Ik begin mij steeds meer te irriteren aan het feit dat Windows Vista (64 bit, maar dat doet er niet veel toe volgens mij) telkens alle bestanden in Documenten zet, zelfs bestanden die daar niets te zoeken hebben (instellingen van games etc.). Ik weet dat dit komt omdat er ergens wordt doorgegeven dat de oude My Documents nu in Documents moeten worden gezet, mijn vraag: Hoe kan ik dit veranderen? Ik zou deze files namelijk graag naar een apart mapje Files willen verplaatsen, en dan mijn documenten in Documents houden. Mocht deze vraag eerder zijn gestelt, mijn excuses, ik heb de searchfunctie gebruikt, maar niet zoiets kunnen vinden.
rechtklik my documents, move.. nieuwe locatie en klaar.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Heb ik al geprobeerd, maar alle meuk wordt net zo hard in de verplaatste documents folder gezet.
Dat komt doordat de game producers in hun installer meegeven dat daar de game instellingen worden opgeslagen. Dit heeft weinig met vista te maken. Waarschijnlijk kwam het in XP in "Documents and Settings" terecht.
Computer says no
Ja, dat klopt, het zou dan in "Mijn Documenten". Nu verwacht ik dat er ergens een sleutel is in het register die ze vertelt dat het daar naartoe moet. Er is in ieder geval een snelkoppeling (Als je systemfiles en hiddenfiles laat zien zie je een snelkoppeling My Documents, die gekoppelt is aan documenten) naar Documenten toe, ik heb geprobeerd die aan te passen, maar zoals te verwachten valt lukt dat uiteraard niet (vervangen door een aangepaste ook niet)
Dit gaat je niet lukken, het beste is je documenten ergens anders op te slaan. In programma's is het gecodeerd dat ze hun bestanden rechtstreeks naar die map sturen, dit aanpassen kan flink wat conflicten opleveren met verscheidene programma's.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nee dat is er niet. De Installer bepaald dat die bestanden in "Mijn Documenten" komen. Nu bestaat die niet meer in Vista. Dit is "Documenten" geworden. Omwille van compatibiliteitsredenen heeft Microsoft een Virtuele "Mijn Documenten" aangemaakt welke naar de "Documenten" map wijst, zodat alle XP applicaties en installers niet op hun bek gaan.shadownetwork schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:07:
Ja, dat klopt, het zou dan in "Mijn Documenten". Nu verwacht ik dat er ergens een sleutel is in het register die ze vertelt dat het daar naartoe moet. Er is in ieder geval een snelkoppeling (Als je systemfiles en hiddenfiles laat zien zie je een snelkoppeling My Documents, die gekoppelt is aan documenten) naar Documenten toe, ik heb geprobeerd die aan te passen, maar zoals te verwachten valt lukt dat uiteraard niet (vervangen door een aangepaste ook niet)
Je moet er maar mee leren leven. Want dit soort dingen wordt door de Gamedevelopers bedacht.;)
Computer says no
Bah, wat lelijk weer. Je verwacht documenten in documenten, en die andere dingen misschien in een map Instellingen/Bestanden of Games ofzo.
Daarom is er in Vista ook een nieuwe map gemaakt genaamd "Saved games" Nu is het alleen nog aan de gamedevelopers om hiervan gebruik te maken
Computer says no
Toch moet je dan echt klagen bij de Gamebakker - die moet je dan de optie geven om SaveGames op een door jouw gekozen lokatie op te laten slaan.shadownetwork schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:15:
Bah, wat lelijk weer. Je verwacht documenten in documenten, en die andere dingen misschien in een map Instellingen/Bestanden of Games ofzo.
offtopic:
dat halsstarrige hardcoded gedoe is juist de oorzaak van alle ellende, vandaar dat MS die folder virtualisatie moet toepassen met symlinks om de boel draaiende te houden.
dat halsstarrige hardcoded gedoe is juist de oorzaak van alle ellende, vandaar dat MS die folder virtualisatie moet toepassen met symlinks om de boel draaiende te houden.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1