2 computers en utp printer draadloos aansluiten.

Pagina: 1
Acties:

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 22:20
Beste,

In mijn nieuwe huis wil ik mijn computers en printer draadloos aansluiten. Nu is dit geen probleem, maar nu zou ik graag mijn UTP printer draadloos willen gebruiken en moet ik draadloze netwerkkaarten hebben voor mijn computers. Al deze apparaten staan in dezelfde kamer.

Nu is mijn vraag kan ik deze apparaten niet gewoon op één "draadloze switch" of iets dergelijks zetten en dat deze dan connectie maakt met mijn bestaande draadloze N router?

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Verwijderd

Er zijn routers te verkrijgen die met een ander draadloos netwerk verbinding kan maken.

Heb zelf een Fritz Box die het kan, alleen is dit een 54Mbit wifi router

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je bent niet helemaal duidelijk.

Begrijp ik het goed als ik constateer dat:
• je beneden een router met WiFi functie hebt staan
• je een aantal PCs hebt met WiFi NIC
• je een printer hebt met Ethernet NIC
?

Zo ja heb je voor de PCs helemaal geen "draadloze switch" nodig, hele grap met draadloos is dat alles rechtstreeks op de router kan. Enige wat je moet doen is een wireless bridge of access point regelen om de printer erop aan te sluiten...

...maar als je net een nieuw huis hebt ben je werkelijk onzinnig bezig als je niet gewoon van de gelegenheid gebruikt maakt om goede CAT5e naar alle relevante kamers toe te trekken :o

WiFi is leuk en wel, maar je kunt geen snelheden of stabiliteit van het netwerk garanderen, al helemaal niet als je buren allemaal ook op het lumineuze idee komen om WiFi aan te sluiten - als je de eerste bent in je buurt met WiFi-N heb je tijdelijk geluk, aangezien WiFi-N signalen oudere WiFi signalen onderdrukken, maar als je buren ook allemaal upgraden en je in een drukke buurt woont kun je vaak geen vrije kanalen meer vinden (vergeet niet dat je door overlap maar drie volledig vrije kanalen kunt hebben), en dan heb je de poppen aan het dansen.

WiFi is bedoeld om met mobile devices makkelijk en snel verbinding met een vaste netwerk te kunnen maken. Het is nooit bedoeld om vaste netwerken te vervangen en functioneert ook niet goed in die rol :o

Oslik blyat! Oslik!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 21:10
Ik heb een ethernet printer aangesloten op een WRT54G(L) met de Tomato (DD-WRT kan ook) firmware, de router is ingesteld als repeater bridge. Ook sluit ik regelmatig andere apparatuur aan (PC's, laptops, etc), deze kunnen dan ook internetten, printen, etc.

Dit lijkt me precies hetzelfde als wat jij wil. De snelheid is niet erg hoog maar het voldoet om mee te internetten en te printen (1.5-2 MB/s).

[ Voor 13% gewijzigd door Falconey op 18-02-2009 12:14 ]