Indexing & Sitemaps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
Ik ben op dit moment bezig met een website, domein.nl & domein.eu. domein.eu verwijst door naar domein.nl zó dat als ik http://domein.eu/?page=pa...a&language=taal&id=nummer in typ, ik direct doorverwezen word naar http://domein.nl/?page=pagina&language=taal&id=nummer. Google heeft de site geindexeerd als domein.eu. Nu heb ik een sitemap upgeload met alle url's in domein.nl vorm. Zou Google doorhebben dat deze pagina's ook gewoon met domein.eu werken? Of zullen zodadelijk alle geindexeerde url's van domein.eu naar domein.nl veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is misschien iets meer voor [SEO] Tips & Trucs, maar als je de juiste headers stuurt bij je redirect zullen zoekmachines dat allemaal netjes overnemen. Desalniettemin zal je nl domein gepromoot worden en eu minder vaak in de lijst voorkomen, lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Als je beide wilt hebben heet dat content duplication, en daar is google niet happy mee ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:09
Het heeft niets met content duplication te maken en eigenlijk ook niet met SEO.
Je kan meerdere domeinnamen naar exact hetzelfde pakket laten wijzen. dat maakt voor Google niets uit. Ik snap hierom ook niet wat het probleem is, heb je voor zowel het .eu domein als voor het .nl domein een appart hostingpakket? Forwarden is bij het gebruiken van meerdere domeinen op 1 pakket namelijk helemaal niet nodig.

Ik zie dus ook het probleem niet, als je dit slim aanpakt (of had gepakt) dan is de content op beide domeinnamen exact hetzelfde, omdat ze naar dezefde locatie verwijzen. Google herkent dat en ziet het niet als content duplication, maar de kans bestaat wel dat hij niet zowel je hele .eu domein als je hele .nl domein zal indexeren.

Overigens is het ook gewoon mogelijk beide domeinen aan te melden, en voor beiden een sitemap te uploaden. Hoe het dan gaat met zoeken weet ik niet, volgens mij geeft google niet alle domeinen terug bij zoeken, maar "de meest relevante" gezien de zoeklocatie.

[ Voor 47% gewijzigd door jbdeiman op 18-02-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:50:
Het heeft niets met content duplication te maken en eigenlijk ook niet met SEO.
Je kan meerdere domeinnamen naar exact hetzelfde pakket laten wijzen. dat maakt voor Google niets uit. Ik snap hierom ook niet wat het probleem is, heb je voor zowel het .eu domein als voor het .nl domein een appart hostingpakket? Forwarden is bij het gebruiken van meerdere domeinen op 1 pakket namelijk helemaal niet nodig.

Ik zie dus ook het probleem niet, als je dit slim aanpakt (of had gepakt) dan is de content op beide domeinnamen exact hetzelfde, omdat ze naar dezefde locatie verwijzen. Google herkent dat en ziet het niet als content duplication, maar de kans bestaat wel dat hij niet zowel je hele .eu domein als je hele .nl domein zal indexeren.

Overigens is het ook gewoon mogelijk beide domeinen aan te melden, en voor beiden een sitemap te uploaden. Hoe het dan gaat met zoeken weet ik niet, volgens mij geeft google niet alle domeinen terug bij zoeken, maar "de meest relevante" gezien de zoeklocatie.
Wat een gelul (excusez le mot). Het heeft álles met SEO te maken en het is aperte Content Duplication.
Aan de TS: kies wat je primaire domein wordt en forward (met een 301) alle secundaire domeinen naar je primaire. Duidelijk voor iedereen (Google en eindgebruikers). Gebruik in de tussentijd Google Webmaster Tools om Google duidelijk te maken wat je graag als primair domein wilt hebben.

En het ongelooflijke is dat je het zelf al toegeefd "de kans bestaat wel dat hij niet zowel je hele .eu domein als je hele .nl domein zal indexeren" en "Hoe het dan gaat met zoeken weet ik niet".

Zeg dan niks.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
Oke, ik heb de boel laten ombouwen. domein.nl redirect nu naar domein.eu. Bedankt voor de aanwijzingen.
Pagina: 1