Ben op zoek naar een betaalbare, low-power mini-itx oplossing met Gigabit voor een aanstaand NAS/homerserver systeempje op basis van freenas.
Wat betreft het mobo is de atom altijd en eeuwig gekoppeld aan het stroomverslindende 945 chipset
, waardoor het lage stroomverbruik van de atom teniet gedaan wordt. Als je dan liever niet met VIA aan de slag wilt, blijven voornamelijk nog de 2 types intel bordjes over met een celeron en SiS chipset, die wel een laag stroomverbruik kent. Dat zou prima zijn, ware het niet dat die dan weer geen onboard Gigabit controller hebben...
Ik heb vervolgens moeite om uit te vissen met hoeveel een PCI Intel Pro controller 't verbruik zou vergroten, alhoewel ik toch liever geen add-on cards gebruik in dit geval.
Verder blijkt het ook niet zo makkelijk om, behalve een erg prijzig model van Chenbro, een mini-itx behuizing te vinden die tenminste twee 3,5" schijven kwijt kan.
Bij voorbaat dank voor enige constructieve input mensen!
Wat betreft het mobo is de atom altijd en eeuwig gekoppeld aan het stroomverslindende 945 chipset
Ik heb vervolgens moeite om uit te vissen met hoeveel een PCI Intel Pro controller 't verbruik zou vergroten, alhoewel ik toch liever geen add-on cards gebruik in dit geval.
Verder blijkt het ook niet zo makkelijk om, behalve een erg prijzig model van Chenbro, een mini-itx behuizing te vinden die tenminste twee 3,5" schijven kwijt kan.
Bij voorbaat dank voor enige constructieve input mensen!