Ik heb een oude pc met daarop dualboot XP en Ubuntu 8.10. Nu wil ik mijn linux deel gaan herinstalleren en overgaan op waarschijnlijk openSUSE maar ik ben daar nog niet helemaal over uit, kan ook zijn dat ik kubuntu ga uitproberen en ik wil op z'n minst dan LTS versies van (k)ubuntu erop hebben. Reden dat ik openSUSE wil uitproberen is omdat deze via een test werd aangeraden met als rede dat die lichter is voor mijn systeem (4 a 5 jaar oude pc).
Vraag is nu wat er met het bootgedeelte (grub) gebeurd dat zich uiteraard heeft genesteld op de windows partitie. Kan ik gewoon installeren van een DVD/live CD en dan komt alles wel goed (waarbij ik dan de linux/swap partities laat wissen/overschrijven)?
Ik had nml begrepen voordat ik deze installatie deed dat ik ook niet zomaar even linux kon verwijderen omdat grub dan niet zomaar weg is en die snapt het niet als er zomaar een partitie pleite is. Maar dat is voor mij niet aan de orde want linux blijft hierop alleen wil ik nu van versie veranderen.
Mijn HD indeling:
NTFS 'Windows'
FAT32 'Shared'
ext3 'Linux'
swap
Vraag is nu wat er met het bootgedeelte (grub) gebeurd dat zich uiteraard heeft genesteld op de windows partitie. Kan ik gewoon installeren van een DVD/live CD en dan komt alles wel goed (waarbij ik dan de linux/swap partities laat wissen/overschrijven)?
Ik had nml begrepen voordat ik deze installatie deed dat ik ook niet zomaar even linux kon verwijderen omdat grub dan niet zomaar weg is en die snapt het niet als er zomaar een partitie pleite is. Maar dat is voor mij niet aan de orde want linux blijft hierop alleen wil ik nu van versie veranderen.
Mijn HD indeling:
NTFS 'Windows'
FAT32 'Shared'
ext3 'Linux'
swap