[PC] Shattered Horizon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1232155898.jpeg
Futuremark werkt aan hun eerste grote game: Shattered Horizon.

Ze hebben inmiddels de website (http://www.shatteredhorizon.com/) en de teaser video online staan:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vsEovlCdoH8]
De meest recente versie van 3DMark is Vantage, met DirectX 10-demo’s, waarbij physicsberekening en grootschalige volumetrische effecten zijn toegevoegd, die de benchmark relatief zwaar maken. Tijdens de Leipzig Games Convention in 2008 deed Futuremark een interessante aankondiging, namelijk dat Futuremark Games Studio werkt aan een first person shooter in de ruimte – genaamd Shattered Horizon.
Bron: nieuws: Online database Futuremark bevat dertig miljoen benchmarks
Futuremark, de ontwikkelaar van de bekende 3D Mark benchmark tools, heeft aangekondigd te gaan komen met hun eigen game. De onlangs gevormde gamestudio Futuremark Game Studio is een shooter aan het ontwikkelen, genaamd Shattered Horizon, eentje die zich gaat afspelen in de ruimte.

Futuremark belooft unieke gameplay die ontstaat door het gebrek aan zwaartekracht. De setting lijkt momenteel nog niet echt uniek te zijn: het geheel draait om de strijd tussen astronauten een maan-mijnwerkers. Volgens Futuremark zal de game ondanks het gebruik van de nieuwste technologie ook op de meer nederige PC's gaat lopen. Een releasedatum moet nog worden aangekondigd.
Bron: http://www.gamer.nl/doc/4...FPS-Shattered-Horizon-aan
Afbeeldingslocatie: http://www.pcper.com/images/news/shattered_horizon_ss_02.jpg

Topicstart zal tzt verder geupdate worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Stewie! op 17-02-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, ik ben een "sucker" voor alle SF-games dus ook deze zal er wel ingaan als koek :)

Ik ben in dit geval benieuwd in hoeverre ze de overstap van benchmark naar game goed doen. Lijkt me toch lastig...

Graphics zullen iig niet een probleempunt worden lijkt me :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou leuk dat ze moordende graphics weten te produceren. Een spel moet vooral ook speelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:08:
Nou leuk dat ze moordende graphics weten te produceren. Een spel moet vooral ook speelbaar zijn.
Agree. Gameplay: daar draait het om! Mooie graphics zijn leuk maar geen vereiste.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Ik denk dat het te vergelijken zal zijn met Quake, maar dan iets grafischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarondk1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Zal iets in die trend worden denk ik.
Ben wel benieuwd, grafisch zal het wel een juweeltje worden denk ik.
Vooral qua physics etc lijkt mij, maar of het echt een van de grote titels betwijfel ik.
Physics zijn ook heel leuk te maken zonder zwaartekracht, veel opties daar!

Hopen dat het goed draait, en niet zoals Vantage op 12fps :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Grappig, toch eens gaan opletten.
Wordt tijd dat er eens een game komt met meer physics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Ik nodig iedereen uit om mee te doen aan de beta: http://www.shatteredhorizon.com/signup.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bedankt, meteen ingeschreven :)

(niet vergeten na registratie die FutureMark System Info tool te uninstallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Hello ,

Next week we fly to Germany for Gamescom, Europe’s biggest games show. We’ll be giving the gaming press a preview of Shattered Horizon, talking about what people can expect in the beta and revealing some new details from the game.

You can catch all of our news from the show online:

Forums http://www.yougamers.com/forum/forumdisplay.php?f=92

Facebook http://www.facebook.com/p...Games-Studio/247617595005

Twitter http://twitter.com/FuturemarkGames

Shattered Horizon beta invitations will be sent in the week following the Gamescom show and the beta itself will start soon after that.

Best wishes,
Futuremark Games Studio team
www.shatteredhorizon.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

@ ^^

Nou, ik ben benieuwd. Ik heb me destijds ingeschreven voor de beta dus ik hoop dat ze mij ook kiezen :)

Ben wel benieuwd naar deze game. Eens kijken of ze een benchmark daadwerkelijk met enig fatsoen tot een game kunnen uitwerken :P

(dacht vroeger al vaak zat zo van "wow, dit had eigenlijk een game moeten zijn")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:38

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Heb me alsnog ingeschreven voor de beta, hoop dat ik nog bij de geselecteerden zit. Lijkt me namelijk wel een
grappig spel (al is het alleen al om de graphics).

