Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Grafischse kaart problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een vraag ik speel voornamelijk shooters enz. Nu was ik Mirror's Edge aan het spelen en nog wel wat anderen spellen waar het ook voorkomt. Maar hier stoort het meer. Het lijkt wel dat als ik horizontaal beweeg (strafe bijvoorbeeld) dat er een soort render lijn door het scherm loopt. Vooral bij muren en andere verticale lijnen loopt het dus niet recht over maar hakkelt het een beetje. Alleen tijdens bewegen van het scherm Ik heb zelf weinig verstand van pc's maar ik neem aan dat dit eigenlijk niet de bedoeling is. Horizontaal totaal geen probleem. Iemand enig idee wat deze lijn is.

Monitor is Samsung 22 inch syncmaster

Grafische kaart is 8800GTX Ultra
4GB ram
en een AMD Phenom Quadcore processor.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 22:47 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
V-sync is dat.

Wikipedia: Vertical synchronization

Edit: Beter gezegt heb je last van tearing. V-sync aanzetten lost het op.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 17-02-2009 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mooi en hoe los ik het dan op door in het spel iets te veranderen of een instelling van de kaart?

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11 10:39
In het spel zoeken bij settings naar v-sync

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:48:
Mooi en hoe los ik het dan op door in het spel iets te veranderen of een instelling van de kaart?
V-sync aanzetten in de opties van het spel lost het op. Let er dan wel op dat de framerate maximaal de refreshrate van je scherm wordt. Meestal is dat dan 60fps.

Edit: Meer dan 1 topic openen over het zelfde onderwerp is trouwens niet de bedoeling.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 17-02-2009 22:52 ]

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Je zou dit ook software matig kunnen instellen in je Nvidia suite.

See you in another life, brother.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit is een algemeen probleem, niet iets met een specifiek spel. Videokaarten & Beeldschermen is dus de plaats voor je topic. Gelukkig heb je er daar al een (deze), dus kan deze op slot.

Verder is het inderdaad Vsync waar je het over hebt. Dit is op te lossen door vsync of 'vertical sync' in de opties van het spel of bij je videodrivers aan te zetten. Niet echt moeilijk he ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.