Overklokken van videokaart onder Windows 7?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu al een maandje of (bijna 2) Windows 7 (7000) 64bit BETA, vrijwel zonder problemen. Maar ik zou toch graag m'n GPU iets wat harder laten draaien, dan dat ie standaard doet..

Zoals gezegd, draai ik dus de 64bit versie.. en volgens mij is dat iets wat problematisch wbt overclocken?

Rivatuner doet het niet, evenals nvTweak. Nibitor kan ik volgens mij wel gebruiken (heeft ook geen driver nodig afaik), maar dat is gelijk weer zo drastisch.

Wat voor (software matige) overklok mogelijkheden heb ik met Win7, voor een nvidia 7300?

-edit: nibitor doet het ook niet, hij kan de driver niet laden

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Waarschijnlijk zijn er (nog) geen OC-programma's uit voor Windows 7.
Zoals gezegd, draai ik dus de 64bit versie.. en volgens mij is dat iets wat problematisch wbt overclocken?
Nee, hoor, erg veel software (en al helemaal software voor Tweakers) kan al een tijdje goed op 64-bit draaien. Ik draai ook al enige tijd Vista 64-bit, geen probleem.
-edit: nibitor doet het ook niet, hij kan de driver niet laden
De driver van je software of van je Grafische kaart?
Misschien even reinstall proberen?

Heb je de compatibiliteitsmodus al geprobeerd? Bij mij was dat voor aardig wat problemen in Windows 7 de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de compatibiliteitsmodus geprobeerd, maar nibitor blijft de volgende fout geven
"Cant start driver 1275"

onder XP word de kaart niet herkent in nibitor

Ondertussen ook geprobeerd met 5 verschillende versie nvflash versies de eeprom leeg te trekken, maar allemaal gaven ze de melding: unsupported eeprom

alleen nTune schijnt het te doen.., maar dat is nogal een kl*te ding (zoals bekend).

-edit: RivaTuner geeft aan dat ie de rivatuner64.sys driver wil gebruiken maar dat 'Vista 64bit driver signing' uitgeschakeld moet worden, en stelt dan voor om dat te doen.... > en om vervolgens opnieuw op te starten. Maar na dit gedaan te hebben, draait rivatuner nogsteeds niet. Het truckje wat ze gebruiken om dit uit te schakelen mislukt dus..

iemand enig idee voor een oplossing?

loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS
en
nointegritychecks Yes

heb ik al geprobeerd, werkt niet..

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteentjes
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-07-2024
Als je rivatuner installeerd vraagt hij of je beschikbare updates wilt installeren, als je dit doet haal hij een rivatuner64.sys op die wel ondertekend is, hier werkt rivatuner prima op windows7 x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Rivatuner installeren met administrator rechten helpt bij mij in ieder geval in Windows & x64

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Confirmative, Rivatuner doet het goed!

Heb alleen wel UAC uit moeten schakelen, anders krijg ik bij het opstarten steeds die popups
Pagina: 1