Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WinXP] Bluetooth Inspiron 6400 werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop staan van een gebruiker waarvan de bluetooth niet meer werkt. Het gaat om het volgende systeem:
  • Dell Inspiron 6400
  • Windows XP Pro SP3
  • Dell Wireless 355 Module Bluetooth 2.0 + EDR.
Hieronder een overzicht van wat ik al heb geprobeert:
  • Module uitschakelen en opnieuw inschakelen (FN+F2)*
  • Driver Rollback (Geen Backup beschikbaar)
  • Drivers van Broadcom geinstalleerd (Werken niet)*
  • Drivers van Dell geinstalleerd (Werken niet)*
  • Drivers via Windows Update (Niet gevonden)
  • Module uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld via de bios
  • Module gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd (Device Manager)
  • Bovenstaande meerdere malen geprobeerd
*Bij het opnieuw inschakelen van het apparaat met FN + F2 krijg ik wel en wizard met nieuwe hardware gevonden. Op deze manier heb ik zowel automatisch als handmatig drivers proberen te installeren maar deze blijken niet te werken, deze zijn overigens "not digitaly signed". Krijg na de installatie van de drivers de melding dat de installatie niet is voltooit met de volgende error; "Specified file not found"

*Gecontroleerd dat het installeren van "not digitaly signed" drivers is toegestaan, Deze mogen gewoon geinstalleerd worden.

Het laatste wat ik me kan bedenken is een nieuwe image erop zetten, maar dit vind ik nogal een drastische oplossing.De module lijkt gewoon te werken echter worden er geen drivers erkend waardoor het apparaat niet functioneerd. Zijn er mensen die een idee hebben, heb ik iets over het hoofd gezien?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 17:38

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

En als je een USB-BT-stickje in je laptop steekt, functioneert dat wel?
Wanneer je een toestel laat zoeken naar de laptop, vind deze 'm dan wel? Even er vanuit gaand dat je de laptop wel vindbaar kunt laten zijn :)

[ Voor 50% gewijzigd door Bastiaan op 18-02-2009 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bastiaan schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:05:
En als je een USB-BT-stickje in je laptop steekt, functioneert dat wel?
Wanneer je een toestel laat zoeken naar de laptop, vind deze 'm dan wel? Even er vanuit gaand dat je de laptop wel vindbaar kunt laten zijn :)
Heb nu even geen USB-BT bij de hand dus dat kan ik nu niet testen, heb inderdaad wel geprobeerd de laptop te vinden met 2 verschillende telefoons, maar die wordt niet gevonden, andere laptops die ernaast staan wel.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 17:38

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

We gebruiken zakelijk ook overal Dells. Op veel daarvan zit - zoals het tegenwoordig heet - het DCP (Dell Contol Point). Als ik op de Dell-site zie ik onder de Toepassingen de Quickset staan, welke hetzelfde doet. Als je deze eens (her-)installeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Bastiaan schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:22:
We gebruiken zakelijk ook overal Dells. Op veel daarvan zit - zoals het tegenwoordig heet - het DCP (Dell Contol Point). Als ik op de Dell-site zie ik onder de Toepassingen de Quickset staan, welke hetzelfde doet. Als je deze eens (her-)installeerd?
Heb het geprobeerd maar dit werkte ook niet helaas. Echter ben ik wel wat verder gekomen, Ik heb een backup teruggezet en nu werkt te bluetooth module naar behoren, echter is op onverklaarbare wijze de taal van het bluetooth programma inclusief alle toepassingen veranderd naar zweeds. Dit was voorheen nooit zo, ook is dit nergens te wijzigen.

Het opnieuwe installeren van multilanguage drivers geeft ook geen merkbaar effect.

Edit:

Het probleem is opgelost, het was mogelijk om uit de drivers verschillende language files te verwijderen, heb vervolgens alles verwijderd behalve engels. Nu werd wel automatisch de engelse taal geinstalleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 11:07 ]