[offtopic]
Wildfire schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:40:
(niet vergeten na registratie die FutureMark System Info tool te uninstallen)
En waarom niet? Lijkt me sterk dat het vreemde dingen met je PC doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Je kan Futuremark inderdaad prima vertrouwen dat die software alleen een kleine benchmark uitvoert en geen gekke dingen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Stewie! schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:47:
Je kan Futuremark inderdaad prima vertrouwen dat die software alleen een kleine benchmark uitvoert en geen gekke dingen doet.
Ik bedoelde het meer in de trant van: niet meer nodig dus neemt nodeloos ruimte in beslag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
De beta invites zijn vandaag verstuurd. Kom even hallo zeggen op http://www.shatteredhoriz...beta/showthread.php?t=281 als je erin zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
net beta invite gekregen :)

Username: AbbadoN

graphics zien er netjes uit maar de character design lijkt meer op een "space-shuttle-simulator deluxe" like game dan op een shooter (astronaut pakken enzo zien er niet echt futuristisch uit :) )

desalnietteminniettegenstaandedat kijk ik erg uit naar de game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Yay, ik zit ook in de beta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 16:56

Len

Leeg

misschien tijd om wat screenshots te maken? :)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Len schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:58:
misschien tijd om wat screenshots te maken? :)
De beta is nog niet begonnen dus er is nog niets om screenshots van te maken. Daarnaast vermoed ik dat het onder een NDA zal gaan vallen :)

-- Edit: via het forum bevestigd gekregen dat we niets naar buiten mogen brengen behalve wat door de makers al publiekelijk bekend is gemaakt. We mogen dus geen eigen filmpjes en screenshots naar buiten brengen en ook mogen we niets inhoudelijks naar buiten brengen. We vallen dus, vanzelfsprekend, onder een NDA.

Oh, ik voel me trouwens speciaal:
We had thousands of beta applications to process but every single person in this first round was hand-picked because of hardware, location, previous experience or other factors.
:P

[ Voor 47% gewijzigd door Wildfire op 29-08-2009 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
In STEAM kan je de game nu activeren als je de beta key binnen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Stewie! schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:05:
In STEAM kan je de game nu activeren als je de beta key binnen hebt :)
Bedankt voor de vermelding, ik heb even remote ingelogd op mijn PC thuis en Steam is nu de beta aan het downloaden. Vanavond een eerste blik dus :)

Maar ja, voor de non-betatesters hier: we vallen onder een NDA dus we kunnen niets zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik mij al erg vermaak - het ruimte concept hebben ze erg goed uitgewerkt, geniaal als je een hoek om komt en iemand die precies andersom staat voorbij komt zweven 8)7

Goede servers ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik ga het vanavond een keer proberen, eens kijken of we misschien met enkele tweakers kunnen afspreken.

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Had de beta key ook ontvangen, moet de beta alleen nog even downloaden :p

Stichting Hobbyserver

• Horizons
zometeen ff downloaden, key had ik al binnen maar heb nog niet de moeite genomen te downloaden.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Kleine moeite als je in een exclusieve beta zit.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Stewie! schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:07:
Ik heb 'm gisteren via een remote verbinding thuis aangezet om te downloaden, maar helaas had ik 's avonds niet meer tijd om te spelen, enkel om de settings goed te zetten. Had ik meteen wel een opmerking over dus die staat al op het forum voor de devs :)

• Horizons
Stewie! schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:07:
weet ik, maar ik heb ook andere dingen te doen ;p

zo efkes uitproberen :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Net even op een (nog) lege server geweest, ideaal om een beetje de feeling te pakken te krijgen zonder meteen overhoop geschoten te worden :). Jammer dat ik hier niet meer mag zeggen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 03-09-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Er is blijkbaar een 2e loting geweest, ik heb vandaag een key ontvangen om te spelen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:52

D33F

Tweelingtemmer

Ik mag me ook tot een van de gelukkig wensen :), vandaag een key ontvangen vanuit de 3e lotingsronde.
Ben opsich wel eens benieuwd zeker omdat ik futuremark/madonion al volg sinds 3d mark 99.

eens kijken of mijn 4850'tje t nog een beetje getrokken krijgt en anders maar wachten tot de 5870 :) maarja ik ga hem iig nu even testen.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Er is nog een loting geweest gister, Ik heb nu ook een key!

