Rare beller uit USA, netnummer uit Italie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:12

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
Wat is er gebeurd:
Ik ben zojuist gebeld door iemand uit de USA (volgens hem).
Ik zag een raar nummer in mijn scherm (+39 128 1419 4580), maar toch opgenomen.
Het bleek een Nederlandse meneer, die familie zocht in mijn woonplaats met mijn achternaam (zoals ik in het "telefoonboek" sta).
Meneer zocht mensen die ik niet ken, vanwege een reunie.. Navraag bij mijn vriendin leverde geen bekende op.
Succes meneer, fijne middag (middag? USA toch? Oh ja het is hier 14:00) :?

Wat heb ik gedaan:
Ik vertrouwde het niet helemaal en check het nummer via google: KLIK
Dit baart me toch enige zorgen (meerdere mensen in korte tijd met +39 nummers) dus melding gemaakt bij KPN, maar zij kunnen het nummer niet traceren /en/of/ nagaan of het me extra kosten scheelt....... Wel mijn call laten noteren...

Mijn vraag:
- Iemand bekend met dit soort telefoontjes?
- wat kan ik doen om meer zekerheid te krijgen dat deze "call" OK was?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:55
Maakt het verder iets uit? Afgezien van het feit dat het "vervelend" is dat iemand je belt voor nop. De kosten zijn nooit voor jou zolang hij op je thuistelefoon belt. En het is minder vervelend dan die bandjes die ik hier thuis wel eens krijg in het Engels met "Hi, you have been selected to receive a free ....." |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
The Realone schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:01:
Maakt het verder iets uit? Afgezien van het feit dat het "vervelend" is dat iemand je belt voor nop. De kosten zijn nooit voor jou zolang hij op je thuistelefoon belt. En het is minder vervelend dan die bandjes die ik hier thuis wel eens krijg in het Engels met "Hi, you have been selected to receive a free ....." |:(
USA is niet +39, dat is Italy, smells like a scam..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
De kans is aanwezig inderdaad, maar zolang je niet terugbelt kun je onmogelijk gescammed worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
The Realone schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:01:
Maakt het verder iets uit? Afgezien van het feit dat het "vervelend" is dat iemand je belt voor nop. De kosten zijn nooit voor jou zolang hij op je thuistelefoon belt.
Wanneer je met je mobiel in je home-network zit heb je ook weinig te vrezen. Pas bij roaming moet je oppassen.

@TS: het zou toch kunnen dat een Italiaanse meneer op vakantie is in Amerika? ;)

[edit] Moet ik natuurlijk wel de goede post quoten... 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door spone op 17-02-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Was dit niet iets met die rare sateliet provider uit Italie? Die mensen belde en als je terugbelde betaalde je 200 euro per minuut ofzo? Daar is nog wel een topic over geweest.

0128 is ook geen normale area code in Italië?

[ Voor 12% gewijzigd door Megamind op 17-02-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:01
spone schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:08:

@TS: het zou toch kunnen dat een Italiaanse meneer op vakantie is in Amerika? ;)
Uhh een Amerikaanse meneer in Italië bedoel je :P

Anders is het ook gene +39 nummer, want dat is immers Italië :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:28
Je wordt gebeld, rare kosten niet bang voor zijn inderdaad. Tenzij het collect is maar dan krijg je de vraag of dat je gebeld wordt op je mobiel die op dat moment niet op het eigen netwerk is aangemeld (roaming). Dus als je met je Vodafone NL mobiel in Oostenrijk op de pieste staat bijvoorbeeld :)

Kan ook zijn dat deze persoon belt met een VoIP-out service en die service gebruikt voor een call naar Nederland misschien een aanbieder in Italië in plaats van al in de USA het vaste net op gaan wat meer kost. Dan had het netter geweest geen nummer te zenden, maar foutjes zijn menselijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
bjck schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:15:
Je wordt gebeld, rare kosten niet bang voor zijn inderdaad. Tenzij het collect is maar dan krijg je de vraag of dat je gebeld wordt op je mobiel die op dat moment niet op het eigen netwerk is aangemeld (roaming). Dus als je met je Vodafone NL mobiel in Oostenrijk op de pieste staat bijvoorbeeld :)

Kan ook zijn dat deze persoon belt met een VoIP-out service en die service gebruikt voor een call naar Nederland misschien een aanbieder in Italië in plaats van al in de USA het vaste net op gaan wat meer kost. Dan had het netter geweest geen nummer te zenden, maar foutjes zijn menselijk.
Ik werd gebeld door een meneer die zei: "ik woon en werk in de USA" en zei later "ik bel vanuit de USA".
Het +39 nummer werkte mijn argwaan.
Ik begrijp dus dat als je VoIP gebruikt je dit via Italie kan laten lopen vanwege kosten?

Mijn vaste nummer is gebruikt voor het gesprek.......... dus roaming maakt niet uit.
Ik heb ook geen collect call kosten of iets dergelijks moeten bevestigen.

En natuurlijk bel ik niet terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Dan heb je niks te vrezen en kun je het nummer hoogstens laten blokkeren indien je er vaker last van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mijn vader heeft wel 's vanuit de VS (+1) met z'n +49 (Duitsland)-mobielvandezaak naar hier (+31) gebeld, en toen kwam er +44 op m'n nummerweergave... Maar ik vermoed dat daar iets niet goed is gegaan met het DTMF'en van de analoge nummerweergave. Op kantoor (isdn) heb ik KPN nog niet op zoiets kunnen betrappen.

[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 17-02-2009 22:32 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toelis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Kijk uit met bellers uit Italie. De bedoeling is dat als je niet oppakt en ziet dat je een oproep gemist hebt en uit nieuwsgierigheid naar dat nummer belt, je automatisch wordt doorverbonden met een heeeeeel duur nummer.
(bron:regiopolitie Noord- en Oost Gelderland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik heb even zitten googlen, maar ik vind dat nummer maar vreemd. Italië heeft helemaal geen 0128 area code, of mobiel. Waar komt dat nummer dan vandaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
Megamind schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:50:
Ik heb even zitten googlen, maar ik vind dat nummer maar vreemd. Italië heeft helemaal geen 0128 area code, of mobiel. Waar komt dat nummer dan vandaan :?
Helemaal met je eens, heb ik ook gedaan, area code, heel nummer, delen van het nummer, ik vind helmaal niets. Misschien toch een VoiP nummer? Kun je dat controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 28-04 21:12

painkill

Pain(k)(ill)

ricardo246 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:59:
[...]

Helemaal met je eens, heb ik ook gedaan, area code, heel nummer, delen van het nummer, ik vind helmaal niets. Misschien toch een VoiP nummer? Kun je dat controleren?
voip nummers zijn zover ik weet altijd anoniem.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:07

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

never mind.

[ Voor 72% gewijzigd door DukeBox op 17-02-2009 23:04 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Dat is het toch niet, kijk maar eens naar mijn post.

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Wel een keer gehad, dat terwijl ik in Polen zat, vanuit Nederland werd gebeld op mijn nederlanse telefoon (Abo by T-Mobile) dat er een pools nummer in beeld kwam. Terwijl wanneer ik op mijn KPN-telefoon werd gebeld de nummermelding gewoon werkte.

Dus misschien dat het ook nog aan netwerkproviders kan liggen.

Waarom? Omdat het kan!!

Pagina: 1