Toon posts:

Geluid interne boxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een tijdje doen mijn interne boxen het niet meer op mijn laptop. Als ik vervolgens mijn externe boxen aansluit, doen die het wel. Ik heb in de menu's gekeken of er iets gedempt staat, maar dat is dus niet zo. Verder kan ik mij niet voorstellen dat ze kapot zijn, aangezien ik deze laptop nog maar een half jaar heb en ik vrij weinig met de interne boxen gewerkt heb.

Groeten.

Verwijderd

Het zou best een hardwarematig probleem kunnen zijn: er is bij mij wel eens een voedingskabel van een fannetje losgeraakt.

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Als je zeker wilt zijn dat het een hardwaremati probleem is, kan je best eens van een live cd booten.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, bedankt voor jullie reacties.

Ten tweede, ik heb echt geen idee hoe ik "van een live cd kan booten", of wat dat überhaupt inhoudt.
Als er een kabeltje stuk is, klopt het dan dat wel mijn, als ik die erop aansluit, externe boxen het doen?

Mvgr.

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:07
http://en.wikipedia.org/wiki/Live_CD

Dus je zou eens een linux live cd/dvd zoals Knoppix o.i.d. kunnen downloaden, branden en dan pc opstarten met de cd/dvd erin.

Als er een kabeltje losraakt tussen geluidskaart en speakertjes, dan kan het daar dus aan een kabeltje liggen Met de in-/uitgangen van de geluidskaart die jij aan de buitenkant van je laptop ziet, hoeft dus niets mis te zijn. Dat gaat immers niet over/via die interne speakers.

[ Voor 44% gewijzigd door DnnSke op 19-02-2009 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah, super. Ik zal het eens proberen.

thnx.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

De boxen doen het weer. Blijkbaar toch een fout in de instellingen.

Bedankt voor je posts.

René
Pagina: 1