Het lijkt wel een leuk spel maar wel lastig het overzicht te houden. En ik hoefde die futuremark tool niet te installeren.

Maar ik moet het nog meer spelen. Alleen er is inderdaad een NDA van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Door allerlei omstandigheden ben ik alweer een weekje of twee niet aan spelen toegekomen, dit weekend mezelf er nog maar eens goed instorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:37

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik kreeg vandaag als 3Dmark owner een uitnodiging om te preorderen voor dit spel met 25% korting. Zijn jullie een beetje enthousiast over de beta?

Zo streng zal die NDA nou ook weer niet zijn dat jullie helemaal niets mogen vertellen ;)

Hello,

We have very exciting news for you today.

Shattered Horizon will be released on November 4 at the suggested retail price of €19.95 / $19.95 / £14.95. We are also confirming our commitment to dedicated servers and announcing that Shattered Horizon will be supported with free content expansions after launch.

As you are someone who has purchased one of our benchmarks in the past, we would like to make you a special offer. When you pre-order Shattered Horizon you will not only get a 25 percent discount but you will also be invited to help us test new levels before they are made available to everyone else.

To pre-order Shattered Horizon now please visit the official website:
http://www.shatteredhorizon.com/buynow

Best wishes,
Futuremark Games Studio
www.shatteredhorizon.com

[ Voor 63% gewijzigd door bvk op 27-10-2009 13:12 . Reden: Inhoud mail toegevoegd ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Kreeg 'm ook, wel apart dat ik als bèta-tester geen andere aanbieding kreeg. Maar goed :)

Het enige wat ik kan zeggen (want ik ben aan een NDA gebonden) is dat ik in het begin regelmatig gespeeld heb, maar dat na enkele dagen het spel z'n charme verloren had voor mij.

Meer kan en mag ik echt niet vertellen, op zich erg jammer want of een game wel of niet bevalt is verder erg persoonlijk en zonder nadere toelichting weet je nog niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:20

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik pre-order hem vandaag nog voor 15 euro. (Heb 3D mark vantage) Lijkt mij een leuke game en de aanschafprijs is zeer acceptabel. (Alleen nu nog wachten op een deftige videokaart :P want met een HD3450 ga je niet ver komen. :+

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 23:40
had hem vorige week al gepre-orderd, keek alleen gisteren even naar de specs.. :X

Ik had wel verwacht dat futuremark er een "zware" game van zou maken maar dat zijn toch wel erg deftige specs, zit op de minimal requirements met me E6600 en 8800GTX.

Tevens is het een DX10 only game, iets waar ook veel mensen later achter kwamen, win7 hier dus dat is iig geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Subslider schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:25:
had hem vorige week al gepre-orderd, keek alleen gisteren even naar de specs.. :X

Ik had wel verwacht dat futuremark er een "zware" game van zou maken maar dat zijn toch wel erg deftige specs, zit op de minimal requirements met me E6600 en 8800GTX.

Tevens is het een DX10 only game, iets waar ook veel mensen later achter kwamen, win7 hier dus dat is iig geen probleem.
Specs zijn inderdaad erg stevig, nu maar hopen dat de graphics/physics de specs waard zijn. Aan de rest van mijn pc kan het iig niet liggen (Core i7 920 12GB ram met Windows 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Futuremark Games Studio has released their first ever title on Steam: Shattered Horizon! This multiplayer first-person shooter is played entirely in zero gravity. A catastrophic explosion on the Moon has filled near-Earth space with billions of tons of rocky debris. You and your friends will join intense 32 player battles to control hollowed-out asteroids, huge fragments of Moon rock and the ruined remains of the International Space Station.
Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/stea...orizon-now-available.html

