[CSS/HTML] Pagina laadtijden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph-Design
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-03-2024
Hallo,

Mij is gevraagd de snelheid van een website m.b.t. het laden in IE te analyseren en te versnellen.

In Firefox is de website in mijn opinie snel geladen, als je nagaat dat de website nog steeds helaas bestaat uit tabellen.

In IE laad eerst de bovenkant, het logo, leaderboard advertentie en het menu (dat wel in CSS is overigens).

Dan lijkt het er op dat IE wacht tot de rest van de site geladen is en toont het dan in zijn geheel na ongeveer 2 seconde.

We zijn op zoek naar short-wins. Dat de website vol zit met kleine dingen als <font> tags en inherited css dingen zijn geen short wins als je 3000 regels code moet doorspitten om dingen te veranderen.

Heeft iemand een tip, ziet iemand een short-win, mijn dank zou groot zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Triumph-Design op 18-02-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50

crisp

Devver

Pixelated

Installeer Firebug en YSlow in Firefox en analyseer je site daarmee; ik zie meer dan genoeg punten waar je de clientside experience behoorlijk mee kan verbeteren ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Google eens op 'Progressive table rendering' en IE. Dan begrijp je waarom IE er zo lang over doet.

De oplossing: Geen tables gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, zolang alles in een tabel blijft staan zal IE het in een big bang (dus pas wanneer alles binnen is) weer gaan geven. Quick wins zul je dus niet snel vinden zolang je niet van de tabellen af wilt stappen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50

crisp

Devver

Pixelated

Mwa, die table is het ergste niet, maar als je vervolgens binnen die table weer externe javascript gaat ophalen (dat blokkeert het verder renderen totdat de javascript geheel is ingeladen, geparsed en uitgevoerd) dan wordt het al snel traag, zeker als die JS van een trage (banner)host moet komen (en ook niet gecached wordt dus).

Tel daarbij op het enorme aantal externe resources dat ingeladen wordt - veelal ook uncompressed (zelfs de HTML is niet compressed) èn van dezelfde host (dus je hikt constant tegen het max aantal client connecties aan, en voor IE7 is dat nog 2(!)).

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 18-02-2009 16:50 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
ja je kunt je idd beter afvragen wat er níét aan mankeert... Yslow zal idd een hoop inzicht geven.
Pagina: 1