Netwerk tussen 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Hallo,

Thuis hebben we 4 PC'S 3 ervan hebben internet. 1 bekabeld en 2 draadloos. Alle 3 de pc's zijn in verbinding met de router. de PC zonder internet wil ik ook graag internet geven. Alleen moet het via het volgende kunnen:
Zou ziet ons netwerk er nu uit,

Router > PC 1
Router > PC 2
Router > PC 3

En ik zou het graag zo willen:

Router > PC 1
Router > PC 2
Router > PC 3 > PC 4

Dus dat vanaf mijn pc PC4 internet krijgt. Is dat mogelijk om zoiets te doen,
Alvast zeg ik dat het NIET Router naar PC4 moet!!! Dat heeft een paar redenen.

Ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen. Want ik kom hier totaal niet ver mee:(

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Het zou best helpen als je er even bij zegt welke OS'en je hebt? Ik kan vast verklappen dat er internet sharing is in een aantal windows versies

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:30
Je zou op PC3 dan Internet Sharing aan moeten zetten.

Ben wel benieuwd naar de paar redenen dat je je netwerkstructuur zodanig lastig wil inrichten, in plaats van dat je normaal gewoon een kabeltje in prikt en dat het werkt :)

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:25
inderdaad een switchje ertussen kost toch ook maar 2 tientjes?

Freelance Drupal Developer

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:39
Simpel switchje bij pc3 en je hebt geen ics nodig. Spaart een hoop ellende (inschakelen pc3).

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
En mocht je het dan echt zonder switch willen doen: gebruik dan een bridge over 2 netwerkkaarten, en niet ics.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een switch kost 10 euro, daarmee los je het probleem op en hoeft je ene pc ook niet aan te staan voor internet op de andere pc.
Je legt ook niet uit waarom het zo moet, wat meedenken erg lastig maakt.

Je kan het wel zo oplossen maar dan moet je een extra netwerkaansluiting hebben en de verbinding bridgen. Kan wel, maar omslachtig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:57
PC3 moet natuurlijk wel twee NIC's (netwerkpoorten) hebben.

Ook moet PC3 aanstaan, als je met PC4 wilt internetten, of je moet een moederbord hebben met offline/standby router functies.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• xehbit
PC3 draait op XP
PC4 draait op VISTA

Maar zit er een uitgang op mijn pc om een kabel naar naar PC4 te maken?

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Er kunnen maar een paar redenen zijn waarom het zo moet.

netwerkverkeer filteren/shapen/onderscheppen, terwijl de router dit niet kan.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:28
Dragon707 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:06:
Alvast zeg ik dat het NIET Router naar PC4 moet!!! Dat heeft een paar redenen.
Durf je die redenen met ons te delen? Ik zie namelijk het nut hier totaal niet van in.

Verwijderd

Maar zit er een uitgang op mijn pc om een kabel naar naar PC4 te maken?
Dat moet jij weten... niet wij... PC3 moet gewoon 2 netwerk kaarten hebben, of dat zo is hoor jij te weten.

• xehbit
Ik heb nog een paarlosse netwerk kaarten liggen voor kabel, Maar kan ik die dan gebruiken om daarvan netwerk kabel naar de PC4 aan te sluiten?

De reden is dit:

de PC4 is de Pc van mijn broertje(10 jaar) en ik moet ham in de gaten houden met internet filter op PC3, Ik hoop dat jullie de reden snappen.

• jongetje
Wil je dan sites gaan filteren en met welke applicatie? Je moet dan namelijk een proxy installeren om die PC en die altijd aan laten staan.

De meeste standaard routers kun je al een tijd instellen dat een bepaalde PC online mag, bijv. tussen 8uur 's ochtends en 8 uur 's avonds.

• Mar2zz
Installeer gewoon K9 filter op je broertjes pc. Dan kun je via de router. Is gratis en erg goed filter. kan je ook tijden instellen enzo.