**This game requires Windows Vista or Windows 7 and DirectX 10. There is no support for Windows XP or DirectX 9**

Zijn voldoende servers online wereldwijd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Geen ervaringen verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Morgen krijg ik mijn HD5870 binnen en dan gaan we echt testen! want met 2 HD3450's in CrossfireX haalde ik nog geen speelbare framerate. (volgens mij 10 fps op de allerlaagste settings.) Maar de eerste indruk was: Awesome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:23

BaT

Hmmm dit spelletje lijkt me wel vermakelijk; moet alleen speciaal me bak er voor herinstalleren; omdat ik nu xp draai; en dit spel draait alleen dx10 als ik het goed heb begrepen? Het sfeertje wat in de filmpjes naar boven komt is iig geniaal.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Kon de verleiding niet weerstaan... net Windows 7 geinstalleerd.... Downloading in Steam as we speak :9

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Wat een leuk en verfrissend concept! Speelt een beetje raar in het begin (ook geen tutorial), maar gelukkig heeft FutureMark wat no-damage servers aangemaakt, zodat je op je dooie gemak ff kan oefenen/lvl kan verkennen.

Er zitten momenteel maar 4 maps in, maar als het goed is komen er binnenkort iig nog 2 bij. Het level dat ik momenteel het leukst vind (en tevens ook het mooist vind) is het International Space Station (ISS).

Ik betaal liever 20 euro voor een fris concept zoals dit met een paar maps met dedicated servers, dan weer 50 euro voor L4D2 uitbreiding of een MW2 zonder dedicated servers. Way to go FutureMark _/-\o_

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister ook gekocht, prachtig spel, nog even wennen aan de besturing. Zeker een leuke vermaker tot L4d2 binnenkomt hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:37
Paar dagen geleden ook gekocht en vind het een top game! Precies zo'n game die je altijd ff lekker kunt doen als je een (half) uurtje tijd hebt. Hoop wel dat er binnenkort wat extra maps komen.

EDIT: De eerste patch is ook uit :)
PATCH NOTES - Shattered Horizon - 1.0.1.2
-----------------------------------------
* Frames Per Second-counter, press F4 to toggle on/off
* Memory allocation improved
* Ambient Occlusion set off as default
* Fixed: Strange behaviour of astronauts during end round fadeout
* Fixed: Incorrect '<team> selected' voice in team selection screen
* Fixed: Rare bug of grenades flying through walls
* Fixed: Bugs in visual settings (AO and post processing was not always saved)
* Fixed: Rare crash bug ('scene manager not found')

SERVER
-----------------------------------------
* Added anti-TK auto-kick
* Memory allocation improved
* Cyclops achievement is now achievable

[ Voor 65% gewijzigd door cpt.skydiver op 11-11-2009 20:28 ]

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

Dit is wel echt een wreed spel met gelukkig de verfrissende elementen voor het FPS genre.. ben het dan ook helemaal eens met Bat :)
BaT schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:09:
Ik betaal liever 20 euro voor een fris concept zoals dit met een paar maps met dedicated servers, dan weer 50 euro voor L4D2 uitbreiding of een MW2 zonder dedicated servers. Way to go FutureMark _/-\o_
Ik had ook al een korte review geschreven voor de clan waar ik in zit (wel in engels), niet zoveel zin om te vertalen :P

contributing my 5-cents (aka 3 to 4 10 hours gameplay)

Overview and conclusion

I played this game for a couple of hours, and a refreshing chill that went through my spine!
After an hour of stumbling around (getting used to controls + configuring the right settings) i got busy :)
There are only a few maps (the level-design is out of this world!), but these are all very big and give alot of variation. The trick is to not only watch the normal screen but also the radar (and interpret this right ;) ) because enemies come from ALL directions.
One of the first things I noticed was that you get points for assisting teammates (which improves my multiplayer-socialism).. and killing enemies is not as easy as it seems. Spotting the enemy is 50% of the game, and then you have to kill him before you get killed (other 50%). The coolest feature is by far the moving around in the 3D space (around for examples spacestation, moon-base or asteroids) which you will either HATE of LOVE, the complete freedom of movement (rotating around own axis, movement in X-,Y- and Z-axis) is just so liberating and frightning at the same time. Enemies come from all directions, and most often you will be killed before you see the person that attacked you... but this goes 2-ways :D
I had alot of fun, with mostly friendly players. Big levels, quick action, low pings :) , an ideal mix of ingredients.
Hopefully this game will be a clan-supported game because it has great potential and this is a shooter in which teamplay and coordination is really important for succesfull assaults.

