Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NTFS partities detecteren via linux

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 16:31

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Ik heb een computer waarop ik vista heb geinstalleerd, alleen heb ik vista niet geregistreerd omdat ik geen internet had op die computer. Ik was eigenlijk ook niet van plan om vista te registreren, omdat ik die licentie al op een andere computer gebruik. In ieder geval: nu vraagt vista mij om registratie, maar dat kan ik niet zonder internet, ik krijg nog een paar andere opties, maar ik kom dus niet meer in vista (bureaublad).

Nu heb ik van een kennis gehoord dat ik via een linux cd de bestanden in vista kan detecteren en back-uppen op een externe hardeschijf. Ik heb hier nog een cd'tje met opensuse 11 liggen, kan ik daarmee die NTFS partitie, waar vista op staat, bereiken?

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 13:45
Een beetje recente Linux distro kan gewoon NTFS lezen en schrijven zonder problemen. Nu heb je in jouw geval alleen lezen nodig, dus moet dat wel lukken ja.

Dit had je natuurlijk ook gewoon kunnen uitproberen of op kunnen Googlen...

offtopic:
Beetje eigen-schuld-dikke-bult dat je je niet aan de licentievoorwaarden houd, zolang het geen Volume licentie is mag je hem gewoonweg niet op andere pc's gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Sypher op 18-02-2009 14:58 ]

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 09:26
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Kwestie van booten van cd en je moet erbij kunnen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met een klein beetje zoekwerk als [search=data recoveren NTFS] was je hier wel uitgekomen :).

We verwachten hier wel een beetje eigen inzet, en dat is in dit geval ver te zoeken.
Daarom gaat hier ook een slotje op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.