zullen 't onderzoeken en als zij ook vinden dat er iets aan de hand is het repareren. Aangezien je nog garantie hebt doen ze dat gewoon gratis (voor jou dan, Apple betaalt.)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 18-02-2009 19:10 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik heb sinds 3 maanden de nieuwe MBP.
Welke revisie MBP heb je ? Mocht je dit niet weten kan je dit vinden in System Profiler (/Applications/Utilities/) onder het Model Identifier.
Ik had in een algemeen topic al vermeld dat het scherm soms een zwarte flits gaf, en dat op het extren scher, af en toe een seconde ruis zat. Na een tijdje heb ik met Apple gebeld maar ben belachelijk geholpen, en hun wisten het ook niet. Maar goed, ik wilde net mn tv eropzetten, gaf ie aan dat er geen verbinding of iets dergelijks was, dus ik proberen op mn externe scherm (dvi aangesloten net als tv) en begint verschrikkelijk te storen, kan alleen nog de taakbalk zien maar helemaal grijs en niks is te lezen. Opnieuw opgestart, hetzelfde verhaal, apple installatie dvd, hetzelfde verhaal. Het gewone scherm van de mbp doet het nog wel, maar zodra je een extern iets erop aansluit gaat aleen dat scherm helemaal grijs worden. En aangezien ik die elke dag gebruik is dat een groot probleem.
Met een nieuwe install was het probleem dus niet opgelost. Wat als je opnieuw opstart met een extern scherm aangesloten; wat zie je dan?
Dus goed, ik ben nu aan het stressen... wat is de oplossing?
Je hebt het over iFactors in Breda? Ze zijn verplicht om je te helpen. Een Apple Premium Reseller is per definitie ook een Authorized Service Provider. Dat jij je Mac niet bij hen gekocht hebt doet daar niets aan af. Ook eventuele 'administratiekosten' hoef je niet te accepteren. Ik heb bij het APR in Eindhoven gewerkt en daar vroegen we -imho onterecht- 12.50 voor garantie op Macs die niet bij ons vandaan kwamen, al was dat vooral om de stroom met garantieclaims van de MediaMarkt af te vangen. De 'een of andere winkel in Eindhoven' is waarschijnlijk dan ook YouMac, in de Heuvelgalerie.
Ook las ik op de apple site het volgnde over hun ondersteunende dienst:
Technische ondersteuning

Bezoek de supportpagina van Apple voor antwoorden op veelgestelde vragen, oplossingen voor problemen, discussieforums, handleidingen en technische informatie.

49 euro?????? klopt dit echt... wanbt ik wil gewoon weten waarom mijn 2400 euro dure laptop niet werkt?

Met dank
Ik heb al meerdere keren met Apple gebeld (buiten de 90 dagen) en nog nooit een rekening gehad, dus dat zal wel loslopen. Bovendien lijkt het erop dat jij geen software probleem of pebkac probleem hebt ;) Ik zou dus gewoon met Apple bellen, uitleggen wat het probleem is. Als het goed is krijg je een casenummer, en daarmee kan je alsnog bij iFactors aankloppen. Knappe toko als je dan nog steeds geweigerd wordt (dat mogen ze namelijk niet als servicepunt)

Launching containers into space

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Zal even de vragen hieronder even antwoorden omdat al die losse zinnen quoten niet werkt. Zal zoiezo morgen eerst Apple bellen en hopelijk accepteren ze de mbp gewoon in Breda. Want naar Eindhoven gaan heb ik echt geen zin in, maar die gasten die hier werken zijn echt van die mannetjes die denken dat ze alles weten maar ze zeggen niks. Vorige keer kwam ik langs met een vrg en hun reactie was: heb je m hier gekocht? nee, dan moet je apple zelf bellen want wij gaan dan niks voor je doen...
hmmmz?

Welke revisie MBP heb je ? Mocht je dit niet weten kan je dit vinden in System Profiler (/Applications/Utilities/) onder het Model Identifier.
Hiermee bedoel je Modelaanduiding? die staat op MacbokPro 5,1

Met een nieuwe install was het probleem dus niet opgelost. Wat als je opnieuw opstart met een extern scherm aangesloten; wat zie je dan?
zelfde verhaal, mn MBP scherm doet het gewoon maar het scherm ernaast zit helemaal onder de ruis, behalve een paar cm van de bovenkant, je kan nog de taakbalk zien en een beetje van de paarse achtergrpnd, vanaf daar draait er ruis helemaal grijs.

