Toon posts:

Bij inlezen csv met file() laatste record en spatie erbij!

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben momenteel bezig met een csv reader/omzetter/ontdubbelen, nu wil ik een stuk omzetten in mysql code en dat werk ook wel.
ik maak gebruik van een file() om me file te open en in te lezen. tevens heb ik een var $headers meegegeven die de splits tekens opzoek.

alleen wordt er bij de laatste record een spatie bij gezet en kan het dus niet naar me database versturen.

ik heb al geprobeerd om met een substr(var, -1) en een str_replace(' ', '', var)

kan iemand mij helpen om deze fout te verhelpen.

vriendelijke groet, maikel van dan bosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
PHP:
1
$var = trim($string);

Zoiets misschien?
This function returns a string with whitespace stripped from the beginning and end of str .
http://nl2.php.net/trim :)

[ Voor 85% gewijzigd door spone op 18-02-2009 14:19 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
gebruik je de daarvoor bedoelde functies binnen php? waarschijnlijk wordt het dan al meteen gescipped...
fgetcsv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spone dank je wel!!

had er niet aan gedacht:O
hij werkt nu perfect;)

gr maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit is wel heel erg basic. En had je wel op kunnen lossen als je wat langer in de string functies van PHP had gezocht.

Veder hoef je geen groeten onder je post te zetten: Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten

Ook is het fijn als je in je topictitel zet over welke taal het gaat: *** Over topictitels in PRG - lezen voor topic openen!!! ***

[ Voor 18% gewijzigd door Woy op 18-02-2009 14:37 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.