Battle styles:
- Go aggressive assault: moving alot and shoot from medium to short distances, always on the frontline!
- Sniper: Get on solid ground and wait for the prey... hehehe ... Head and/or tank-shot muahahah
- Hit & Run: Mix of assault with retreat to sniper.. ideal to get more overview and perfect for assisting other players
- Melee: Get up close and personal.. (not very effective... you will be killed alot)

I played several modes:
- TDM: Team deathmatch, classic just 2 teams
- Control: Capture control points (like Fear2 control mode), each team starts with equal number of control points
- Assault: Defend (or attack) control points (1 team gets all CP and has to defend)
- Training: Some server you cannot kill anybody but this is nice to get used to controls! (and graphic settings)

Pros:
- Loads of fun!
- Relative cheap for a new game ( cost me 17 euro)
- Dedicated server (up to 32 players!)
- Very nice graphics (and lighting)
- True 3D movement for a FPS (X-, Y- and Z-axis, including rolling around own axis (so cool))
- Intense like hell, feeling constant threats from every angle/direction (behind every structure)
- Assist are taken into account (gets you points), so sticking your neck out for team mates will not go unrewarded

Cons:
- Requires DirectX10 (vista or windows7, in combination with a Nvidia-8800 or Ati-3870 or newer)
- Takes some time to get use to FREE 3D-movement (movement in all axis)
- (Sometimes) difficult to spot enemies and/or aiming
- No XFire support (yet), but lots of people want that!
- Very hectic in close combat (from some distance it is cool, but when real close it is a mess)

Not just an innocent bystander

Verwijderd

Mooie review, wat je nog vergeet te melden is dat je het geluid van je pak uit kan zetten. Op die manier krijg je nog meer dat claustrofobische ruimtegevoel en krijg je het tactische voordeel van onzichtbaar op de radar zijn.
Je hoort alleen je eigen adem en hartslag en het doffe schieten van je wapen wat enorm aan de sfeer ten goede komt. Deze game is in elk geval mijn verrassing van najaar 2009.

• BaT

BaT

Ik wil dit nog even met jullie delen:

Dit spel maakt gebruikt van hitscan : als je dus met bursts / single shot schiet, schiet je ALTIJD perfect in het midden van je crosshair (precies in de middelste pixel van je scherm) en ook zonder delay > muis klik is instant hit.

Wat ik hiermee bedoel te zeggen : let NIET op de gele tracers die je ZIET; deze volgen nl niet echte 'bullets'.
Je echte 'bullets' zijn ook DIRECT na afschieten raak, en doen dus ook niet aan afstand afleggen, zoals je tracers wel doen.

Nog een keer anders gezegd : je speelt eigenlijk met een soort lasergun ('instant' hit) en de tracers (die gele sporen die door de lucht vliegen) zijn puur voor de show.

Sinds ik bovenstaande weet (ergens gelezen op steam fora van SH) en er ook rekening mee houd, score ik aanzienlijk beter (ik vond het al raar dat ik ingame soms van enorme afstanden werd 'gesniped' door iemand die gewoon liep te sprayen van uit een floatende positie... nu lukt mij dat ook).

Oh; en ik weet niet hoe het met jullie zit : ik kwam na 2 dagen er pas achter, dat je je button voor je 'nade-launcher' kan ingedrukt houden om er verder mee te kunnen schieten, dit moet je echter wel op gevoel inschatten, wat dan weer vaak verkeerd kan uitpakken :+

Edit: Nette review Camulos!

[ Voor 13% gewijzigd door BaT op 12-11-2009 17:16 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

@Minnema: Je hebt gelijk! Was nog niet achter die functie gekomen, aangezien ik het wel handig vind om snel te kunnen bewegen :) Wist wel dat als je "glide" gebruikt dat je onzichtbaar bent. Voor mij is SH ook echt een verrassing geweest

@BaT: Cool!, aan die info heb ik zeker wat!! Vroeg me al af hoe sommige mij toch van zover konder snipen, maar instant bullets verklaard nogal wat. Van die grenade-key inhouden wist ik ook nog niet (moet toch ff meer op SH-forum neuzen).. Thnx for compliment on review :)

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Lijkt me heel gaaf spel alleen in heb geen dx10 graka of is een 8800gts512 wel dx10 ??