quote:

Je hebt het over iFactors in Breda? Ze zijn verplicht om je te helpen. Een Apple Premium Reseller is per definitie ook een Authorized Service Provider. Dat jij je Mac niet bij hen gekocht hebt doet daar niets aan af. Ook eventuele 'administratiekosten' hoef je niet te accepteren. Ik heb bij het APR in Eindhoven gewerkt en daar vroegen we -imho onterecht- 12.50 voor garantie op Macs die niet bij ons vandaan kwamen, al was dat vooral om de stroom met garantieclaims van de MediaMarkt af te vangen. De 'een of andere winkel in Eindhoven' is waarschijnlijk dan ook YouMac, in de Heuvelgalerie.
Ja de Ifactors in de stad. Ik zal morgen apple zelf wel bellen hoe dit zit, want vorige keer zeiden ze dat ze niks konden doen en dat ik maar gewoon apple moest bellen en dat hun m niet in konden nemen?
Heeft het er misschien iets mee te maken dat ze geen repairafdeling hebben ofzo? want in Eindhoven hebben ze die wel. Die vriend van mij zei idd de apple winkel bij de heuvelgalerie of iets dergelijks.

Maar goed, apple bellen... dan krijg ik weer iemand van de helpdesk en die me dan weer mn videokaart laat resetten (want geen zin heeft want ik heb dus alles opnieuw geinstalleerd) dus mjah hopelijk kan ik m hier kwijt, Het kan natuurlijk ook zijn dat mijn Mini Display ding kapot is, maarja aangezien mijn scherm van mijn MBP ook soms een zwarte storing gaf zal dat wel niet. En het is niet zo dat ik iemand ken die ook een mini display connector heeft waarmee ik het 100 procent kan checken, dus mjah. Ik weet dus ook niet zeker of dat dat is maar dat zal wel niet

Zoiezo bedankt nog voor de reacties

[ Voor 6% gewijzigd door ThePupD op 18-02-2009 21:33 ]

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

iFactors is een Apple Authorized Service Provider, dus op zijn minst 1 van hun filialen heeft een reparatie afdeling. Als die er in Breda niet is, nemen ze je Mac in en sturen ze die op naar het filiaal dat wel een reparatie afdeling heeft. Overigens heeft Apple het volgende te zeggen over het predikaat 'AASP':
 Apple Authorised Service Provider
Apple Authorised Service Providers zijn goedgekeurd door Apple en hebben door Apple gecertificeerde technici in dienst die je helpen bij het opsporen van hardware- of softwareproblemen. Bovendien bieden ze tal van serviceoplossingen.
Het is een beetje jammer dat met de snelle toename van het aantal APR's van de laatste jaren de kwaliteit van het personeel wel flink is afgenomen :( Waar je een aantal jaar geleden nog naar een 'Apple Centre' ging omdat juist daar de 'Mac geeks' met veel kennis over de producten werkten; mag je nu blij zijn als het personeel ook daadwerkelijk zelf OSX gebruikt, en niet enkel 'iets met Apple heeft' omdat ze een iPod Shuffle hebben oid

Apple stelt relatief zware eisen aan de winkels, maar wat betreft de kwaliteit van het personeel mogen de touwtjes wel weer eens wat strakker aangetrokken worden door Apple. Op het moment dat je als APR geen eigen reparatie afdeling hebt (al is het maar voor de kleinere reparaties), én geen kundig personeel hebt, wat is dan nog je voordeel boven de MediaMarkt? MediaMarkt (in Breda tenminste) heeft ook het hele arsenaal, is soms zelfs iets goedkoper, heeft personeel in dienst (op de Apple afdeling) dat daadwerkelijk trainingen volgt zodat ze niet als hersenloze dozenschuivers tussen de produkten staan, en handelt ook netjes garantiezaken af. Of kleine reparaties/upgrades ter plaatse gedaan kunnen worden weet ik overigens niet zeker..

* Whieee roept SyS_ErroR even... :P

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:31
* SyS_ErroR is hier :P

en ja, iFactors Breda is echt een ballentent. Een oud klasgenoot van mij heeft daar een tijdje gewerkt, en is weggegaan uit pure frustratie.

MM-Breda mag dan wel een een AppleShop hebben, maar ik weet niet of wij ook Mac's innemen die _niet_ bij ons gekocht zijn (de relatie MM en Apple is een bijzondere.. :+)

Verder zou je de MacManiac in EttenLeur nog even kunnen proberen, ze hebben een eigen repair-centre (dus op locatie)

Verwijderd

Als je 'm bij Apple online hebt gekocht nemen ze 'm gewoon in bij iFactors, zonder administratiekosten. Ik heb het hier ook wel eens gehad. Wat wilde je de vorige keer langsbrengen, misschien een niet-apple product?

