(Virtual) POP3

Pagina: 1
Acties:

• InsomniaC81
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 14:15
Hello mensen,

Weet iemand hier hoe je in godsnaam om een linux bak met twee ethernet devices (een interne en een externe) met dus maar 1 internet IP address, meerdere domeinen kan mailhosten. Ik weet wel hoe je met aliases en forwards moet werken en hoe je sendmail mail voor virtual pop accounts kan laten accepteren, maar ik krijg het niet voor elkaar een goede POP3D (daemon) aan de praat te krijgen die authenticatie doet op username (bas@domeinnaam.com) ipv een reverse lookup bij een DNS server. Die reversie lookup zorgt ervoor dat je per ip namelijk maar 1 domein kan hosten voor POP accounts.

Oftewel, ik zoek een manier om een pop3d doormiddel van een username te achterhalen voor welk (virtual) domain mail opgehaalt dient te worden.

Alvast heel erg bedankt! Ik zit al erg lang te worstelen met dit probleem; overigens wil ik qmail niet gaan gebruiken en blijf ik het liefst gewoon met sendmail werken!

As the light changed from red to green to yellow and back to red again, I sat there thinking about life
Was it nothing more than a bunch of honking and yelling?
Sometimes it seemed that way...

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Misschien een domme opmerking, maar je kunt sendmail toch mail in verschillende user-mailboxes laten gooien, en vervolgens met alleen je username ophalen? Dus zonder @domein.tld?

• InsomniaC81
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 14:15
Nou, er bestaat niets als een 'domme'opmerking; ik ben allang blij dat iemand de moeite neemt om te reageren :) Alleen het is niet het antwoord dat ik zoek; het gaat mij er om dat ik twee dezelfde users voor twee verschillende domeins kan aanmaken, op EEN IP-adres (dat is het 'tricky'gedeelte) ....

Mochten jullie het nog interessant vinden, ik heb een patch gevonden voor Qpopper waarmee dit kan ik heb alleen de link/URL niet bij de hand; als ik deze straks heb (als ik thuis kom) dan zet ik hem er nog even bij voor diegene die het interessant vind. Het probleem is dus opgelost (na een aantal nachten intensief zoeken op het net)

Groeten en toch bedankt voor je reactie! :)

As the light changed from red to green to yellow and back to red again, I sat there thinking about life
Was it nothing more than a bunch of honking and yelling?
Sometimes it seemed that way...

Verwijderd

Ik denk dat dat nog niet zo eenvoudig is.

Ik weet wel een volwaardige mailserver die dat kan (Communigate Pro).

Maar aangezien je op zoek was naar een POP-deamon die dat ondersteunde, zal je daar vast niet naar op zoek zijn

Ik zie dat het inmiddels opgelost is. Ik ben toch wel benieuwd naar de oplossing eigenlijk.
Ik denk dat er een soort van directory-structuur aangemaakt moet worden om zoiets succesvol te laten verlopen

[edit: niet helemaal goed gelezen|:(]

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Sorry, ik had niet helemaal door wat er gevraagd werd. Ik ben de afgelopen dagen niet helemaal helder ;)

Een van de beste oplossingen, inclusief voorbeelden, staat hier: www.reedmedia.net/projects/virtualmail/