Zoomend geluid Samsung SyncMaster 2232BW

Pagina: 1
Acties:

• thegersom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11-2024
Heb nu een half jaar de Samsung SyncMaster 2232BW. Maar hij maakt sinds een maand een constant zoomend geluid. Hoe lager de brightness, hoe luider het gezoom.
Helaas is de brightness op bv 100% niet echt een oplossing. Dit omdat wanneer er veel donkere vlakken op het scherm aanwezig zijn, het scherm ook weer begint te zoomen.

Hebben meer mensen hier last van? En/of zijn hier oplossingen voor of moet ik gewoon terug gaan naar de winkel en hem omruilen (met het risico dat die ook zoomt :s)?

Verwijderd

Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe monitor ben ik die Syncmaster ook tegengekomen Echter, na wat gegoogle ben ik erachter gekomen dat dat gezoem "hoort". Vandaar viel dat scherm voor mij af.. Volgens mij hebben ze er dus allemaal "last van".

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-04 06:12
Ik heb zelf een 2232BW en had ook in reviews gelezen dat lage brightness kan leiden tot gezoem.
Zelf heb ik echter géén gezoem.. mijn monitor is helemaal geruisloos.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
Is het niet je backlight?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het is inderdaad brightness, ik hoor hem bij een brightness later dan 79, als ik daarboven blijf kan ik het niet horen zonder er speciaal voor te gaan zitten.

Brightness gewoon in je videodrivers wat lager zetten is een workaround, al is het wel een beetje jammer van je black levels. Terug naar de winkel zal een hoop rompslomp zijn zonder succes.

Het is zoemen, zoomen is wat een lens doet ;)

• thegersom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11-2024
Het is inderdaad nogal lastig voor mij om hem terug te brengen. Heb het scherm hier nu op kot (NL: kamers) en hem met de trein eventjes meenemen is nogal lastig ;). Vandaar ook de topic.

Het feit dat ik de brightness wat hoger moet zetten stoort mij niet zozeer, maar wel het feit dat hij ook bij een brightness van 100% kan zoemen als er veel donkere vlakken op scherm aanwezig zijn.

Misschien dat als het toevallig goed uitkomt, dat ik toch terug naar de winkel ga.
Pagina: 1