Verwijderd

Ik heb nog een paarlosse netwerk kaarten liggen voor kabel
Wat bedoel je met "kabel" ??? Bedoel je soms coax??

Als je idd coax bedoelt, dan zijn het al wat oudere netwerk kaarten, daarvoor moeten dus de drivers wel bestaan voor je OS. Als je hiervoor drivers kunt vinden, dan moet het werken.

Verwijderd

Dragon707 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:28:
Ik heb nog een paarlosse netwerk kaarten liggen voor kabel, Maar kan ik die dan gebruiken om daarvan netwerk kabel naar de PC4 aan te sluiten?
Dat zou moeten kunnen als je in ieder geval ook op reactie hierboven let, maar het zou niet hoeven... Wat voor router gebruik je ( heeft die geen mogelijkheden ? ), want ik heb voor guestgebruik op mijn router standaard filtering aanstaan ( steeds meer modems/routers hebben deze mogelijkheid ) ...
De reden is dit:

de PC4 is de Pc van mijn broertje(10 jaar) en ik moet ham in de gaten houden met internet filter op PC3, Ik hoop dat jullie de reden snappen.
Je kan ook zorgen dat er een lokale firewall of een tooltje op de PC van je broertje draait, waarmee je dit afvangt...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 15:36 ]

• xehbit
We hebben een ASUS router WL520g

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ok. Wat heb je zelf al geprobeerd? Wij kunnen het wel voorkauwen maar spit eens zelf door die router heen. Wellicht dat je zefd e optie al vindt. Ontploffen kan een router niet dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Mocht bovenstaande niet kunnen dan gooi het maar weg hoor. Ik wil niet te moeilijk overkomen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Tha_T op 18-02-2009 15:49 . Reden: sub ]

• xehbit
Ben een beetje bezig geweest met rondkijken mar kom er niet ver mee helaas.
dit is wat er in het menu van de router staat:

Home
Quick Setup
Wireless
Opens in right frame Interface
Opens in right frame Bridge
Opens in right frame Access Control
Opens in right frame RADIUS Setting
Opens in right frame Advanced
IP Config
Opens in right frame WAN & LAN
Opens in right frame DHCP Server
Opens in right frame Route
Opens in right frame Miscellaneous
NAT Setting
Opens in right frame Port Trigger
Opens in right frame Virtual Server
Opens in right frame Virtual DMZ
Internet Firewall
Opens in right frame Basic Config
Opens in right frame WAN & LAN Filter
Opens in right frame URL Filter
System Setup
Opens in right frame Change Password
Opens in right frame Firmware Upgrade
Opens in right frame Setting Management
Opens in right frame Factory Default
Status & Log
Opens in right frame Status
Opens in right frame Wireless
Opens in right frame DHCP Leases
Opens in right frame Port Forwarding
Opens in right frame Routing Table
Opens in right frame System Log
Logout

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Via URL filter kun je waarschijnlijk bepaalde links blokkeren en via Acces control zul je de tijden dat een bepaalde pc op internet kan kunnen aangeven.

Echter ben je in jou geval denk ik beter af met een pakket voor ouderlijk toezicht op de pc van je broertje.

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik snap niet precies waarom je het nou door jouw pc wil laten lopen maar wat je daarvoor nodig hebt is 2 ethernet kabels. 1 van de router naar pc 3 en 1 van pc 3 naar pc 4. Daarvoor heb je in pc3 2 ethernet kaarten nodig (of 1 kaart met 2 ingangen zoals vaak op luxe mobo's zitten.) Uiteraard heeft pc4 ook een netwerk kaart nodig, maar vrijwel elke pc heeft er sowieso 1.

Daarnaast moet je op pc3 ICS (internet connection sharing) worden aangezet in de netwerkpoort die vast zit aan de router. (standaard xp functie)

Maar wil je puur en alleen internet filteren, kan je beter een kabel laten lopen van de router naar pc4, of een switch/hubje voor pc3 neerzetten en vandaar een kabel naar pc3 en pc4 laten lopen. En gewoon een internet filter op zijn pc zetten. En dan uiteraard maar hopen dat de kleine niet te slim met pc's wordt :p, daar is echter niet veel tegen te doen...

