Toon posts:

[VDI] Welke Connection Broker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een onderzoek naar de mogelijkheden om de desktop gecentraliseerd en gestandaardiseerd te leveren. Dit zal op grote schaal (+-1000-1500) gebruikers) gaan en we willen dit met een VDI-oplossing doen. Het is de bedoeling dat meerdere bedrijven hun server bij ons hosten en het is de bedoeling dat elk bedrijf dan kan inloggen op hun domein, waarna ze via hun eigen policies desktops toegewezen krijgen.

Om die gebruikers te voorzien van de juiste desktop, wordt er een connection broker ingezet die de verbindingen regelt (verbinding maken met blade? virtual desktop? ts-sessie? etc.) Wij zijn een paar brokers tegengekomen die onze interesse opwekte. Dit zijn VMWare View, Leostream en Virtual Access Suite van Quest.

- Heeft iemand hier misschien ervaring mee en/of en zijn er andere connection brokers die hetzelfde, zo niet meer kunnen dan mijn genoemde brokers?
- Op basis van welke aspecten kies ik de juiste broker?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 14:26 ]

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ff offtopic:
Mocht je in samenwerking met VDI load balancing en/of WAN optimalisatie willen doen, dan staat hier een aardige guide. Verder kan je eens kijken hoe je het netwerk wil virtualiseren. (Aangezien je verschillende klanten hebt.) Zo is er een virtuele switch binnen VMWare. Aangezien je op grote schaal wil werken hou je het netwerk hier ook mee beheersbaar.

[ Voor 45% gewijzigd door Bl@ckbird op 18-02-2009 23:15 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Sun heeft ook een VDI productrange, snap er geen drol van hoe het nu precies in elkaar steekt, maar ik heb een tijdje geleden op een testdoos de SSGD gekoppeld aan een ESX server.

En volgens mij heeft Citrix ook een VDI oplossing..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:27

backupdevice

No Risk , Full Push

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:29:
Ik ben bezig met een onderzoek naar de mogelijkheden om de desktop gecentraliseerd en gestandaardiseerd te leveren. Dit zal op grote schaal (+-1000-1500) gebruikers) gaan en we willen dit met een VDI-oplossing doen. Het is de bedoeling dat meerdere bedrijven hun server bij ons hosten en het is de bedoeling dat elk bedrijf dan kan inloggen op hun domein, waarna ze via hun eigen policies desktops toegewezen krijgen.

Om die gebruikers te voorzien van de juiste desktop, wordt er een connection broker ingezet die de verbindingen regelt (verbinding maken met blade? virtual desktop? ts-sessie? etc.) Wij zijn een paar brokers tegengekomen die onze interesse opwekte. Dit zijn VMWare View, Leostream en Virtual Access Suite van Quest.

- Heeft iemand hier misschien ervaring mee en/of en zijn er andere connection brokers die hetzelfde, zo niet meer kunnen dan mijn genoemde brokers?
- Op basis van welke aspecten kies ik de juiste broker?
Ten eerste moet je gaan kijken welke infrastructuur je gaat gebruiken. ESX, Hyper-v of Citrix.

Daarna ga je kijken welke desktops er aangeboden moeten gaan worden.... is printing gewenst? Is USB gewenst, worden er zware grafische applicaties gedraaid?

De broker is maar 10% van de oplossing. Tip van een gebruiker, VMware View met Thinapp _/-\o_

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij toch het beste om eerst de broker te onderzoeken om daar vervolgens mijn keuze van pakketten op af te stemmen, waarmee ik de apps/desktops virtualiseer? Wat als mijn virtualisatiepakketten helemaal niet overweg kunnen met de broker?

Niemand die ervaring heeft met Leostream, Ericom en/of Quest?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 14:53 ]

Verwijderd

Ik zou eerst eens heel duidelijk in kaart brengen wat je er precies mee wilt, en in dit geval wat de klanten er mee willen / van verwachten. Dan eens kijken wat er op de markt is en dat afwegen tegen jullie eisen en de eisen van de klant. Vervolgens eens een Proof Of Concept voor het zaakje opzetten en eens zien of het te realiseren is.

Desktop virtualisatie is vrij nieuw, ik heb tot nu toe twee grotere omgevingen gezien op basis van XenDesktop en Vmware VDI +- 2000 gebruikers. Beide hebben een rits voordelen en nadelen,,,

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 16:54 ]

Pagina: 1