Wordpress inrichten als gallery?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54
Ik wil een gallery creëren met wordpress, waarbij de gebruikers zelf foto's kunnen uploaden (met nog wat extra-tjes, maar die zijn niet relevant).
Nu dacht ik er aan, om gebruikers blogposts te laten submitten, die ik dan zelf nog kan controleren voordat ze 'public' worden. De blogposts dan op een bepaalde manier worden weergegeven zodat je een soort van gallery krijgt. De blogposts kunnen dan worden weergegeven op category, etc. etc.

Nu is mijn vraag, is dit een effectieve en efficiënte manier om dit te doen? Wordt er op deze manier enorm veel data gebruikt omdat er mogelijk veel posts gemaakt worden? En hoe zou ik het misschien beter kunnen aanpakken?Ik heb niet echt veel php ervaring, en een heel CMS maken zie ik dan ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor Galleries binnen WordPress gebruik ik voor mijn website Next Gen Gallery.
Als je dan elke geregistreerde gebruikers machtigingen geeft om Galleries en posts aan te maken, heb je je probleem op zich verholpen.

Het grootste probleem die je kan krijgen is dat mensen het dan in 1x goed moeten doen, omdat ze anders gelijk een nieuwe moeten maken. Plus je kan (als je mensen meer machtigingen geeft) dat men door elkaars fotogallerijën gaat mengen, wat denk ik ook niet de bedoeling is.

Ik denk dat je dan het beste de multi user WordPress kan installeren, met Next Gen Gallery plugin, die ondersteund dat volgens mij ook. Dan kan je vervolgens zelf een index maken van de galleries en eventueel ook van de blogs.

Ook word het dan bijvoorbeeld mogelijk om usert.domein.tld te gebruiken per usert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie niet wat dit met WEB van doen heeft? (Waar hoort mijn topic?)
Problemen die te maken hebben met HTML, CSS, clientsided scripting, Flash, enz.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:

• Firefox plaatst je divs niet goed.
• Je Javascriptje werkt niet in Internet Explorer.
• Je weet niet zeker of je code semantisch correct is.
Voor support op 3rd party producten kun je aankloppen bij diezelfde 3rd parties ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 18-02-2009 00:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.