Dringend probleem!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.361 views

• Razer46
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
ey ik ben niet de nieuwste met computer maar over inbouwen weet ik niks. ik heb net een niewe voeding en kaart gekocht plus een nieuwe kast.

4870x2 2gb
q6600
4gb ddr2
2x 500gb
coolermaster m620

alles is er voor me ingebouwd en heeft ook goed gedraaid. dus ik sluit er een cardreader op aan. en die was doorgebrand ofzo. ik snel er uit gehaald alleen kan die me usb apparaten niet meer vinden. weten jullie wat er aan de hand is? me joystick zijn lampjes staan wel aan en die van me muis ook. alleen hij herkend mijn toetsenbord niet.

alvast bedankt

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:16
Heb je al een nieuw toetsenbord geprobeerd?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sowieso eerst een nieuw toetsenbord proberen inderdaad want je muis doet het dus wel gewoon?

• dna_fatrabbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Priek Prak het toetsenbordje eens in een andere poort :) (indien USB)
of probeer eens een ander toetsenbord.

• Razer46
heb ik allemaal al gedaan.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11-2025

FikkieHo

Wokmaster

Dus ik neem aan dat die ene usb poort het niet meer doet? Sluit je muis eens aan op die ene usb poort..

En gebruik aub hoofdletters, maakt het stuk beter leesbaar :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• dna_fatrabbit
Je zou eventueel je USB drivers in je apparaat beheer kunnen verwijderen... beetje dirty maar zou kunnen helpen

• Razer46
lukt niet:S

• Razer46
en die drivers hoe verwijder ik die?

• Razer46
en dat voor nut heeft dat?

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ok.. dus wat heb je allemaal geprobeerd dan? Heb je:
- een ander toetsenbord gepakt?
- een andere USB poort geprobeerd?
- gekeken of de lampjes op je keyboard überhaupt branden?
- USB controller drivers verwijderd/vervangen?

En wat heb je precies gedaan met die cardreader, want daar is ook weinig aan te knopen. Heb je een USB cardreader ingeprikt? Of heb je een interne reader ingezet? En wat bedoel je met doorgebrand? Kwam er rook uit of wat?

Met andere woorden, haal s rustig adem en probeer even duidelijk te maken wat er gebeurd is en wat je gedaan hebt.

edit:
Razer46 schreef:
en die drivers hoe verwijder ik die?
...
en dat voor nut heeft dat?
In je apparaatbeheer kan je ook USB controller drivers vinden. Aanklikken en op delete drukken ;)

Het nut ervan is dat ze eventueel misschien een probleem veroorzaken ergens en jij jouw probleem er eventueel mee zou kunnen oplossen.

[ Voor 23% gewijzigd door Rigi op 18-02-2009 16:32 ]

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:06
wat voor drivers ? ligt eraan welke drivers je hebt voor wat voor apparaat, over het algemeen worden er geen drivers geinstalleerd voor usb apparaten ( iig niet die je weer moet deinstalleeren volgens mij ) correct me if i`m wrong ;)

gewoon nee.

• Razer46
ik heb alles gedaan behalve die usb drivers opnieuw geïnstalleerd. het was een interne cardreader uit een andere pc en hij was doorgebrand.

sry voor onduidelijkheid

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het lijkt er op dat je de USB controller gesloopt hebt. Een kapot apparaat aansluiten wat doorgebrandt is kan makkelijk je PC beschadigen.

Verder raad ik je aan om de regels van het forum eens te lezen. Meerdere keren achter elkaar posten is niet de bedoeling. Je topic titel is ook niet bepaald goed gekozen.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-01 17:58

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je hebt alles gedaan:

Doet de usb poort waar het toetsenbord op aangesloten was het?
Doet het toetsenbord het op een andere usb poort?
Doen de andere usb poorten het nu wel of niet?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• dna_fatrabbit
ja ik was controller er vergeten bij te melden,

USB controller is de driver die windows gebruikt om alle USB poorten aan te sturen zover ik weet.
als je herstart zou windows deze zelf weer moeten toevoegen.

• V525
  • Laatst online: 29-10-2025

V525

.