Wel een dx10 graka dus - eens kijken of ik nog wat centjes over heb - MW2 was ook niet echt goedkoop

[ Voor 61% gewijzigd door shades op 13-11-2009 16:03 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
ik zie

http://futuremark.yougame...m/showthread.php?t=116960

daar, dat er Guest passes worden weggegeven.
nu ,als iemand nog 1 heeft. ik zou er graag een krijgen om te zien of ik de game wat vind. sta namelijk te twijfelen om het al , dan niet te kopen.

steamnaam : friegy

Mvg,

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
We geven ook keys weg op het forum: http://forum.i3d.net/cont...py-shattered-horizon.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
ok, ik heb het spel dan maar gekocht :D.

1ste bevindingen : wat een tof spel (:, echt iets om je ff een uurtje mee zoet te houden, niet iets om de hele avond te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Qurius schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:57:
niet iets om de hele avond te doen.
Spreek voor jezelf >:)

Het wordt denk ik nog leuker als ze die voice chat er in gooien.... dan kan je tenminste echt samenwerken; ipv elkaar alleen maar volgen (wat momenteel het beste teamwerk is).

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Laatst online: 17:37
En die nieuwe maps zijn uiteraard ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
ik vind dat de maps wat kleiner mogen, dat er meer obstakels in mogen, en dat de snelheid van je voortbeweging verhoogt mag worden.

nu is het vaak zo, dat je eerst een minuut moet vliegen tot je bij het battlefield komt en dat aangezien iedereen hetzelfde geweer heeft, dat je gewoon op elkaar zit te rossen tot je ladertje leeg is, zonder dat er enige vorm van aim of behendigheid bij komt kijken. je kunt ook niet wegduiken o i d, dus je bent gewoon in open veld je lader leeg aant maken, tot 1 van beide sterft. komt misschien ook, dat ik normaal 70% van de tijd css doe, en dat is meer behendigheid en aim. iets wat ik hier wel een beetje mis.

verder vind ik de setting wel very nice, het is futuristisch, maar toch geloofwaardig, en dat maakt het wel leuk (ik ben niet zon alien lover).

[ Voor 4% gewijzigd door Qurius op 18-11-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Het spelletje is vandaag 5e op steam, bijna geen geld. Zijn er nog een beetje servers?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Ik heb 'm ook net gekocht.

Het is echt uberverslavend. mijn specs zijn Intel Q9550 met 4GB en een HD4770.
Ik draai 'm op 1680x1050 4xAA en dip nooit onder de 30fps. meestal rond de 40.

Het ziet er echt UBERgeil uit, en die vrijheid is geniaal, en je suit down-poweren is nog leuker :D
Voor de prijs, ik heb 14,99 betaald, kan je hem gewoon niet laten liggen zegmaar :D

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:36
Ik kan t spel overigens nergens vinden, geen zin om steam ervoor te installeren dus ik vraag me af of het nog ergens anders te koop is?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

blouweKip schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:33:
Ik kan t spel overigens nergens vinden, geen zin om steam ervoor te installeren dus ik vraag me af of het nog ergens anders te koop is?
http://store.futuremark.com/shop/cart.jsp?addedproduct=true

Of gewoon Steam (Wat perfect werkt trouwens).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:36
Ik kan op die site niet direct iets vinden, alleen via de shattered horizon site, maar dat is alleen een key voor steam (en ik kan me niet voorstellen dat het niet via een andere weg te krijgen is, geen zin om een soort spyware te installeren voor een simpele game)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Mja ik vond steam vroegah ook 3x niks, maar nu heb ik een megalijst aan games erin staan, en je koopt ook zo met een muisklik nieuwe games, dat gekoppeld aan een friendlist systeem is toch ossum ?! :D

Mijn 3 guest-pass invites welke ik bij Shattered horizon kreeg zijn iig allemaal vergeven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

blouweKip schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:57:
Ik kan op die site niet direct iets vinden, alleen via de shattered horizon site, maar dat is alleen een key voor steam (en ik kan me niet voorstellen dat het niet via een andere weg te krijgen is, geen zin om een soort spyware te installeren voor een simpele game)
Spyware :')

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Ik heb nog 1 pass over als iemand die wilt.

