Toon posts:

Crossfire Bridges

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ik heb nu al een tijdje een X1950Pro, liep altijd lekker, nooit problemen mee gehad, maar deze begint een beetje achter te raken. Daarom heb ik nog een X1950Pro aangeschaft, met de bedoeling om deze in Crossfire te zetten. Ik heb al verschillende topics gelezen op internet, maar ik kom er niet uit of ik nou 1 of 2 bridges nodig heb.... misschien weet een van jullie wat het beste is, want ik moet ze nog aanschaffen. Het leek me een beetje nutteloos om 1 bridge teveel te kopen,

mvg Koelewijn

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-05 16:09
Als jouw moederbord Crossfire ondersteunt dan heb je geen enkel probleem (één bridge is genoeg ;)), ondersteunt hij het echter niet, dan kun je geen crossfire gebruiken... Je hebt sowieso twee PCIe 16x nodig.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:17
Als je er een gekocht hebt, zit er vaak een bridge bij. Probeer het, werkt het dan werkt het!

Verwijderd

Topicstarter
mijn mobo ondersteunt inderdaad crossfire, het probleem is echter dat ik bij veel Crossfire opstellingen soms 1 maar soms ook 2 kabeltjes zie die de kaarten met elkaar verbinden. ik heb echter nog geen kabeltje, dus de vraag is eigenlijk of ik er 1 of 2 nodig heb

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

citomaster schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:40:
Je hebt sowieso twee PCIe 16x nodig.
Voor een optimale werking heb je dat inderdaad nodig, maar het is niet verplicht om 2 PCIe 16x te hebben. 1x PCIe 16 + 1x PCIe 8x (in de vorm van een 16x slot) zal ook werken.
Echter heeft de videokaart in die tweede poort dan minder beschikbare bandbreedte.