Partitioneren liep vast, nu data niet accesible

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb de titel zo kort en duidelijk proberen te maken, maar denk niet echt dat dat gelukt is. Wat is het verhaal/probleem ? Ik kreeg meldingen van windows dat mijn c schijf (waar windows op staat) te weinig vrije ruimte had (dit werd op miraculeuze wijze steeds minder!) en dat ik ruimte moest vrij maken. Aangezien ik niets wilde verwijderen, dacht ik even vrije ruimte van een andere partitie op dezelfde harde schijf te allocaten naar m'n C.

Na 2% met partition manager, liep dit vast. Uiteraard annuleerde ik de taak, maar het kwaad was al geschied. Nu zegt windows dat mijn 2e partitie (X) niet geformatteerd is en is er wel een unallocated space bijgekomen op de schijf, maar natuurlijk niet bij C. Ik heb wel allemaal data staan op me x schijf (nee geen xxx) en wil het dus niet formatteren! Wat te doen? En hoe op te lossen zonder data loss!? Als ik partition manager opnieuw opstart zegt die wel dat er nog een operation van previous session afgemaakt moet worden, maar als ik complete unfinished zeg, doet deze vervolgens niets... HELP 8)7

-- Mx-Generætion --

• Mx-KAEY
Heb een programma gevonden dat Partition Table Doctor heet, schijnt partities te kunnen fixen. Heb nu een fixboot overheen gegooid... is bezig. Ik wacht het even af

-- Mx-Generætion --

• Mx-KAEY
ok, dat heeft niet echt geholpen de fixboot. Ik kreeg een error dat het niet mogelijk was. Ik probeer nu het een en ander met getdataback...

-- Mx-Generætion --

• Mx-KAEY
Ok, best wel een monoloog geworden hier :D Het probleem is opgelost met de Partition Table Doctor... Getdataback herkende alle bestanden op de hardeschijf, dus dat betekende dat schijf eigenlijk nog gewoon intact was. Koud kunstje om met de doctor de partitie te repareren en windows deed een auto checkdisk na reboot en klaar was Mx :D

-- Mx-Generætion --

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb ooit eens iets soortgelijks gehad met Partition Magic... Ook toen kon Partition Table Doctor het repareren!

Monoloog of niet; Dit is nuttige informatie voor mensen die ernaar zoeken ;)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mx-KAEY, het omhoog schoppen van een topc binnen 24 uur wordt op GoT niet erg op prijs gesteld. Wanneer je binnen de 24 uur extra informatie toe wilt voegen aan je topic terwijl nog geen ander na jou heeft gereageerd, gebruik dan de edit knop en pas je post of rply aan.

Het is mooi dat je het inmiddels zelf heb kunnen verhelpen, maar ndanks dat gaat het topic op slot en verzoek ik je eens de GoT huisregels nogmaals eens door te nemen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.