• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 12:43
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds kort een HP ESXi virtualisatie server draaien met 2x QuadCore Xeons en 10GB geheugen.

Onlangs erachter gekomen dat voor 20 users 1x QuadCore Xeon niet voldoende was dus vandaag besloten om er 1 bij te zetten.

Tot mijn verbazing zag ik dat de VM maar 10.000Mhz per keer toegezezen kreeg (dus 1 CPU 4x2,5GHz). Dit resulteerd in dat de VM maar 1 CPU kan aanspreken terwijl ik de Affinity op 0 t/m 7 heb gezet.

Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Gr. Max

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Even afgezien van je vraag:

Wat doen die 20 users in hemelsnaam dat ze op CPU-load een Terminal Server plat krijgen? Als je zeker weet dat puur cpu-load je bottleneck is (en niet iets anders zoals context switches), is het dan geen optie om te overwegen om van Terminal Server af te stappen?

Ik ben wel benieuwd naar je eigenlijke probleem. Is het geen optie om dit met tuning vanuit je VM te verbeteren? WSRM zit standaard in 2008 en is eigenlijk hét mechanisme om cpu-time beter te verdelen over je verschillende users.

Maar dan nog: 20 users is peanuts voor een moderne terminal server, mits ze geen gekke dingen doen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
waar zie je die 10.000 mhz staan :? welk scherm :?

je weet dat je maar 1 vCPU in een vm hebt, en dat je dit op de vm zelf moet verhogen naar 2 :? (met 2 vCPU preseert een terminalserver beter op een VM is mijn ervaring)

met questionmark. ik heb ook quadcore vm hosts draaien met daarop meer als 20 terminalusers (wel onder Xen overigens dat preseert beter :P )

[ Voor 24% gewijzigd door Zwelgje op 18-02-2009 19:36 ]

A wise man's life is based around fuck you