Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Canon MF4370dn] Scan tool?

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hee tweakers,

Ik zit ff met me handen in het haar.
Ik heb hier een Canon MF4370DN all-in-one network staan.
Printen via het netwerk gaat geweldig :)
Scannen kan ook via het netwerk, alleen is het leuke dat Canon geen tool erbij levert.
Het enige wat ze erbij doen is "Scangear tools", een emulatie driver voor de scanner.
Na al 5 programma's van internet geprobeerd te hebben werkt er nog een 1 goed.

En het scannen werkt nog steeds niet dus...

Ik kan geen normaal tooltje vinden wat kan scannen vanaf deze all-in-one.
Google levert me ook weinig op als ik google op het typenummer + probleem :(

Ik hoop van harte dat hier iemand hetzelfde probleem heeft/gehad, zodat we snel een oplossing kunnen vinden.
:'(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 16:14
Allereerst had ik dit probleem ook...

nu de oplossing:

De scangear tool zou de aio moeten herkennen, of gewoon een IP van de printer opgeven.
De scangear tool is TWAIN compatible wat wil zeggen dat je een programma nodig hebt die met dit protocol overweg kan. Als voorbeeld gebruiken we Infranview.

Na het installeren van deze applicatie ga je eerst naar de scangear tool, en zorg je dat de goede ip geselecteerd is, en natuurlijk eventjes testen.
Dan open je infranview, als ie nog niet geopend is, ga naar file -> select TWAIN Source en selecteer de Canon Scangear Tool. Ga daarna naar Acquire/Batch scanning, en kies wat je wilt gaan doen, klik op OK en Color Network Scangear zal gaan draaien.

Alles daarna kan ik niet vertellen / uitleggen, want bij mij geeft de software de melding: scanner is offline, Confirm the scanner is online, and then start scanning.