Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word] Verzendlijsten

Pagina: 1
Acties:

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:58
In een spreadsheet zijn twee tabbladen aanwezig: 'Adressen' en 'Lijst'. De sheet met 'Adressen' bestaat uit ongeveer 100 unieke adressen per regel. De sheet met 'Lijst' bevat ongeveer 150 regels met een naam en andere informatie per regel. De naam staat niet in de eerste kolom maar in de derde.

Ik wil graag in word brieven maken waarop het 'Adres' bovenaan komt en Word automatisch zijn naam opzoekt in de sheet 'Lijst' en deze regel kopieert in de brief. Ook al komt zo'n regel bijvoorbeeld drie keer voor.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er van uitgaande dat het Office 2003 is: zie Afdruk samenvoegen in Word: een stapsgewijze beschrijving van het proces.

En anders even [google=Afdruk samenvoegen Word 2003], of de Help functie van Word en zoeken naar 'Afdruk samenvoegen'. Overigens is het simpeler (en logischer) om de Adressen en Lijst uit één overzichtelijke tablad te zetten, dat voorkomt ook fouten: hoe moet Word nu weten welk adres bij welk item uit 'de lijst' hoort? :)

[ Voor 76% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2009 01:05 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:58
GJtje schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:43:
Er van uitgaande dat het Office 2003 is: zie Afdruk samenvoegen in Word: een stapsgewijze beschrijving van het proces.

En anders even [google=Afdruk samenvoegen Word 2003], of de Help functie van Word en zoeken naar 'Afdruk samenvoegen'. Overigens is het simpeler (en logischer) om de Adressen en Lijst uit één overzichtelijke tablad te zetten, dat voorkomt ook fouten: hoe moet Word nu weten welk adres bij welk item uit 'de lijst' hoort? :)
Gaat natuurlijk om Word 2007 :), sorrie!

Mijn idee was, ik heb de naam Piet Jansen. Het adres van Piet Jansen wordt opgezocht uit de sheet 'Adres'. Tevens zoekt het uit de andere sheet op of 'Piet Jansen' op en alle regels waar 'Piet Jansen' voorbij komt (horizontaal) worden gekopieerd en geplaatst in de brief :).