Toon posts:

SPA941 op livebox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,

Ik heb een linksys SPA941 en belcentrale.nl is mijn SIP provider. Nu heb ik alles volgens het boekje ingesteld maar werkt het niet naar behoren. Ik heb een livebox van Orange.

Moet ik mijn telefoon op DHCP zetten?
De poort van mijn telefoon is 5060 UDP/TCP hebben ze mij verteld
Als ik het statisch zou instellen moet ik dan gebruik maken van twee subnetten, en zo ja hoe maak ik die aan in een livebox?

Kan iemand mij in jip en Janneke taal uitleggen wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen?

Super bedankt alvast!

Ruud

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
livebox eruit schoppen en een ander modem plaatsen,tenzij je ook belt via Orange(online

Verwijderd

Topicstarter
@vinceDD

Welke router zou je me adviseren en wat moet ik dan aanpassen?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als ik het statisch zou instellen moet ik dan gebruik maken van twee subnetten, en zo ja hoe maak ik die aan in een livebox?

Hoe bedoel je dit ?

2 subnets 1 voor je voice en 1 voor je data?
kan je beter gaan vlan'en maar zoveel gebruik zou er ook niet op de lijn staan volgens mij.
Welk ip heeft je telefoon nu ?
En het lukt je niet om de poort naar de telefoon te forwarden ?
Vincedd , waarom moet er geld uitgegeven worden als het niet nodig is.
het is gewoon een pebkac probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken om dhcp aan te laten staan in de router. De dhcp range in te stellen op 192.168.1.2-192.168.1.50 en dan 192.168.1.50 tot 192.168.1.60 voor statische ip's te gebruiken om ip-conflicten te voorkomen.

Mijn telefoons zitten nu op 192.168.1.15, ik kan ze simpel statisch instellen alleen dan werkt het niet omdat de dhcp aanstaat in de router. Omdat bij dhcp de tel. bij aan en uitzetten een ander ip krijgt kan ik geen poorten forwarden op een bepaald ip..

Misschien kun je me stapsgewijs even uitleggen wat de normale structuur is. Ik weet wel wat van netwerken maar ben geen profi, dank alvast

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 16:44
Gebruikt je livebox niet poort 5060 al voor zn eigen telefonie? (je kan 1 poort natuurlijk niet dubbel gebruiken, je zal dus telefonie uit moeten zetten als dat kan in je livebox)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost door een belkin f5d8636-4V1 ertussen te plaatsen. Ik heb de firewall geblokkeerd en deze softwarematig op de pc's geinstalleerd. Nu werkt alles.
Pagina: 1