Hallo iedereen, hieronder staat een stukje code uit m'n eindwerk, wat je hoeft te weten is het volgende:
m'n functie krijgt v_objDestPic binnen, dit kan je vergelijken met een pagina, de hele inhoud van de pagina zit in dit object.
Afhankelijk van de "Update" eigenschap wordt er voor dit element plaats voorzien in een array om bepaalde zaken hiervan op te slagen (regel 36 ev), het aanvullen van de array heb ik weg gelaten.
Wat is het rare nu:
Ik plaats een breakpoint op regel 51, wat heb ik, de array is nog leeg, ik plaats dat geel pijltje terug op regel 1, en laat het programma terug lopen tot aan de breakpoint, m'n array is in orde.
Ik heb zoals je ziet gecontroleerd op regel 10 of v_objDestPic al "aangevuld" is, vervolgens op regel 43 zorg ik ervoor dat ik kijk of ik daadwerkelijk de array wel uitbreidt en dit wordt geprint, maar regel 42 print hij blanco af, oké ik doe in m'n venster direct ?UBound(aObjecten) , dit print hij wel af.
Breid ik de array stap voor stap uit, werkt dit weer wel.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Alvast bedankt, het zou een grote hulp zijn
m'n functie krijgt v_objDestPic binnen, dit kan je vergelijken met een pagina, de hele inhoud van de pagina zit in dit object.
Afhankelijk van de "Update" eigenschap wordt er voor dit element plaats voorzien in een array om bepaalde zaken hiervan op te slagen (regel 36 ev), het aanvullen van de array heb ik weg gelaten.
Wat is het rare nu:
Ik plaats een breakpoint op regel 51, wat heb ik, de array is nog leeg, ik plaats dat geel pijltje terug op regel 1, en laat het programma terug lopen tot aan de breakpoint, m'n array is in orde.
Ik heb zoals je ziet gecontroleerd op regel 10 of v_objDestPic al "aangevuld" is, vervolgens op regel 43 zorg ik ervoor dat ik kijk of ik daadwerkelijk de array wel uitbreidt en dit wordt geprint, maar regel 42 print hij blanco af, oké ik doe in m'n venster direct ?UBound(aObjecten) , dit print hij wel af.
Breid ik de array stap voor stap uit, werkt dit weer wel.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Alvast bedankt, het zou een grote hulp zijn
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
| Private Sub CompareObjects(ByVal v_objDestPic As Object) Dim sVergelijk As String Dim colTree, colCollection As Collection Dim iCounterCollection As Integer Dim varObject As Variant Dim objObject, objSelectedObject, objNewObject As Object Dim bUpdate As Boolean Dim aObjecten() As New clsObject Debug.Print v_objDestPic.Filename lstInfo.AddItem ("Scanning " & v_objDestPic.Filename) lstInfo.SpecialEffect = fmSpecialEffectFlat On Error GoTo Error For Each varObject In v_objDestPic.Page.ContainedObjects Set colTree = New Collection Set colCollection = New Collection colTree.Add varObject While colTree.Count Set objSelectedObject = colTree.Item(1) colTree.Remove 1 For iCounterCollection = 1 To objSelectedObject.ContainedObjects.Count Set objNewObject = objSelectedObject.ContainedObjects.Item(iCounterCollection) If objNewObject.ContainedObjects.Count > 0 Then colTree.Add objNewObject Else colCollection.Add objNewObject End If Next Wend For iCounterCollection = 1 To colCollection.Count On Error Resume Next bUpdate = False If colCollection.Item(iCounterCollection).Category = "Support" Then If InStr(1, colCollection.Item(iCounterCollection).name, "Update") <> 0 Then If colCollection.Item(iCounterCollection).CurrentValue = True Then bUpdate = True ReDim Preserve aObjecten(UBound(aObjecten) + 1) Set aObjecten(UBound(aObjecten)) = New clsObject Set objObject = aObjecten(UBound(aObjecten)) Debug.Print UBound(aObjecten) Debug.Print "Ubound" DoEvents Exit For End If End If End If Next Next For Each varObject In aObjecten bSearchObject varObject, g_objOpenSelectPicture(g_sDevelopDocumentName) Next Error: End Sub |