Toon posts:

[Sitecom DC-202] Verbindingsprobleem Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds kort ben ik overgestapt van losse pakketten van Ziggo naar een alles in een pakket van Ziggo.
Daarvoor werkte ik altijd met bovenstaande router van Sitecom zonder problemen, probleem is nu dat sinds ik de nieuwe modem heb geen verbinding meer kan maken met het internet. Het interne netwerk staat goed ingesteld, pc's kunnen elkaar benaderen.
In het hoofdscherm van de router staat ook dat de modem connected is. Hij krijgt alle nummertjes netjes binnen (DNS etc. etc.). Heb de router al een softe en harde reset gegeven. Bij meerdere computers de netwerk kaarten verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd. Modem softe reset gegeven. Probleem blijft helaas nog steeds bestaan. Met als gevolg dat ik nu elke keer het kabeltje moet verwisselen.

Router: Sitecom DC-202
Modem: Motorola SBV5121E-CN

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
misschien moet je een mac adres klonen in de sitecom?of even een half uur modem uitzetten ivm het mac adres?Ook al een pc rechtstreeks op het modem aangesloten?werkt dat?

[ Voor 22% gewijzigd door vincedd op 17-02-2009 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
vincedd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:25:
misschien moet je een mac adres klonen in de sitecom?of even een half uur modem uitzetten ivm het mac adres?Ook al een pc rechtstreeks op het modem aangesloten?werkt dat?
PC rechtstreeks op de modem werkt als een trein. De andere 2 ga ik even controleren, wat is het mac adress van de modem staan er namelijk 3 op de doos. hfc mac id + usb cpe mac id + mta mac id. Ik ga het iig even proberen met een half uurtje de modem uit te zetten.

• vincedd
mac adres van de pc moet gekloont worden in de router

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-03 11:53

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Mac adres hoeft helemaal niet gekloond te worden.
Enige wat hij moet doen als het goed is. Stekker van het modem uit stopcontact halen. En na enkele seconden weer erin doen.
Als je het mac adres moet klonen betekent dus dat je maar 1 pc rechtstreeks aan het modem kan hangen en niet de nieuwe die je net hebt gekocht.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou er wel rekening mee dat de oude firmware van deze router bekend staat omwille van DHCP issues - hij spamt met ongelofelijk veel DHCP requests. Het kan goed zijn dat dit als abuse gezien wordt en daarom verkeer vanaf dit adres niet (meer) toegestaan wordt.

Met een DC-202 is een firmware upgrade (mits niet afgelopen jaar al gedaan) ten zeerste aan te raden :o

Oslik blyat! Oslik!

• vincedd
Slashx schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:11:
Mac adres hoeft helemaal niet gekloond te worden.
Ik zit al wat jaartjes niet meer via de kabel,vandaar....

Verwijderd

Topicstarter
Zo weer even een update.
Ik heb de modem er de hele nacht uitgelaten samen met de router. Dat heeft helaas niet geholpen.
Als ik kijk via me netwerkcentrum van Vista staat er dat problemen zijn met me DNS configuratie hij kon geen verbinding maken met www.microsoft.com.

Mac adres heb ik voor de zekerheid ook nog maar even gekloond maar dat heeft ook geen nut gehad.
Iemand nog suggesties voor hoe je je DNS configuratie kunt veranderen want in zijn start scherm staat achter dns een nummer en achter secundaire dns ook een nummer.

Firmware heb ik ook geupgrade naar versie: dc202v6 2.19.0001

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 12:00 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op www.opendns.org kun je alternatieve DNS servers vinden.

Maar definieer het probleem eens duidelijk. DNS werkt niet, maar kun je op IP adres wel dingen buiten bereiken? Zo ja heb je idd een DNS probleem, zo nee werkt DNS juist niet doordat IP connectivity niet werkt.

Oslik blyat! Oslik!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-03 11:53

Slashx

WOT: Mr_Slashx

En als je deze DNS handmatig erin zet.

Primaire DNS : 212.54.40.25
Secundaire DNS : 212.54.35.25

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Pagina: 1