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Wat houd zijn guest pass precies is?
En steam als spyware zien? Dat vind ik geheel onterecht, het is een prima/clean programma waar je netjes je games op orde hebt, en een goed friends systeem tot je beschikking heb.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:47

ResuCigam

BOFH

Mocht iemand een guest pass over hebben dan wil ik deze game graag eens proberen. Je kunt me dan een PM sturen. Alvast bedankt voor de moeite!

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

je kan met zo'n guest-pass iemand 3 dagen het volledige spel laten spelen.
Lijkt me wel handig ter evaluatie ook, voordat je 'm koopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-08 10:09
Via steam is er nu een free weekend. Nu wil ik deze wel eens proberen, maar het spel blijft "Scanning for servers..." en hij vindt geen enkele server. Nu keek ik op xfire en daar staat dat het spel maar 56 uur gespeeld wordt (weliswaar via xfire, maar toch). Dus zijn er gewoon geen servers meer of ligt de fout bij mij ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31

The Zep Man

🏴‍☠️

_Quinten_ schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:57:
Via steam is er nu een free weekend. Nu wil ik deze wel eens proberen, maar het spel blijft "Scanning for servers..." en hij vindt geen enkele server. Nu keek ik op xfire en daar staat dat het spel maar 56 uur gespeeld wordt (weliswaar via xfire, maar toch). Dus zijn er gewoon geen servers meer of ligt de fout bij mij ergens?
Software firewall al gecontroleerd?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quinten_
The Zep Man schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:02:
[...]
Software firewall al gecontroleerd?
De firewall op de pc heb ik uitgezet, geen verandering. Die in de router, welke poorten/settings zou ik dan moeten veranderen?

Overigens is dit het eerste spel waarbij dit niet lukt. CSS, COD4/6 werken wel en heb ik nooit iets voor moeten veranderen in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFM
  • Laatst online: 09-09 15:24
_Quinten_ schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:57:
Ik heb precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:17

kronolith

[EDIT]

Voor alle mensen die geen server vinden:

Dit schijnt het probleem te verhelpen : https://support.steampowe...le.php?ref=1452-HCVB-6984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quinten_
kronolith schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:48:
Voor alle mensen die geen server vinden:

Dit schijnt het probleem te verhelpen : https://support.steampowe...le.php?ref=1452-HCVB-6984
Inderdaad, dat bestand gedownload, in de config folder en dan alleen-lezen en hij vindt servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Dit weekend kan iedereen Shattered Horizon gratis spelen! (via Steam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stewie! schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:38:
Dit weekend kan iedereen Shattered Horizon gratis spelen! (via Steam)
Bedankt voor het zeggen!

Zag vanmiddag op youtube trailers, gameplay videos e.d. en was toch nog aan het twijfelen.

Dan maar even proberen, als het wat is gewoon kopen.

EDIT: Downloaden van Steam gaat met 400kb/s, valt me toch wat tegen, meestal zit ik ruim boven de 2MB/s.

Gadverdamme, wat een irritant, chaotisch, onoverzichtelijk spel is het toch. En ik maar denken dat MW2 al druk was.

Wat ben ik blij dat ik hier geen geld aan verspilt heb zeg.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Gelukkig denken andere mensen daar anders over ;).

Zo juist ook even snel 2 potjes gespeeld, had altijd al interesse in de game, en toen zag ik 'm opeens in m'n Steam games lijstje staan.

