MCE Vista Digitenne Alleen FTA de rest opgegaan in rook?

Pagina: 1
Acties:

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Beste mensen,

Ik hoop dat jullie kunnen helpen bij het volgende probleem. Ik heb al een tijdje windows vista ultimate draaien op mijn systeem. Voorheen heb ik er geen problemen mee ondervonden totdat ik vandaag na een zware dag thuis kwam en eens lekker op de bank wilde ploffen.

Al zappend wilde ik even kijken naar veronica, Echter gaf deze geen beeld. Dan maar SBS6. Ook geen beeld. Gaanderweg kwam ik tot de vervelende conclusie dat alleen mijn FTA zender nog bleken te werken. Dus mijn eerste gedachte ging uit naar het kaartje van digitenne. Dus ik het kaartje gewisseld met een ontvanger die boven staat maar dat bleek wel te werken. Dus met een goede kaart weer naar mijn mediacenter gestompeld (was echt moe) en nog maar weer getest. Noppes.

Vervolgens de status van mijn conaxmodule gecheckt via firedtv tooltje. Aanwezig en in werking. Dus dat kunnen we al uitsluiten. FireDTV kaart wordt netjes herkend in windows. Dus dan maar de zenders opnieuw inladen. Alle zenders verwijder en het media center opnieuw laten zoeken. (In de tussentijd maar een bak koffie gehaald, was al bang dat het een latertje ging worden :()

Mediacenter vind mooi kanalen echter blijken alleen de NED 1,2,3 te zijn, kanaal 22 TV gelderland en nog een aantal radiozenders....

Dus dan maar kijken of er een storing is bij digitenne. Nop is er ook niet. Ontvanger van boven gehaald en aangesloten op de antenne van MC. Alles netjes in beeld. Dus signaal genoeg. Mediacenter nog maar eens een reboot geven... Weer kanalen laten zoeken maar nee.... Ik heb er inmiddels ook al een aantal uur google op zitten, dus daarom hoop ik dat jullie een vergelijkende situatie hebben meegemaakt.

Misschien zie ik wel iets stoms over het hoofd. Het stomme is alleen dat het vanmorgen nog werkte, heb namelijk op RTL 4 naar weer en verkeer gekeken ;)

Specs Systeem:
AMD 4200
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
2Gig Kingston
FireDTV dvb-t
Conax CAM 4.00e
Tool melding:

-------------------------------------------------------------------------------
Digital Everywhere Support Report: (1. 0. 8. 0)
Generated on (Y/M/d): 2009.02.17

FireDTV / FloppyDTV devices:
devices found: 1

Status for device 1
Model : FloppyDTV T/CI
GUID : 0x00128700250011BE
HW Ver.: 01.25.01
FW Ver.: 1.2.1 Build 33720
Driver : 4.8.0

Frontend Status:
Frequency.: 642032 kHz, Sig.Str.: 98%, BER: 0
Locked : YES

CAM Module: Conax 4.00e

Windows System Information:
OS Path: C:\Windows

OS Version:
Microsoft Windows Vista (Build: 6000)

OHCI Controller:
Manufacturer: Texas Instruments
Description: Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

MCE Plugin:
Plugin Version 2.0.0.0
Service started!

FireDTV Transponder List:
No Transponder Lists found!

FireDTV Tools:
No running FireDTV tools found

Het rare is dat er niks veranderd is (geen updates) maar spontaan niet meer werkt

P.S. Mocht dit onverhoopt in de verkeerde divisie staan dan mijn excuses aan de mods.

Carpe Diem

• muppet99
subtiel schopje :)

Carpe Diem

• muppet99
Al even een tijdje mee aan het stoeien geweest. Heb alleen nog steeds geen oplossing gevonden. Nogmaals geprobeerd. Echter vraag ik me af hoe ik mijn Cam module kan testen. Aangezien de tuner wel werkt, ik krijg immers netjes de publieke omroepen te zien. Mijn tuner, FloppyDVT, geeft wel aan dat er een CAM module in zit, echter niet of deze werkt of niet.

Carpe Diem

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>>> LPR

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device