• osuijk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-01 20:41
Ik zal de situatie even uitleggen:

1 server ( windows 2008) met daarop Exchange 2007
4 domeinnamen, welke allemaal zijn doorgestuurd naar deze server.

Nu heb ik 1 hoofddomein, van waar ik kan emailen. De overige domeinen heb ik als Accepted staan en ik heb bij hoofdemail meerdere emailadressen toegevoegd van de overige domeinen.
Alles werkt, alle email komt nu binnen in 1 mailbox. Echter nu de vraag:

hoe kan ik instellen dat ik kan verzenden vanaf 1 van de andere domeinen? Of ik dit gewoon niet mogelijk?

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Dat is niet echt wat hij wil volgens mij. Wat hij wil is vanuit Outlook bijvoorbeeld via het veld "van" zelf het e-mailadres, dus eentje van de overige domeinen selecteren van waaruit verstuurd moet worden.
Wat je wil kan wel, maar dan moet je dus extra gebruikers en bijbehorende mailboxen aanmaken voor elk domein en gebruikers "Verzenden als" rechten geven voor alle andere mailboxen.

[ Voor 31% gewijzigd door McWolf82 op 17-02-2009 23:06 ]

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Native is dit niet mogelijk, maar wel m.b.v. bepaalde server (Exchange) en bijbehorende client (Outlook) plugins.

[ Voor 36% gewijzigd door MaZo op 17-02-2009 23:08 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Workaround: naast exchange een POP profiel toevoegen. (die een niet-gebruikte box leegpopt). Verzenden kun je dan dat account selecteren en laten versturen.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
DJSmiley schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:07:
Workaround: naast exchange een POP profiel toevoegen. (die een niet-gebruikte box leegpopt). Verzenden kun je dan dat account selecteren en laten versturen.
POP & Exchange = Niet doen

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
vanuit 1 mailbox is dat erg lastig in exchange,

want als je de vier emaildomeinen als losse accounts aanmaakt en de gebruiker send-as rechten geeft en het vak VAN gebruikt krijgt je klant in het emailtje te zien "topicstarter namens iemand" + je zit met 4 mailboxen onder elkaar (wat dan op zich wel weer overzichtelijker is)

je kunt dan ook weer kiezen om meer outlook profielen te maken op de client en de gebruiker bij het starten van exchange te laten kiezen welk profiel hij/zij wil openen.
nadeel daarvan is dat je de hele tijd weer moet gaan zitten switchen

exchange is daar imo best irritant mee.

Verwijderd

De Gesnaakte schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:38:
vanuit 1 mailbox is dat erg lastig in exchange,

want als je de vier emaildomeinen als losse accounts aanmaakt en de gebruiker send-as rechten geeft en het vak VAN gebruikt krijgt je klant in het emailtje te zien "topicstarter namens iemand" + je zit met 4 mailboxen onder elkaar (wat dan op zich wel weer overzichtelijker is)
Als je van 4 losse accounts gebruik maakt zou je dit kunnen doen. Je klant hoeft niet te zien dat je namens iemand stuurt als je dit aanpast in de active directory. Neem de properties van een user en geef de gewenste gebruiker send as rechten onder t security tabje! Dit is overigens alleen zichtbaar als je de advanced properties aan hebt staan.

Succ6

• osuijk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-01 20:41
Dank allen voor de reacties! Heb voorlopig voor de POP variant gekozen, werkt voor nu wel even...
Pagina: 1