SWF speelt niet overal vloeiend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:01

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
op de een of andere manier heb ik het idee dat ik altijd in dit forum terecht kom met domme vragen, maar hopelijk hebben jullie er wel een slim antwoord op.

Voor een klant moet ik een swf file (gerendered door een 3D visuals bedrijfje) embedden in een webpagina, maar de swf speelt niet overal vloeiend af.

Zowel ik als het visuals bedrijfje hebben verder geen ervaring met flash en ook geen idee waar dit probleem vandaan komt.

Ik heb even een test pagina aangemaakt op: http://www.berlaere.nl/test.php

De gebruikte code:
code:
1
2
3
<object type="application/x-shockwave-flash" data="afbeeldingen/Panorama 02.swf" width="500" height="400">
<param name="movie" value="afbeeldingen/Panorama 02.swf" />
</object>

directe link naar de swf file: http://www.berlaere.nl/afbeeldingen/Panorama%2002.swf (653KB)

Het geheel loopt op mijn eigen werkstation zoals het hoort (Mac G5 met OsX 10.5.6 en firefox 3.06) maar op de Mac van een collega (G4 met osX 10.4 en Firefox 3.06) en op 1 van onze pc systemen (Winxp Pro en IE 7) voor geen meter.

Heeft dit met de SWF file te maken, of doe ik in mijn code iets verkeerd?

* floriske.nl schaamt zich bijna om op "verstuur bericht" te klikken, maar ik kon niet vinden waar het aan kan liggen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als m'n dual 2 core processor omhoog schiet naar 85% dan is er dus iets niet goed met je flash file. Er zijn een aantal dingen waarmee je je flash file soepeler kan laten afspelen.

Kan je wat meer info geven over de fla (framerate, hoe de animatie is opgebouwd, etc. etc.)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:44:
Als m'n dual 2 core processor omhoog schiet naar 85% dan is er dus iets niet goed met je flash file. Er zijn een aantal dingen waarmee je je flash file soepeler kan laten afspelen.

Kan je wat meer info geven over de fla (framerate, hoe de animatie is opgebouwd, etc. etc.)
het is een swf bestand, dat is het enige dat ik er van weet en degene die het gerenderd heeft heeft helaas net zoveel verstand van flash als ik :( en we beschikken helaas beide verder ook niet over flash software.

Heb je er iets aan als ik het bestand ff beschikbaar maak voor download? <-directe link stond er al bij, lol |:(

[ Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 18-02-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

We hebben dus niks aan de swf, want het gaat om de source ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:52
Zonder meer info over het originele fla bestand kom je niet verder. Er zit inderdaad iets mis in het originele bestand... mijn cpu schiet ook omhoog naar 78%.

Zonder bron bestand kom je in ieder geval niet echt veel verder.

[ Voor 0% gewijzigd door fsve op 18-02-2009 11:57 . Reden: typo ]

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:56:
We hebben dus niks aan de swf, want het gaat om de source ;)
fsve schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:57:
Zonder meer info over het originele fla bestand kom je niet verder. Er zit inderdaad iets mis in het originele bestand... mijn cpu schiet ook omhoog naar 78%.

Zonder bron bestand kom je in ieder geval niet echt veel verder.
Ok, thx anyway!

Ik ga het geheel dan maar bij het visuals bedrijf neerleggen, zij zijn tenslotte verantwoordelijk voor de swf file.

Edit:

Heb het geheel zojuist terug gekoppeld en gevraagd om info over gebruikte software en instellingen voor/bij het creëren van de swf file.

[ Voor 10% gewijzigd door floriske.nl op 18-02-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Mwah, 80% to 90% cpu usage lijt me niet vreemd voor dit filmpje, het is gemaakt met Pano2VR en het leuke daarvan is dat je 3d kunt bewegen met je muis. Die swf moet dus de hele tijd bitmaps genereren en dit een aantal frames per seconde. Als het een gewoon lineair filmpje was zonder code zou 80 to 90% natuurlijk niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Aan de andere kant kan het Papervision het ook en die gaat niet hoger dan 30-35% :)

http://www.papervision3d.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Op mijn P4 van 3GHz doet die papervision ook 60%-70% heeft zo te zien ook een lagere framerate, wellicht betere code, eenvoudigere gfx etc etc...

Mijn punt is dat dergelijke toepassingen nu eenmaal intensiever zijn dan een lineair videootje zonder code afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

LB Back schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:04:
Op mijn P4 van 3GHz doet die papervision ook 60%-70% heeft zo te zien ook een lagere framerate, wellicht betere code, eenvoudigere gfx etc etc...

Mijn punt is dat dergelijke toepassingen nu eenmaal intensiever zijn dan een lineair videootje zonder code afspelen.
Mijn punt is dat er in de swf van de topicstarter wel wat te optimaliseren valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
De oudere flash plugins op mac lopen niet lekker, de laatste versies zouden aanzienlijk soepeler/beter lopen toch? Dus heeft het misschien ook te maken voor met verschillende flash plugins op verschillende macs?

edit:
(oke, mijn cpu schiet ook de lucht in, dus mijn bovengenoemde punt zal het vast niet zijn)

[ Voor 19% gewijzigd door edwinistrator op 18-02-2009 15:13 ]

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Even ter info:

Het filmpje is inderdaad gemaakt in Pano2VR en was gemaakt met een framerate van 15 FPS, de maker heeft dit nu naar beneden geschroefd en de compressie van de afbeeldingen verhoogd, ik krijg vandaag een nieuw versie om te testen.

Edit:

Ook deze nieuwe versie loopt niet echt soepel, we gaan er waarschijnlijk voor kiezen om de eerste versie te gaan gebruiken, maar dan zonder automatisch afspelen en dus mensen alleen de optie te geven om handmatig rond te kijken.

[ Voor 36% gewijzigd door floriske.nl op 19-02-2009 10:40 ]

Pagina: 1