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 00:07:
Als je 'm bij Apple online hebt gekocht nemen ze 'm gewoon in bij iFactors, zonder administratiekosten. Ik heb het hier ook wel eens gehad. Wat wilde je de vorige keer langsbrengen, misschien een niet-apple product?
Uh... Diezelfde MBP die toen ook al die storing gaf!!!

Toen zeiden ze: neej niet hier gekocht dan doen we niks

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ThePupD schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 00:17:
[...]

De volgende keer schuif je dus die puber aan de kant en vraag je naar de manager.

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 00:07:
Ook mijn MB online besteld en kon het zonder problemen afgeven bij A-mac in Den Bosch. Hij complimenteerde mij zelfs nog voor mijn keuze hem online te bestellen met die studentenkorting die ik kreeg (873 voor de macbook jan 09) :P

Verwijderd

ThePupD schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 00:17:
[...]

Uh... Ff rustig?
(dat zeiden ze vroioge keer toen ik voor iets anders kwam)
En dan heb je toch een verkeerd iemand getroffen want is onzin.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:30:
[...]

En dan heb je toch een verkeerd iemand getroffen want is onzin.
Daar waren we inmiddels al achter ;)

Misschien leuk als de TS een uitdraai van dit topic meeneemt voor het geval er weer moeilijk gedaan wordt. })

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Nou goed, het is een erg lange dag geweest (nu al) met vele uren telefonisch contact Apple en Apple store in en weer uit. Ik heb in totaal denk ik 4 uur met allemaal mensen van allemaal afdelingen aan de lijn gezeten en het ging echt nergens meer over. Steeds weer andere dingen doen waarbij veel dingen echt geen zin haddden. Heb met behulpzaam persooneel gesproken en met echt te dom voor woorden personeel.

Uiteindelijk kwam de oplossing niet van hun, maar gewoon van logisch nadenken. Een van de twee problemen is nu opgelost. Ik had alles getest wat ik kon testen maar na 3 uur aan de lijn hangen zonder resultaat ben ik zelf maar iets heel logisch gaan doen. Een nieuwe mini display kopen (ik dacht voor 30 euro moet ik het maar proberen anders breng ik m wel terug) en hierna deed mijn scherm het weer perfect.
Waarom ik daar niet eerder opkwam? omdat mijn gewone MBP scherm zelf ook stoorde, maar dan niet de grijze ruis maar af en toe een zwarte flikkering. Deze is zo inconsistent dat ik niet weet wanneer dit gaat gebeuren. Bij mijn externe scherm was de ruis echter constant. Daarom had ik (en 30 man personeel aan de lijn) er niet over nagedacht omdat te checken. Dus resultaat voor nu is dat ik het even zo houd, de echte ruis is weg. En hopelijk blijft de flikkering ook weg (so far so good)

Dus het valt me nog mee, maar ik heb met 1 iemand gesproken over de lijn die echt vreselijk was en op een gegeven moment hield ik het niet meer omdat hij echt een vieze opmerking maakte over dat het mijn probleem was en ik het lekker zelf moest bekijken. Toen was ik ook echt heel boos geworden en ben gauw doorverbonden met iemand anders. Maar goed, ik doe het er even mee. Moet echt even van die frustratie af van oliedom personeel (om een of andere manier praat ik liever met personeel in het echt, misschien omdat ze dan niet zo bijdehand "durven" te doen ofzo... tegen 193cm en 100 kilo ga je als puber niet gauw stoer doen blijkbaar) Maar goed we doen het er maar mee... hopelijk komt hier geen vervolg aan.

Mag ik iedereen heel erg bedanken voor de adviezen en vooral mij wijzen op mijn rechten. Ik heb hier echt veel aan gehad... bedankt Tweakers!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 21:35

swtimmer

Ontrafelt het leven!

ThePupD schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:07:
(om een of andere manier praat ik liever met personeel in het echt, misschien omdat ze dan niet zo bijdehand "durven" te doen ofzo... tegen 193cm en 100 kilo ga je als puber niet gauw stoer doen blijkbaar) Maar goed we doen het er maar mee... hopelijk komt hier geen vervolg aan.
Maar waarom heb je dan niet gewoon in een Apple store je externe uitgang laten testen met een kabel van hun en jouw kabel? Want aan je laatste post te lezen was er dus niets mis met je MB en hadden die 30 man aan de lijn toch gelijk dat er niets fout was met je MB?

