Ik ben bezig met een onderzoek naar de mogelijkheden om de desktop gecentraliseerd en gestandaardiseerd te leveren. Dit zal op grote schaal (+-1000-1500) gebruikers) gaan en we willen dit met een VDI-oplossing doen. Het is de bedoeling dat meerdere bedrijven hun server bij ons hosten en het is de bedoeling dat elk bedrijf dan kan inloggen op hun domein, waarna ze via hun eigen policies desktops toegewezen krijgen.
Om die gebruikers te voorzien van de juiste desktop, wordt er een connection broker ingezet die de verbindingen regelt (verbinding maken met blade? virtual desktop? ts-sessie? etc.) Wij zijn een paar brokers tegengekomen die onze interesse opwekte. Dit zijn VMWare View, Leostream en Virtual Access Suite van Quest.
- Heeft iemand hier misschien ervaring mee en/of en zijn er andere connection brokers die hetzelfde, zo niet meer kunnen dan mijn genoemde brokers?
- Op basis van welke aspecten kies ik de juiste broker?
Om die gebruikers te voorzien van de juiste desktop, wordt er een connection broker ingezet die de verbindingen regelt (verbinding maken met blade? virtual desktop? ts-sessie? etc.) Wij zijn een paar brokers tegengekomen die onze interesse opwekte. Dit zijn VMWare View, Leostream en Virtual Access Suite van Quest.
- Heeft iemand hier misschien ervaring mee en/of en zijn er andere connection brokers die hetzelfde, zo niet meer kunnen dan mijn genoemde brokers?
- Op basis van welke aspecten kies ik de juiste broker?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 14:26 ]