Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

domeinnaam doorgelinkt naar andere domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met een probleem

Er is een domeinnaam.... "www.a.NL"... de concurrent van deze firma heeft de domeinnaam "www.a.COM" geregistreerd en deze doorgelinkt naar www.b.NL.

de bedrijfsnaam "a" is geregistreerd en "b" maakt heeft zich schuldig gemaakt aan oneigenlijk gebruik van de bedrijfsnaam "a", dit staat niet ter discussie.

Echter is deze domeinnaam momenteel niet meer doorgelinkt. er staat niets onder de www.a.com domeinnaam maar hij is nog wel officieel geregistreerd..

Is er een manier om te achterhalen waarheen www.a.com ooit allemaal heen verwezen heeft? Via dns history o.i.d. Dit zodat ik kan achterhalen of "www.a.com" inderdaad verwezen heeft naar "www.b.nl"

hoop dat ik duidelijk ben geweest :P

alvast mijn dank

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:54
Wellicht dat je iets kan vinden met de Wayback Machine?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
hmm, nee hier schiet ik niet veel mee op maar toch bedankt. Deze website haalt gearchiveerde webpagina's op. Maar als ik zoek naar de pagina waar het bij mij om gaat krijg ik niets.

maar alsnog bedankt, misschien heeft iemand anders nog een gouden ingeving?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:14

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:22:

Is er een manier om te achterhalen waarheen www.a.com ooit allemaal heen verwezen heeft? Via dns history o.i.d. Dit zodat ik kan achterhalen of "www.a.com" inderdaad verwezen heeft naar "www.b.nl"
Is er nog een specifieke reden voor dat je dat zou willen doen? Je kan met gewoon wat simpele DNS tools wel achterhalen hoe en waar hij gehost wordt, en waar hij nu heenwijst en wie hem geregistreerd heeft. Dat hij in het verleden naar www.b.nl wees lijkt mij niet echt terzake doende als www.b.nl gewoon als registrar in het boek staat?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:41

ralpje

Deugpopje

Kees schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:37:
[...]

Is er nog een specifieke reden voor dat je dat zou willen doen? Je kan met gewoon wat simpele DNS tools wel achterhalen hoe en waar hij gehost wordt, en waar hij nu heenwijst en wie hem geregistreerd heeft. Dat hij in het verleden naar www.b.nl wees lijkt mij niet echt terzake doende als www.b.nl gewoon als registrar in het boek staat?
Wel als daaruit blijkt dat de 'concurrent' ook echt de verwarring gebruikte om gebruikers naar zijn site te krijgen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Precies dat is nu juist het punt. Duidelijk is wie de website geregistreerd heeft maar deze persoon is niet te linken aan www.b.nl. Een duidelijke verwijzing die ooit in www.a.COM gestaan heeft richting www.b.NL kan daarin een oplossing bieden.

Verwijderd

Topicstarter
de vraag is dus of die informatie ergens terug te halen is, het makkelijkst was geweest het hele spul op film vast te leggen zodat duidelijk is dat die doorverwijzing er in zat.

Maar is die ook ergens in platte tekst terug te vinden??

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat ga je dus niet vinden, tenzij het nog gearchiveerd is door Google :)

Heb je [google=site:www.a.com] al geprobeerd?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat levert geen resultaat, zoals ik al zei is die verwijzing er uit.. dan geef ik hierbij, tenzei iemand nog een idee hierover heeft. de moed op.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:54
Heel sneaky misschien, maar stuur gewoon eens bedrijf b een mailtje met de vraag waarom www.a.com niet meer naar www.b.nl door linkt?

Natuurlijk dan niet met het mail adres van www.a.nl doen ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
omdat het domein inmiddels niet meer bestaat kan dit niet meer. Het heeft bestaan dus daarom is het strafbaar.
Pagina: 1