Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

waarom dreamweaver kopen US zoveel goedkoper dan in NL?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een upgrade kopen van dreamweaver. Die kost via de website van adobe $199. Tenminste, als je in Amerika woont. Als Nederlander betaal je via dezelfde website € 296.31 voor de NL versie en €236,81.
Dit terwijl €1 $1,27 is. Dat betekent dat €376 zou betalen voor de NL-software en $300 voor de engelse versie. Dat is dus in NL het dubbele en tov de engelse versie een prijsverhoging van 50%!!!
Waarom is dat zo? Ik vind het echt onbegrijpelijk. In alle twee de gevallen kun je downloaden, maar voor de Nederlandse versie betekent dit een prijsverhoging van €5! Ik dacht dat downloaden goedkoper zou zijn.

Vroeger kon ik me nog voordoen als Amerikaan in Nederland, maar dat is tegenwoordig niet meer zo makkelijk.
Heeft iemand een idee van het waarom en hoe te omzeilen?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:21

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Via andere sites/ebay kopen in plaats van direct bij Adobe?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
vertalen kost ook geld ;)

Helaas is dit met heel veel producten het geval.....

Burp

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:49
Modbreak:Dat gaan we niet doen.

[ Voor 67% gewijzigd door pasta op 18-02-2009 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:22:
Via andere sites/ebay kopen in plaats van direct bij Adobe?
Amerikaanse sites mogen niet leveren aan ons europeanen: op het moment dat je dat aangeeft: over en uit.
Stom he.
Wii4all schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:24:
vertalen kost ook geld ;)

Helaas is dit met heel veel producten het geval.....
Ja, dat de vertaling duurder is, begrijp ik. Maar dat ik via een en dezelfde site voor de engelse downloadversie als europeaan 50% meer moet betalen, vind ik idioot. Het gaat om dezelfde levering via hetzelfde bedrijf van dezelfde identieke software. En betalingen gaan via creditcards, dat werkt ook allemaal met hetzelfde tarief.

Ik hoorde wel eens iemand praten over een importheffing op software????

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 17:09 . Reden: was nog niet volledig ]