En anders een connecter van usb naar ps2 ( Of een ps2 toetsenbord ), mocht je usb controller defect zijn.
Ben je gelijk klaar, mits de ps2 aaansluitingen wel gewoon werken natuurlijk....

ps: Je blijft natuurlijk wel zitten met het probleem dat je geen usb meer kan gebruiken.dus bovenstaande oplossing lijkt mij iets voor tijdelijk aangezien zowat iedere randapperatuur gebruikt maakt van usb.

[ Voor 35% gewijzigd door V525 op 18-02-2009 16:47 ]

• Razer46
me usb doet het. her is er 1 die kapot is alleen nu kan ik kiezen:

del: to run setup
f12: for bbs popup

• Razer46
er staat dus initializing usb controllers.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11-2025

FikkieHo

Wokmaster

Okey, wacht, voordat je verder gaat. Zorg voor duidelijkheid in je post en ook gewoon 1 post en niet dubbelposten. Dat is voor ons overzichtelijker en makkelijker om jouw te helpen.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• Razer46
oke:

Ik kan me toetsenbord niet meer besturen. En blijf vast zitten in me bios. Dat komt doordat ik een externe cardraer had aangesloten, en die was opeens doorgoebrand?? Ik heb dit systeem net en zat ook net in elkaar. Want het is overgeplaatst vanuit een andere kast. alles doet het nog. Me joystick zijn lichtjes branden en me muis ook maar me toetsenbord niet? Er staat initializing USB conroller.

alvast bedankt.

ps aansluiten op een ander USB poort werkt niet en een ader toetsenbord werkt ook niet

mvg barth

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:56
mm je komt dus niet eens door de bios omdat je toetsenbord niet werkt, heb je nergens een ps2 toetsenbord liggen zodat je tenminste door de bios kan komen zodat je erachter kan komen of er nog meer niet werkt, en dan kan je ook de usb controller even herinstalleren.

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

• Razer46
wat is ps2?

• Plakjekaas
  • Laatst online: 10-07-2024
De groene (muis) en paarse (toetsenbord) aansluiting achterop de computer.

• Razer46
ik heb dat geprobeerd via een connector en dan doet die het nog steeds niet

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik vraag me af of ie ergens een USB lampje of USB fannetje heeft liggen. Het zijn wel gadget dingen, maar ze kunnen aantonen welke spanning op USB zit en of ie niet gek brandt of draait. Bovendien gaat het minder snel stuk en laat ook helderheid zien of er geen foute spanning op zit.

Zeker als je foute adapter pakt en in externe of interne reader doet (die worden extern gevoed omdat USB zelf niet allemaal zoveel kan leveren aan 4 poorten.

Een multimeter zou handig zijn voor paar tientjes, Kijkshop heeft ze bijvoorbeeld. Dan controleer je de spanningen ook op USB.

Ik hoop voor je dat je niet 12V op USB zet. Fout aangesloten voedingsstekkers, net gaatje ernaast, enzovoort.

En je kan ook kast even uit elkaar halen en opnieuw herbouwen, maar dan rustig en systematisch, letten op de fouten.

En voor paniekerige mensen: gebruik een editknopje als je om paar minuten wat wil zeggen. :)

• Plakjekaas
  • Laatst online: 10-07-2024
Razer46 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:37:
ik heb dat geprobeerd via een connector en dan doet die het nog steeds niet
Toetsenbord stuk lijkt me dan. Hebje nog een ander usb of ps/2 toetsenbord?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Dit topic is rijp voor een slotje en wel omdat we hier op GoT eigenlijk meer inzet verwachten dan dat je nu laat zien, Razer46 :o. Zaken zoals 'wat is ps/2' kun je echt prima zelf achterhalen door Google of Wiki er op na te slaan.

Ga het gewoon stap voor stap testen. Test iedere USB poort individueel, andere toetsenborden, andere software (LiveCD van Ubuntu bv.), haal de stroom eens volledig van de PC, etc.

Naast dat wil ik je nogmaals wijzen op het feit dat we op GoT eigen inzet verwachten. We zijn geen helpdesk en van de gebruiker wordt geacht dat hij/zij het beleid leest dat bovenaan ieder subforum staan (zie CSL Beleid in dit geval). In dat beleid staat ook een link naar de algemene voorwaarden en het algemeen beleid met o.a. een quickstart waar in staat dat je een duidelijke titel, volledige startpost, duidelijke omschrijving en dergelijke moet geven. Dat maakt het voor de lezer tien keer duidelijker :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.