• xehbit
Ik heb het volgende gedaan, Ik heb een USB-WIFI stick gekocht en geinstaleerd en werkt met succes, Alleen zijn er VEILIGE KEYLOGGERS om alles in de gaten te houden, Zoals realtime remote etc?

• Tha_T
  • Nu online
Waarom wil je alles loggen wat hij intoetst op zijn PC. Dat zou ik toch niet accepteren. Wat vinden de ouders van de persoon in kwestie van _alles_ loggen op zijn PC?

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
In Vista zit toch een soort "parents Control" ? Ik zou die dan gebruiken.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Vesper64
  • Niet online
op google staat genoeg spysoftware, die je zijn emails, keystokes paswoorden, webpagina's tijd dat hij achter de pc zit, welke prog's er draaien, welke bestanden erop staan en geaccesed worden naar jou pc stuurt. Of soms zelfs in samenvatting per uur.. alleen vraag ik mij dan af gaat dit niet veel te ver? Iemand heeft met keyloggers totaal geen privacy terwijl hij mss niks schadelijks doet. Tevens voorkomen keyloggers niet dat de persoon iets doet. Alleen achteraf bewijs dat die persoon iets gedaan heeft.

Als je wilt dat meneer iets niet kan bezoeken, of alleen bepaalde sites, moet je daarvoor de programma's uitzoeken. Keyloggen en eventuele andere spysoftware doe je hooguit als je zeker bent dat je vrouw vreemdgaat en je het als bewijs wilt hebben voor een scheidingsrechtzaak waarbij jij je spullen wilt bewaren (ofziets) en zelfs dan is het eigenlijk best zielig..

• xehbit
Tha_T schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:23:
Waarom wil je alles loggen wat hij intoetst op zijn PC. Dat zou ik toch niet accepteren. Wat vinden de ouders van de persoon in kwestie van _alles_ loggen op zijn PC?
Heeft u ook gelezen dat hij 10 jaar nog maar is, En dat er in het verleden (zijn vriendjes) ook hebben zitten kloten.

Ik hoop dat u het begrijpt, We lezen ook niet alles door wat hij doet, Maar ALS er iets is dat we het toch kunnen achterhalen.

• Vesper64
  • Niet online
Bedenk wel, dat alles wat hij dan niet thuis kan hij wel bij zijn vriendjes gaat doen. overigens hoef je voor spysoftware totaal niet moeilijk te doen met internet via een pc te laten lopen. Wil je dat hij geen internet heeft, werk met een beperkt aantal ip adressen of haal zijn stekker eruit.

Misschien is het ook even verstandig om te bedenken wat jij er van vindt dat alles wat jij nu wil, op die leeftijd gedaan werd bij jou. Sommige dingen wil je niet dat er gelogd wordt, ook kinderen hebben hun privacy nodig.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:48

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste Dragon707,

Ik begrijp dat je het verkeer van je kleine broertje wilt regelen door middel van een extra PC die er als filter tussen moet zitten. Natuurlijk kan dit, maar dan zal je 2 netwerkkaarten in die PC moeten steken. Daarnaast zal je ook verschillende IP ranges moeten configureren op die PC's en als ik je kennis mag inschatten dan gaat je dat niet 1,2 3 lukken.

Wat veel makkelijker is: Installeer een degelijk filter pakket op de PC van je broertje. Zolang hij niet de rechten heeft om het te deinstalleren dan is er niets aan de hand.

Er zijn meerdere pakketten die dit moeten kunnen. Ik meen dat NetNanny wel een bekende is/was maar er zijn er vast nog een aantal.
Hier: Mar2zz in "Netwerk tussen 2 pc's" wordt je ook nog een pakket aangeraden. Probeer dat eens uit.

verder ben ik wel wat ouder dan jij, maar je mag gewoon "jij" tegen "u" zeggen ;)

Succes met je zoektocht.

