• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-01 22:12
Ik heb vandaag mijn Bigwater 850 binnen gekregen.
Nu heb ik daar een extra radiator bijgenomen dus heb er nu 2.

Nu wil ik de volgende volgorde aanhouden

Pomp -> rad1 -> CPU -> rad2 -> reservoir.

Nu is mijn vraag of het een probleem is of dat het slechter koelt als ik vanuit de pomp eerst de radiator in ga en daarna pas de CPU.

Ik kan nergens schema's vinden die het op deze manier oplossen of advies hierover hebben.

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
normaal gesproken bij een loop met meerdere blokken wordt het aangeraden om de cpu direct na de radiator te plaatsen, en in dat geval zal het een klein verschil maken.

Hier maakt het helemaal niets uit aangezien je alleen de cpu koelt.

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-01 22:12
Thx,

Toekomst plan is om ook de GPU toe te voegen aan de loop.

Ik zal dan rekening houden met je advies !

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

gewoon n loop maken zodat de slangen zo kort mogelijk zijn, dat doet meer voor je temps dan n specifieke volgorde..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Flythe schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:13:
normaal gesproken bij een loop met meerdere blokken wordt het aangeraden om de cpu direct na de radiator te plaatsen, en in dat geval zal het een klein verschil maken.

Hier maakt het helemaal niets uit aangezien je alleen de cpu koelt.
Wat je zegt klopt wel. Alleen is het verschil zo enorm klein dat het niets uitmaakt.

Zodra het water uit een blok komt is het iets van 0.2 graden warmer. Omdat het water zo snel door de setup heen stroomt heeft het gewoon geen tijd om flink op te warmen. Daarom maakt de volgorde helemaal niets uit. Water dat 0.2 graden warmer is ga je niet merken in een CPU temp die hoger is.

Je hebt veel meer aan de loop zo kort mogelijk houden wat AlexanderB zegt. Minder lange slangen is minder weerstand en daardoor dus een betere waterflow.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 18-02-2009 21:07 ]