wsl. een redelijke basic-vraag, maar ik heb al op Internet gezocht en kan het niet (goed) vinden, of ik kijk erover heen. Het volgende is het geval:
Ik ben bezig een applicatie te maken die o.a. een tabel uit de database haalt en deze in een combobox plaatst:
Het punt is nu dat ik in een later stadium in hetzelfde form, de gegevens van het geselecteerde bedrijf wil weten, maar ik kan niet vinden hoe ik dit moet aanpakken.
Natuurlijk kan ik op basis van de gekozen bedrijfsnaam een SQL-query uitvoeren, maar dat schiet volgens mij z'n doel voorbij....
Ik ben bezig een applicatie te maken die o.a. een tabel uit de database haalt en deze in een combobox plaatst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| conn2.Open(); SqlDataReader rdr = cmd2.ExecuteReader(); DataTable dt = new DataTable(); dt.Columns.Add("id", typeof(string)); dt.Columns.Add("bedrijfsnaam", typeof(string)); dt.Columns.Add("contactpersoon", typeof(string)); dt.Columns.Add("adres", typeof(string)); dt.Columns.Add("postcode", typeof(string)); dt.Columns.Add("plaats", typeof(string)); dt.Columns.Add("telefoonnummer", typeof(string)); while (rdr.Read()) { dt.Rows.Add(new object[] { rdr[0].ToString(), rdr[1].ToString(),rdr[2].ToString(),rdr[3].ToString(),rdr[4].ToString(),rdr[5].ToString(),rdr[6].ToString() }); } comboBox2.DisplayMember = "bedrijfsnaam"; comboBox2.ValueMember = "id"; comboBox2.DataSource = dt; comboBox2.SelectedIndex = 1; rdr.Close(); |
Het punt is nu dat ik in een later stadium in hetzelfde form, de gegevens van het geselecteerde bedrijf wil weten, maar ik kan niet vinden hoe ik dit moet aanpakken.
Natuurlijk kan ik op basis van de gekozen bedrijfsnaam een SQL-query uitvoeren, maar dat schiet volgens mij z'n doel voorbij....