Ik laat het topic nog even open, misschien zijn er nog meer mogelijke applicaties waar men goede ervaringen mee heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 18-02-2009 19:46 ]

• Mar2zz
Kijk eens, wat extra service omdat Equator moeite heeft direct naar een post te linken :p
http://www1.k9webprotection.com/

[ Voor 2% gewijzigd door Mar2zz op 18-02-2009 20:28 . Reden: fout van browser :( ]

• xehbit
Bedankt, Het is helemaal gelukt.

Ik heb zijn gehele WebBrowser gebruik uitgezet. Het ging ook alleen maar om de online game's via mijn oude steam account. Hij is er erg blij mee, En het maakt hem niet ut dat ik zijn internet gebruik heb geblokeerd. Ik heb gebruik gemaakt van K9.

Bedankt allemaal.

• jongetje
Dragon707 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:35:
Bedankt, Het is helemaal gelukt.

Ik heb zijn gehele WebBrowser gebruik uitgezet. Het ging ook alleen maar om de online game's via mijn oude steam account.
Had dat dan meteen gezegd, hadden we daar direct een applicatie voor kunnen adviseren.

Hoe heb je het nu opgelost?

• xehbit
Zoals ik eerder had verteld, Ik heb een USB-WIFI stick gekocht voor €17,- en dat werkt perfect :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet om het een of het ander, maar deze paranoide benadering van internetgebruik van broertjelief getuigt van erg kortzichtige opvoedingspogingen...

1) nare types zitten net zo goed in MMO(RP)Gs als in HabboHotel chatboxen. Als je daar al bang voor bent is dit geen afdoende bescherming.
2) de enige manier om een kind tegen dit soort types te beschermen is door te zorgen dat het kind meer vertrouwen in *jou* (of in je ouders) heeft dan in een willekeurige persoon online, en dat het weet wat gevaarlijk kan zijn en in die gevallen een ouder (of andere vertrouwenspersoon) erbij haalt.

Door krampachtig (en ontoereikend...) dingen af te sluiten maar niet aan bovenstaande te werken druk je het gewoon in de stiekeme sfeer, waardoor dat vertrouwen niet aanwezig is en het juist spannend is om achter de rug van je ouders om online te gaan.

Kortom, je doet aanzienlijk meer kwaad dan goed op deze manier. En als je ouders te digibeet zijn om dat te snappen, is dat het achterliggend probleem dat opgelost moet worden. De techniek is een hulpmiddel bij een goede opvoeding, niet een vervanging ervan :o

Oslik blyat! Oslik!

• Tha_T
  • Nu online
dion_b schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:55:
Niet om het een of het ander, maar deze paranoide benadering van internetgebruik van broertjelief getuigt van erg kortzichtige opvoedingspogingen...

1) nare types zitten net zo goed in MMO(RP)Gs als in HabboHotel chatboxen. Als je daar al bang voor bent is dit geen afdoende bescherming.
2) de enige manier om een kind tegen dit soort types te beschermen is door te zorgen dat het kind meer vertrouwen in *jou* (of in je ouders) heeft dan in een willekeurige persoon online, en dat het weet wat gevaarlijk kan zijn en in die gevallen een ouder (of andere vertrouwenspersoon) erbij haalt.

Door krampachtig (en ontoereikend...) dingen af te sluiten maar niet aan bovenstaande te werken druk je het gewoon in de stiekeme sfeer, waardoor dat vertrouwen niet aanwezig is en het juist spannend is om achter de rug van je ouders om online te gaan.

Kortom, je doet aanzienlijk meer kwaad dan goed op deze manier. En als je ouders te digibeet zijn om dat te snappen, is dat het achterliggend probleem dat opgelost moet worden. De techniek is een hulpmiddel bij een goede opvoeding, niet een vervanging ervan :o
Da's hetgeen ik hier impliceerde :P
Pagina: 1