't is duidelijk dat 't geen volle retail game is, ik bedoel, 1 wapen die ik heb kunnen ontdekken? Afgezien van de granaten. En de setting leent zich erg goed voor een epische single player. Zelf vind ik zo'n "realistische" sci-fi setting (net als in 2001 bv) altijd erg tof, dus ik kan dit wel waarderen. Zoals gezegd, geen volle game, maar erg ik vind de game mechanics en de setting erg verfrissend, en zou ze graag in een epische full retail game willen zien. Ik zie zo gauw dat er ook maps voor gemaakt en uitgegeven worden, en als er een leuke mod community voor is, misschien dat ik 't spel na dit weekend ok nog 'ns aanschaf.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Laatst online: 05:26
kon de game dit weekend dus gratis spelen, heb toen een stuk of 8 potjes gespeeld, en de game gekocht, en gister vrij veel gespeeld. maar nu zet ik vandaag steam aan, wil gaan spelen, maar ik krijg geen servers te zien. hij zegt alleen iets als: scanned 93 servers. maar die servers komen vervolgens niet in de lijst met servers te staan. die oplossing onderop de vorige pagina heb ik al geprobeerd, werkte ook niet.

iemand die een oplossing weet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Enig idee hoe ik 'm kan downloaden? Ik zie alleen maar buttons on 'm te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
rgras schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:22:
Enig idee hoe ik 'm kan downloaden? Ik zie alleen maar buttons on 'm te kopen.
in je steam games lijst, er staat atm 1.3 days achter :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:56
Ik vind het een hartstikke geinig spel maar als het waard is om te kopen weet ik nog niet! Nou niet echt snelle actie, en je hebt iemand altijd wel dood als je wat van achteren komt want diegene weet nooit waar die kogels vandaan komen. Van onderen, van achter van opzij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Kan het kloppen dat ik geen server kan vinden? Of duurt dat gewoon eeuwen?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Laatst online: 05:26
dat probleem heb ik ook ja, zijn meer topics over te vinden. de oplossingen hier werkte voor mij niet, maar voor veel andere wel, dus probeer het eens: http://getsatisfaction.co...source=reply_notification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

meeste servers zijn nu borked, geven verkeerd aantal ppls in 32 max server (200-32) geen idee hoe ze dat aanpakt. ik kwan net in server dat 60-24 aangaf, werkelijk is 0-24. ik maar zoekend naar ietswat volle server :/

het is wel chille spel waar je extra alert moet zijn voor aanval vanuit niets (geen idee hoe ik dat noem: '3D 360' view)

maar ik ben wel brandend nieuwsgerig naar jullie tobo+muis settings
Ik heb zo gezet:
E op Roll
RMB op Launch Gernade
BMB op Melee (back mouse button)
MMB op Silent Modus (heb G500, dat middenknop tussen BMB en FMB)

Rotering op 100%

G500 op 400dpi
En rest op standaard waarden

Got Server zit er vast niet in :D ofwel....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:41

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Na wat matige ervaringen met CoD:MW2 op onze laatste LAN (IWnet :( ) zijn we op zoek naar leuke LAN games. Iemand kwam met de optie "Shattered Horizon" op de proppen en wat ik zo snel zie is dat de reacties erg positief zijn. Het komt ook erg leuke op mij over maar het lijkt er ook op of de game niet erg bekend is (de vorige reactie in dit topic is ook niet echt recent). Spelen jullie nog? Wat zijn de ervaringen op dit moment? Zijn de public servers een beetje gevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

As of this moment, is er weer een Steam free weekend aan de gang, voor iedereen die 't uit wilt proberen.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Sméagol schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 01:23:
As of this moment, is er weer een Steam free weekend aan de gang, voor iedereen die 't uit wilt proberen.
Er komen elke keer VEEL spelers (en sales) op af, doen ze erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Weet iemand of een dedicated Physx kaart veel extra frames opleverd in deze game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Bullseye
  • Laatst online: 03-09 11:57
Het zal niks uitmaken, de physx kunnen prima met de cpu af. Ik heb zelf een half jaar met 4870 crossfire gespeeld en daarna met een 460GTX die ik nog steeds gebruik en ik heb geen (weinig) verschillen in fps kunnen vinden, maar nee het zal weinig uitmaken mits je een intel cpu hebt, er zijn namelijk wat gevallen geweest die met amd processors lage framerates hadden..

Voor vragen over SH kan je trouwens beter af op het Futuremark/ZeroGSpot forum.

Conclusie: ga er niet van uit.

- InsidiousBoot
Pagina: 1