Als jij het trouwens van je gewicht en lengte moet hebben om dingen gedaan te krijgen dan moet je misschien iets aan je communicatieve vaardigheden doen..... Volgens je profiel ben jij ook net puber af zie ik >:)

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:23
Niet om je te bashen hoor, maar ik vraag me toch echt af hoe je overkomt.

Ik ben al best vaak met computers/laptops terug geweest naar de winkel, en alleen bij apple wordt alles zonder gezeur verholpen (mits je nog in de garantie zit).

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

trinite_t schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:33:
Niet om je te bashen hoor, maar ik vraag me toch echt af hoe je overkomt.

Ik ben al best vaak met computers/laptops terug geweest naar de winkel, en alleen bij apple wordt alles zonder gezeur verholpen (mits je nog in de garantie zit).
Ik ben zelfs buiten garantie al goed geholpen, maar bij diverse APR's, en soms ook bij Apples telefonische support tref je inderdaad mensen die het verkeerde beroep hebben gekozen. Nu lijkt het me sterk dat je 30 man spreekt en het merendeel vreselijk debiel of bijdehant is, maar er zit er af en toe wel 1 tussen ;)

Maar je hebt wel gelijk; het ligt met enige regelmaat toch ook wel aan de houding van de klant ;)

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
haha ok ok ik overdrijf een beetje.
Laat ik het zo zeggen, ik had hiervoor een Asus laptop, gekocht bij Mycom en heb er veel problemen mee gehad. Maar ik ben zo goed geholpen door het personeel, zowel telefonisch als in de winkel. Toen ik eenmaal een MBP had en ervoor belde viel het mij op hoe anders er tegen je werd gesproken, en dat hun manier van aanpak zo anders was... dat viel me echt tegen. dat was ik van Mycom echt niet gewend... vandaar.

En nee die 30 man hadden dus niet gelijk, want mijn gewone scherm stoorde gewoon en dat had dus niks met die kabel te maken. Maar goed... ik moet wel zeggen, de Ifactors in Breda heeft echt een paar debielen als personeel die echt weinig weten, maar vandaag ben ik echt top geholpen door een vrouw, echt hele goede service. Ze heeft echt een tijd met mij gesproken en goed geholpen... dus niet iedereen is zo nee.

En tja... als ik met een normale vrg naar een winkel ga, en een of andere 17 jarige jochie gaat bijdehand doen dan kan ik dat idd niet hebben... maarja niemand is perfect he.

edit:
Storing scherm MBP zelf blijft zich voordoen.
Heel af en toe een zwarte flinkering in het scherm... irritant maar dus volgens apple niks aan te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door ThePupD op 19-02-2009 21:52 ]

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

niks aan te doen lijkt me onzin. Apparaat functioneert niet goed. Dus danwel ze gaan het fiksen, danwel ze geven je een nieuwe :P Doet het 'knipperen' zich erger/vaker voor als je de helderheid lager zet trouwens?

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Whieee schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 23:48:
niks aan te doen lijkt me onzin. Apparaat functioneert niet goed. Dus danwel ze gaan het fiksen, danwel ze geven je een nieuwe :P Doet het 'knipperen' zich erger/vaker voor als je de helderheid lager zet trouwens?
Kan ik niet zeggen, want daar is de knippering niet consistent genoeg voor. Hij staat nu heel donker en hij flikkert maar heb m ook weleens bijna op zn max staan en dan gebeurt het ook. Kan dus niet zeggen meer of minder.

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Even een update:
Ik heb nog contact gehad met de mac helpdesk en moest een programma van hun installeren en daaravn de resultaten doormailen (was een klein progje dat geen naam had en ik niet kende)

Dus ik heb die resultaten vrijdag gemaild. Kreeg gister reactie, ook die jongen dacht dat het tioch maar beter was als ik mn MBP zou inleveren omdat ie nog steeds niet goed werkt.
Dus morgen maar even met de trein naar Eindhoven en m daar inleveren... hopelijk kan het gemaakt worden (wat wel zou moeten, het is alleen lastig te controleren omdat de flikkering niet elke x aantal minuten voorkomt) en ben ik m niet te lang kwijt.

Ik dacht ik post het hier ook maar omdat ik hier zo goed geholpen ben:)
Pagina: 1